Geen festivalisering van het Flevopark. In 2015 niet, nooit niet!


Gast

#101

2014-10-31 12:03

Het Flevopark is een prachtige oase aan de rand van een drukke wijk, en zo hoort het ook.
Grote evenementen kun je ook houden op P2 bij de Arena.

Gast

#102 zware bassen

2014-11-01 01:52

abcdef abcdef

Citaat uit het evenementenbeleid van stadsdeel Oost ( eind 2012):

"Het weren van zware bassen is overal in Oost het uitgangspunt. Op 3 specifieke locaties, te weten

Kop Java, Oosterpark en Zeeburgereiland, is hier op maximaal 3 dagen per jaar per locatie een uitzondering toegestaan"

En daarom vindt stadsdeel Oost nu dat het overal kan als het ze zo uitkomt? Lekker onbetrouwbaar. Overal in Amsterdam is discussie over de overlast van zware bassen op de woonomgeving nu de overmaat aan evenementen echt uit de hand aan het lopen is. Maar in Oost gaat dat aan D66 kennelijk geheel voorbij: 12 mei 2014: .http://d66amsterdamoost.nl/actueel/festivals-maken-dat-oost-bruist/ Een of ander d66 -meiske is bang dat Oost een "slaapstadsdeel" wordt als er niet constant festivals zijn,

"Festivals moeten dan wel op een voor de organisatie acceptabele locatie terecht kunnen. Het kan niet zo zijn dat een ‘not in my backyard’-opstelling van enkelen ertoe bijdraagt dat Oost een slaapstadsdeel wordt"

"Festivals als Appelsap maken dat Oost levendig is. Die levendigheid maakt Oost aantrekkelijk voor mensen om Oost te bezoeken, er te komen wonen of er een bedrijf te vestigen. En dat is goed voor Oost. Daarom blijven festivals wat D66 betreft gewoon in de parken van Oost plaatsvinden!"

Nou bedankt. Mensen moeten hun eigen huis ontvluchten vanwege de kolereherrie van die festivals. En in de zomer ramen en deuren gesloten houden en niet buiten zitten.  Nou, echt een reden om in Oost  te komen wonen (not) met dank aan D66 en de andere partijen die daar vrolijk achteraan marcheren zoals PvdA.  Zou D66 wel eens denken aan de wensen van de inwoners van het stadsdeel? Of denken ze dat iedereen die zich stoort aan de herrie een "not in my backyard" minderheid is? Veel mensen mochten willen dat ze een "backyard" (=tuin) hadden in Oost inderdaad. Die gaan dus naar parken. Maar die heeft D66 al als "backyard"beloofd aan de hotels (hoezo slaapstadsdeel?) die nu het stadsdeel overspoelen. En aan besloten evenementen in de parken. Jammer dan als je al in Oost woont, want niemand zal vragen of je het er eens bent..

 


Gast

#103

2014-11-02 08:24

Heel veel succes! Heb t gedeeld op Facebook. Afschuwelijke trend, die herrie!

Gast

#104

2014-11-02 10:45

Geef de natuur terug aan de natuur, stop de festival waanzin in de parken!

Gast

#105

2014-11-02 10:47

Geef de natuur terug aan de natuurliefhebbers, stop de festival waanzin in onze parken!

Gast

#106

2014-11-02 20:11

Het oosterpark is veel te mooi om platgelopen te worden door hipsters die een festival willen. Er zijn in en om Amsterdam al genoeg plekken waar er festivals etc gehouden kunnen worden. Een festival betekend niet alleen overlast op de dag zelf maar ook daarvoor en daarna. Ik vind dit bij het oosterpark erg storend. De helft van de tijd kun je hier niet normaal doorheen lopen/ fietsen.
Daarnaast gun ik de dieren in het oosterpark ook hun rust.

Gast

#107

2014-11-02 20:20

Het Flevopark is voor mij (en vele anderen denk ik) een oase van rust, waar ik erg van kan genieten. Mensen wandelen, rennen, mediteren etc. In tegenstelling tot het Vondelpark en het Oosterpark vergeet je hier even de drukte van Amsterdam.

Met evenementen en festivals gaat altijd veel organisatie, rumoer en vernieling van de natuur gemoeid. Ik denk dat er genoeg plaatsten zijn in Amsterdam waar dit al gebeurd.

Ik betaal liever elke keer als ik ga hardlopen een (vrijwillige) bijdrage voor het onderhoud van het park, als er toch geld in het laatje moet komen...

Ik hoop dat jullie naar deze stemmen luisteren!

Gast

#108

2014-11-02 21:51

Geen festivals in het Flevopark. Dat is een veel te grote belasting van de stilte en rust in het park alsook op de flora en fauna in het park. Er blijft echt geen vogel zitten met al die veel te harde muziek. Heb je het grasveld in Oosterpark wel eens gezien na festivals als appelsap, dat heeft 2 tot 3 maanden nodig om weer te herstellen ! Nog even los van het feit dat het park dan een week deels slecht tot niet toegankelijk is voor de vaste bezoekers. Hoeveel van de bezoekers van een festival komen daarna nog vaker in een park? Gewoon dat festival op het zeeburgereiland situeren, dan heeft niemand er last van. Simpel toch !


Gast

#109

2014-11-03 20:44

Het vernielen van het Oosterpark is voldoende.
Laat Flevopark voor wat het is. Het is een prachtig rustig park waar je kunt ontspannen en genieten van de buitenlucht. Wanneer ik in het Flevopark ben voelt het niet alsof ik in Amsterdam ben. Het is een prachtig park waar zowel inspanning als ontspanning plaatst vindt.

Zelf doe ik aan slackline en is het Flevopark het fijnste park om in te ontspannen, te sporten en nodig ik mijn vrienden graag uit om hier ook van te genieten
Ik ben lekker stout

#110

2014-11-04 16:31

De overheid wil ons nog steeds laten geloven dat we in een rechtsstaat met een democratie leven. Je kan sommige mensen een tijdje belazeren, maar je kan niet alle mensen constant belazeren. Sinds de fluwelen coup van de privatisering en globalisering, zijn we in een kleptocratie beland, een bestuur door dieven. Door het grote geld. Die hebben maar één uitermate kortzichtig belang. Nog meer geld en nog meer macht. Wij mensen, Amsterdammers, buurtbewoners, dieren en planten in het park, wij kunnen opzouten met onze belangen. Deze petitie zullen ze ook wel in het rond archief stoppen. Ander verzet wordt met overmacht aan politie de kop ingedrukt. Het wordt tijd voor massale burgerlijke ongehoorzaamheid.


Gast

#111

2014-11-10 19:27

In deze buurt is geen plaats voor vele bezoekers en dreunende bassen. Dit is een rustige, kinderrijke buurt en het Flevopark wordt door veel jonge kinderen gebruikt. De speeltuin en Jeugdland zij. Daar sprekende bewijzen van. De smalle straten van de woonwijken rondom het Flevopark lenen zich evenmin voor de af- en aanvoer van duizenden bezoekers. Het drugsgebruik is een fenomeen waaraan omwonenden hun jonge kinderen niet bloot wensen te stellen. Ook zijn de zware bassen een nachtmerrie voor ouders en kinderen. Het was al een wanstaltige dreunende roffel in de kinderkamertjes toen het festival in het Oosterpark plaats vond. Men is bijzonder benauwd voor dit festival in het Flevopark. Het is er eenvoudigweg niet op zijn plaats!

Gast

#112

2014-11-16 10:46

Na het Oosterpark, niet ook het Flevopark!

Gast

#113

2014-11-18 15:17

S.v.p delen! S.v.p tekenen! Zet nu uw handtekening op de petitie Stop grootschalige evenementen en festivals @Gaasperplas... http://t.co/rCA7pasiFW

Gast

#114

2015-01-22 07:26

We moeten zuinig zijn op onze natuur. En Moslims die brood op straat dumpen omdat het volgens de Islam verboden is om brood weg te gooien moeten ook stoppen met meeuwen en ratten lokken, maar gewoon hun brood in de diepvries stoppen en afgepast inkopen!

Gast

#115 Re: Gelukkig toch sfeer in het park

2015-02-10 12:05

#1: -  

 


Gast

#116

2015-06-05 11:58

Ooit was het park een oase van rust waar ik met mijn moeder en andere buurtbewoners gingen picknicken. We namen onze eigen boterhammen mee. Het was begin jaren 80 toen het park een bescheiden park was en bezocht werd door bescheiden mensen.

Dat park bestaat niet meer. Het wordt nu geclaimd door mensen die (tot voor kort) niet eens wisten van het bestaan van het park. Je kunt nu zelfs op een terrasje gaan zitten en elkaar zitten apegapen. Net als in elk ander Amsterdams park. Het unieke van het park is weg. Juist de rust trok mensen. Het is dan ook logisch dat er een festival wordt georganiseerd.

Ikwilamsterdamterug

#117 aanstelleritis

2015-08-04 12:27

Wat een zeikerds hier allemaal. Het is maar 1x per jaar. Wees blij dat Amsterdam dit soort dingen doet of ga in The Middle of Nowhere je Yoga doen.


Gast

#118

2015-08-08 19:50

Wéér een park, bos, groengebied dat een tot pretpark wordt gebombardeerd. Wéér een avond teringherrie. Wéér schade aan flora en fauna en wéér gesjoemel met vergunningen.