MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#376

2014-09-18 19:16

Samenwerking tussen complementair werkende artsen en regulier werkende artsen kan een enorme bezuiniging in zorgkosten tot gevolg hebben en de zorgvraag adequater laten verlopen en hierdoor afname van de kosten.

Gast

#377 Re:

2014-09-18 19:20

#355: -  

 of legale maffia


Gast

#378 Re:

2014-09-18 19:28

#376: -  

 of wat dacht je van een premie naar draagkracht, 50% van mijn besteedbaar inkomen gaat naar de zorgmaffia, waarom betaalt de elite niet 50% van zijn besteedbaar inkomen? inkomensverschil is de reinste vorm van discriminatie, hoe zeg je tegen iemand die bijv 'lijdt' aan syndroom van down dat hij/zij minder waard is dan iemand anders...om verder te komen zullen traditionele denkwijzen doorbroken moeten worden, zoals dat ooit ging met de slavernij en kinderarbeid....

 

 


Gast

#379

2014-09-18 21:28

ik ben alleen verdiener maar er blijft steeds minder geld over doordat mijn vrouw chronisch ziek is en daardoor ook niet kan werken om extra inkomen te generen om alle eigen bijdrage's en eigen risico's te betalen ( HOEZO EIGEN RISICO? HEBBEN WIJ GEVRAAGD DAT MIJN VROUW DIABEET WORDT EN SHARCO VOETEN KRIJGT ?)ligt dit dan aan ons ,hadden wij dat kunnen voorkomen? (eigen risico???)

Gast

#380

2014-09-20 09:23

Het is dringend. Het roer moet om!

Gast

#381

2014-09-20 20:39

wij krijgen weinig zorg en moeten veel betalen daar voor belachelijk een hele boel mensen ook ouderen gaan niet meer neer de dokter , kunnen de 360 euroos extra niet meer betalen ik zelf ben een jaar lamg elke maand 35 eurp aan het afbetalen aan het zilveren kruis en moet er heel veel voor laten ben 82 jaar vroeger had ik het niet breed en nu op mijn oude dag en versleten ben van het harde werken moet ik weer dubbeltjes tellen net als vroegen en zo kan ik nog wel door gaan voor mijn bezuinigingen kapper ga ik nooit waar gaat het geld naar toe ????????

Gast

#382

2014-09-22 11:39

Geweldig initiatief !

Gast

#383

2014-09-23 11:34

Belangrijk,Lees dit,ben je er het mee eens.Teken en deel dit

Gast

#384

2014-09-28 20:49

vind het niet normaal dat klein gebruik zo hard word aangepakt omdat het niet handeling is .

ik vind dat ze de wet snel moeten aanpassen en alleen de grote dealers moeten oppakken .
Theo van Es
Gast

#385 Eigen bijdrage instellen kostenverhogend voor patiënten en algemene zorgkosten.

2014-09-29 08:43

Ik vindt eigen risico geen juiste benaming. Het is eigen bijdrage aan zorgkosten.
Goed initiatief, deze petitie, omdat zorg gemeden wordt. Betekent hogere kosten gezondheidszorg, uitval uit arbeidsproces, ge vaar voor volksgezondheid bij mogelijke infectieziekten. DUS DOM EN KORTZICHTIG! 


Gast

#386

2014-09-29 09:04

Goede petitie. Ik vind de eigen bijdrage boven de toch al hoge premiedruk erg slecht.
Mensen betalen al veel premie en roepen geen medische hulp in wegens geldgebrek. Ronduit asociaal. Wel veel betalen voor de premie en niet de vruchten ervan kunnen plukken. Nog afgezien van de kostenverhogende factoren, die zorg mijden kunnen veroorzaken.
Besparing op de korte termijn dus. DUS OLIEDOM.
Cobie

#387 Eigen bijdrage zorgkosten slechte zaak

2014-09-29 09:06


Gast

#388

2014-09-29 17:49

Kunt u geen politieke partij hier achter krijgen?
De SP doet bijv. wel enorm haar best!

Gast

#389

2014-10-01 09:55

Bij marktwerking in de zorg behoren de kosten te dalen, wij worden verstikt door alle regels en protocollen. Laat de patiënt zelf de regie voeren.

Gast

#390

2014-10-01 18:30

Wat ik om me heen hoor in de stichtingen lopen ze bijna op hun tenen

We krijgen hierdoor wel meer kleinschalige zorg voor terug in nh

Gast

#391

2014-10-02 12:27

dit word te gek we worden kappot gemaakt letterlijk en figuurlijk
Roeland Lammers
Gast

#392 Marktwerking in de zorg is ontspoord!

2014-10-02 21:32

Marktwerking in de zorg is oneigenlijk. Bureaucratie en macht en controle en er rijk van worden, dit alles staat haaks op: zorg voor mensen. Het roer moet om! Eenvoudige platte organisaties die gewoon doen wat nodig is, niet meer en niet minder, daar wordt Nederland beter van!

Arnoud van Gaal
Gast

#393

2014-10-05 13:50

De zorg is in de uitverkoop bij een te dure outlet waar winstbejag voorop staat. Van de 90 miljard door de NZA beheerd, 6 a 7 miljard per jaar wat niet eens besteed wordt aan zorg. De zorg is geen markt! Onze zorgstaat was een voorbeeld voor Europa. Dit kan weer als de zorg terug gaat naar de overheid en de inhoud bepaald wordt door de zorgverleners zelf (Buurtzorgconcept).


Gast

#394

2014-10-06 07:16

De mensen die daar nu zitten hebben ons land gediend, en dit krijgen zij ervoor terug! treurig!!
Bezorgd

#395 Redactioneel

2014-10-06 09:17

U heeft het over "7 punten"- er staan er 8 opgesomd.

De meest recente reacties staan "achteraan" .


Gast

#396

2014-10-09 18:11

Alles word duurder en slechter! Ik werk ook in de zorg sta waarschijnlijk in Januari 2015 op Straat! Kan Echt niet! En zijn tegenwoordig alleen maar aan het werken om Rekeningen etc van te betalen...

Gast

#397

2014-10-11 06:27

Ik mis het onderwerp hoe het geld o.a. in ziekenhuizen wordt weg gesmeten door onnodige en overdadige luxe. Tevens de verspilling van medicijnen en het soms onnodig voorschrijven. Daarnaast is er ook in die sector veel te veel management wat kosten maakt die totaal overbodig zijn aan onzinnigheden. of functies die er niet eens zouden moeten zijn. Ik zeg weleens de zorg is niet duur, maar die wordt duur gemaakt. Zeker als ik een goed vergelijk heb met langdurige vriendschappelijke relaties uit andere Europese landen.

Gast

#398

2014-10-12 18:49

"Ons mes snijdt aan 2 kanten"

Met een groep werkzoekenden hebben we besloten om niet alleen te solliciteren maar ook ons in te gaan zetten voor de participerende samenleving.
Als werkzoekenden ander werkzoekenden weer in beeld brengen door ze als talenten te beschouwen en die talenten bij elkaar te brengen. Of het werkzoekenden in de bouw, groenvoorziening of de zorg is, maakt niet uit.

We zijn gestart met 3 regio's. Veghel/Uden, Eindhoven en Helmond.
Om niet overal tegelijk in te stappen hebben we de zorg als eerste speerpunt op tafel gelegd. Alle veranderingen vanaf 1 januari 2015 gaan een hoop problemen opleveren. Niet alleen voor de zorgbehoevenden maar zeker ook voor bestaande organisaties.

Binnen het UWV tellen we reeds 118.000 werkzoekenden die in de zorg aan de slag zouden willen. In de 3 regio's kan ik het volgende laten zie:


1.Zorghulp: Eindhoven: 41, Helmond: 43 en Veghel/Uden: 45
2.Helpende thuiszorg: Eindhoven:146,Helmond:191 en Veghel/Uden:227
3.Verzorgende thuiszorg: Eindhoven: 34, Helmond: 46 en Veghel/Uden: 66
4.Verzorg.Ind. thuiszorg: Eindhoven: 33, Helmond: 44 en Veghel/Uden: 46
5.Hoofd zorg: Eindhoven: 14, Helmond: 14 en Veghel/Uden: 10

U ziet zelf dat dit een grote groep betreft die we ideaal zouden kunnen benutten om binnen de (thuis)zorg in te zetten.Is een kostbare groep vakkrachten die nu thuis zitten. En dan betreffen het alleen nog maar geregistreerde werklozen.

Vorige week zaten wij bij elkaar in De Weyst te Handel en bespraken waar we op willen gaan zetten. Zo ongeveer:

· vaste contactpersoon

· flexibele uren van zorg

· hulpvraag bij gezinnen met kleine kinderen

· hulpvraag bij terminale zorg

· hulpvraag bij mantelzorg

· hulpvraag bij ouderenzorg

· hulpvraag bij dagbesteding die komt te vervallen


De zorg (verpleegkundigen) gaat naar de zorgverzekeraars. Zij bepalen.
De huishoudelijke zorg gaat naar de gemeentes. Zij bepalen.

Het is verstandig onder de huidige marktprijs te gaan zitten.
“meer uren voor minder geld”

Het is vooral belangrijk om een netwerk te ontwikkelen via huisartsen, vrijwilligers,
mantelzorg en gemeentes.

Omdat wij weten dat er een grote groep zorgbehoeftigen niet in staat is om zorg via de bestaande weg aan te vragen en anderen, zoals mantelzorgers door de bomen het bos niet meer zien, zien wij het onderstaande als vernieuwend en snel toepasbaar:

AmicaZorg wil zich richten op de sociaal kwetsbaren in de maatschappij. Inspelend op de maatschappelijke ontwikkelingen zoals decentralisatie van ouderenzorg, het onderbrengen van thuiszorg, jeugdzorg en geïndiceerden voor de wet maatschappelijke opvang bij de gemeente(n). Het bereiken van een kwetsbare doelgroep door een kwetsbare doelgroep. AmicaZorg gaat dit definiëren door de mensen met elkaar te verbinden en creëert deze mogelijkheid via een sociaal platform. Een sociaal platform wat aanstuurt op hulpvraagverduidelijking. Een sociaal platform, zowel digitaal als in de maatschappij.
Een digitaal sociaal platform waar mensen met elkaar in contact kunnen komen met diverse mogelijkheden.
* Contact met lotgenoten
* Ontmoetingspunten georganiseerd door AmicaZorg
* Amusement
* Lokaal nieuws
* Aanmelden van ondersteuningsvragen
* Aanmelden van zorgvragen
* Informatievoorziening voor zorgvragers, vrijwilligers en mantelzorgers
* En diverse andere mogelijkheden

Een sociale ontmoetingsplek in de maatschappij:
* Mensen met elkaar in contact kunnen brengen met een gemeenschappelijke vraag.
* Versterken en bieden van mobiliteit
* Beïnvloeden van omgevingsklimaat
Voorbeeld: Jan, Piet, Klaas en Frits hebben individueel de wens om te klaverjassen. Jan zit in een rolstoel en is afhankelijk van derden of taxi voor vervoer, Piet is in het bezit van een auto. Piet haalt in zijn auto Jan, Klaas en Frits op. Ze rijden naar een ontmoetingsplek die AmicaZorg voor handen heeft voor de gemeenschappelijke vraag, namelijk het café Bagels and Juice waar klanten van AmicaZorg korting krijgen door prijsafspraken tussen AmicaZorg met de faciliteit die zich beschikbaar stelt.

Discover
Marktonderzoek wijst uit dat de zorgvragers toe nemen. Het CBS constateert dat in de periode 2001 t/m 2009 vraag naar zorg statistisch met 4% is toegenomen, daarna is de stijging tot 2012 hoger namelijk 4,4%(CBS 2012[1]). Zorg wordt steeds duurder en ingewikkelder om te verkrijgen. Zorginstellingen zijn gebonden aan basiszorg en zorgzwaartepakketten terwijl de gemeente afdwingt het eigen systeem te belasten, of er nu draagkracht is of niet. Dat maakt goede zorg of de juiste ondersteuning niet altijd mogelijk. Of het nu gaat om het aantrekken van een steunkous of het vervangen van een lamp in de keuken.
[1] CBS, 2012: Onderzoeksrapport Gezondheid en zorg in cijfers




Kracht

Zwakte

AmicaZorg heeft een groot netwerk waarin partijen als gemeentes, UWV en zorgaanbieders makkelijk te benaderen zijn.

Leidt een verbinding tot de juiste verwachtingen over en weer. Marktwerking

Flexibel, anything goes. Doel om in te spelen op de vraag van de kwetsbaren in de maatschappij

Behoefte aan kadering om kwaliteit te bieden.

Digitaal platform is eenvoudig bereikbaar

Is de sociaal kwetsbaren in staat te bedienen

Een concept waarin werkzoekenden, jong en oud zich verbinden en inzetten voor AmicaZorg

Doorstroom van personeel versus stabiliteit

Kleine overhead

Kwetsbaar in je organisatie







Discuss

- Kan een sociaal platform uitkomst bieden bij hulpvraagverduidelijking waar de kwetsbaren in de maatschappij gehoord worden ook zonder indicatie wanneer er een vraag om ondersteuning is?

- Krijg je werkzoekenden in hun zoektocht gemotiveerd zich in te zetten binnen zijn of haar expertise gebied om zo te voldoen aan de vraag van de klant?

- Kun je ketenpartners zoals het UWV of de gemeentes betrekken zonder je onafhankelijke positie op te geven maar wel aanspraak te maken op gelden of sponsoring.

- Kun je als organisatie jezelf zo inrichten dat je optimaal gebruik maakt van een participatiemaatschappij waarbij een uitdaging omgezet kan worden in producten die voorhanden gemaakt gaan worden? Voorbeeld: Mien moet naar het ziekenhuis maar heeft een aangepaste rollator die niet in een doorsnee auto past, Klaas heeft een transporter beschikbaar en wil met Mien wel naar het ziekenhuis rijden. Via AmicaZorg wordt dit mogelijk gemaakt.

- Welke stabiliteit valt hieruit te verwachten?



Develop

Strategie en concepten:

De doelgroep aanspreken in de zorg die meer ondersteuning nodig heeft die het nu kan of mag ontvangen.

Het sociaal platform om vraag en aanbod met elkaar te verbinden op regionaal niveau.

AmicaZorg moet bekend zijn in het netwerk waarbij partijen klanten motiveren gebruik te maken van AmicaZorg zoals gemeentes, dorpsondersteuners, zorginstanties, huisartsen etc.

AmicaZorg moet betrouwbaar zijn in het (kunnen) leveren van diensten.

AmicaZorg onderscheidt zich door werkzoekenden in te zetten, door gebruik te maken van individuele kwaliteiten en deze te koppelen aan de vraag van de klant.

AmicaZorg is interessant voor werkzoekenden omdat zij werkgelegenheid bieden, werkervaring kunnen bieden, een gezonde kruisbestuiving bieden tussen de ervaren kracht en de pas afgestudeerden.

AmicaZorg is een vorm van arbeidsintegratie en vanuit dat profiel interessant voor gemeentes en UWV die kansen zoeken voor 50+ers en langdurig bijstandgerechtigden.



Deliver

Het sociaal platform kan starten met een website. Een website zou moeten leiden tot hulpvraagverduidelijking.

Specifieke hulpvragen zouden opgelost moeten kunnen worden door omgevingsfactoren te beïnvloeden.

Zorg bieden voor mensen met en zonder indicatie waarbij de vraag leidend gaat zijn voor het aanbod.

Werkgelegenheid en werkervaring voor mensen die bij het UWV lopen.

Inspelen op een participatiemaatschappij waarin individuele mensen, bedrijven en gemeentes bijdragen aan zorg voor hun medemens.






Namens het team van AmicaZorg,

Wilbert Linders
Regiomanager

Gast

#399

2014-10-16 14:30

Ik heb er geen woorden voor! Als je ziet hoe de overheid ons geld besteedt aan projecten die veel te veel kosten en grotendeels ook nog mislukken, als je leest hoe veel externe adviseurs er blijkbaar nodig zijn om de taken die overgeheveld worden naar de lagere overheden, dan heb ik er geen woorden voor.

Gast

#400

2014-10-16 20:27

Belangrijk dat er vragen over gesteld gaan worden.



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...