Geen festivalisering van het Flevopark. In 2015 niet, nooit niet!


Gast

#26

2014-10-13 17:11

Parken zijn er voor de rust van buurtgenoten.
Keef en Eef

#27

2014-10-13 20:09

Als je 's zomers over de mensen struikelt in het Vondelpark, het Oosterpark vol staat met BBQ's en partytenten, kan ik met de hond nog uitwijken naar het altijd rustige Flevopark. Nooit te vol, ruimte genoeg en geen herrie. Amsterdam wordt steeds meer een festivalstad en de openbare! parken worden er feitelijk door de gemeente voor misbruikt.

En nu zou ook het nieuw ingezaaide grote veld van het Flevopark naar de klote gaan? Echt niet!


Gast

#28

2014-10-13 23:33

De bijzondere balans met de natuur moet niet beschadigd worden. Het flevopark brengt natuur de stad wat het bijzonder maakt, en ook kwetsbaarder maakt. Hierom vindt ik dat het flevopark niet geschikt is voor houden van festivals.

Gast

#29

2014-10-14 12:07

geweldig park
houden zo
sta achter jullie actie
rik

Gast

#30

2014-10-14 16:16

Het Fleveopark is net als andere parken ongeschikt als festivalterrein. Het is het niet waard om de natuur zo onder druk te zetten. Er zijn in Amsterdam e.o. voldoende terreinen waar festivals kunnen worden georganiseerd. Ook in Oost is er voldoende ruimte. Laat het park met rust en ook haar bewoners.

Gast

#31

2014-10-14 16:17

Ze pakken het park niet zomaar van ons af!
Gast

#32

2014-10-14 17:49

Zie de huisregels van het park, uitgangspunt van het Stadsdeel zelf. Die lijken mij duidelijk. Talloze mensen van alle leeftijden genieten dagelijks van die specifieke sfeer van dit natuurpark en passen die huisregels als vanzelf toe, omdat het park en, niet te vergeten, de Joodse begraafplaats dat van hen vragen. Ik draag het bestuur en de ambtenaren die belast zijn met deze vergunningsaanvraag  op ieder een dagdeel in het park door te brengen, alvorens een beslissing te nemen. En verder alle opties te verkennen die er aan de andere kant van het Amsterdam Rijnkanaal zijn. 


Gast

#33 Re:

2014-10-14 18:57

#26: -  

 Ben het helemaal eens met de stelling. 

 

Perraudin

#34

2014-10-14 20:08

Ik ben bang dat een festival het mooie park zal verwoesten. Zo'n park is volstrekt ongeschikt als festival terrein. Kies voor een goed bereikbare lokatie zoals Zeeburgereiland... de plek van het Magnetico festival bijvoorbeeld !

 


Gast

#35

2014-10-14 20:29

Mensen die naar de Appelsap gaan hebben echt geen meerwaarde aan Flevopark, ze gaan vooral hun bands luisteren en dit soort festival zou ook heel makkelijk in een industrieel terrein kunnen plaatsvinden, het zou juist toepasselijk zijn voor de imago van Appelsap. Bij voorbeeld de industrieterrein bij Roest in oost. Flevopark is te klein en te fragiel voor dit soort grote evenementen. En vooral Flevopark serveert als een rustplek voor mensen die omheen wonen, honden uitlaten, met hun kinderen spelen. De grasvelden zijn te klein (en te fragiel, de hele park als een geheel is te fragiel) voor dit soort mega festival. De publiek van dit festival zou het natuur venig respecteren en de vervolgen zijn te heftig voor dit kleine park. De park kan net de behoeftes van omwonende serveren, maar geen festival past er in. Ik ben een dagelijks gebruiker van Flevopark, en wil echt niet een megalomaan festival in deze rustige mooie park.

Gast

#36

2014-10-14 20:33

Het Fevopark is een verademing, een groene oase in de stad, waar buurtbewoners genieten van de natuur en de rust, even de drukte ontvluchten. Zo'n prachtig, natuurlijk en rustig park vind je nergens in de stad. Laten we alsjeblieft met z'n alle inzien hoe waardevol dit is. Genoeg andere, meer geschikte festivallocaties in de stad.

Gast

#37

2014-10-14 20:49

Een park is een park en de gebruikers moeten zich daar aan aanpassen, niet omgekeerd!

Gast

#38

2014-10-15 08:36

Laat dit bestuur zich aan het afgesproken beleid houden. Het Flevopark heeft als status natuurpark en geen festival terrein. Er zijn genoeg alternatieven voor handen. En belachelijk dat er extra kosten en herstel werkzaamheden zouden moeten plaatsvinden geld kan beter tegen armoede en scholing worden ingezet .
Laat het Flevopark zo als het is en geen grote festivals toelaten
Astrid Kuiper

Gast

#39

2014-10-15 09:52

laat de natuur met rust !!

Gast

#40

2014-10-15 15:14

Ze lijken wel gek

Gast

#41

2014-10-15 15:46

Er zijn al veel te veel festivals de laatste jaren, het moet eens een keer afgelopen zijn met die wildgroei aan nieuwe evenementen. Al die rommel na afloop vreselijk pfff

Gast

#42

2014-10-15 18:06

Ik ben van mening dat een stad als Amsterdam rustige parks nodig heeft! Het is al een heel lawaaierige stad waar de hele zomer het ene na het andere festival plaatsvind. De woonkwaliteit gaat voor ons als bewoners in de buurt van parken
Fors achteruit!

Gast

#43

2014-10-15 19:00

Red het Flevopark van grootschalige herrie festivals. Desastreus voor de vogelstand en andere dieren. En voor het groen.

Gast

#44

2014-10-15 19:32

Ik snap het bestuur niet, we hebben hen gekozen, toch? Hoe zo niet luisteren naar ons? Wat is hun belang hierbij precies? Ik vond het schandalig afgelopen zomer dat ik dagen lang niet naar het Oosterpark kon vanwege Appelsap.... Zo een festival hoort niet in deze parken!

 


Gast

#45

2014-10-15 19:33

Niet doen al die festivals in de parken, er zijn voldoende andere plekken in de stad.

Gast

#46

2014-10-15 20:13

Geef de parken terug aan de bewoners in de buurt, , waarvoor ze ooit ook zijn aangelegd!

Gast

#47

2014-10-15 22:26

was zo blij dat het Flevopark aan de festivalsering was ontkomen maar afgelopen zomer was het dan toch raak. In juni was het Cannabis Bevrijdingsdagsfestival in het park waar het gras pas was ingezaaid. Overal ijzeren rijplaten etc.
Laten we het niet verder laten komen dan dat!!!
Wimsty

#48 geen festivalisering Flevopark en park Frankendaal

2014-10-16 08:53

Kort geleden hoorde ik in park Frankendaal dreunenende geluiden en jawel ook daar stonden al weer enorme boxen te boemen. Verschrikkelijk hoe in onze steeds drukkere stad een broodnodige rustplek wordt omgeturnd tot een buurtoverlastplek. Enigszins ontredderd liep ik verder. 

En wat lees ik nu weer? Wordt nietsontziend het volgende park opgeblazen en lees ik het goed dat slechts één mens, t.w. de burgemeester, daarover beslist? Dan is de vraag aan welke belangen deze overheidsfunctionaris vastzit. Aan korte termijn pret, vertrapping en massaliteit, met alle economische voordelen van dien? Of komt hij op voor de aanwezigheid van stilte plekken in de stad enkleinschalige ontmoetingsmogelijken in het puur natuurpark dat het Flevopark nu voor veel gebruikers is.

Kies voor een duurzame stedelijke ontwikkeling en een leefbare stad op lange termijn.

Behoudt het Flevopark.

 


Gast

#49 Re: Kleine groep zeurpieten!

2014-10-16 09:15

#16: Amsterdammer - Kleine groep zeurpieten! 

 Er zijn iets van 300 festivals per jaar in Amsterdam. Er zijn betere plekken dan een park er zijn sportvelden, stadions, parkeerplaatsen etc. dit heeft echt niet met vertrutting te maken.

 

gast

#50 vreemde titel...

2014-10-16 09:31

nooit niet = altijd