MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Achmea
Het is al lang duidelijk dat Schippers solliciteert op een topbaan met een megasalaris bij Achmea.
Gezondheidszorg moet betaalbaar voor iedereen blijven. Elite moet ophouden onze staat terug te brengen naar een niveau waarvan ik dacht dat dit al gepasseerd was. Helaas blijkt dat er echt niet maar ook niet geleerd wordt van het verleden. Het is gewoon diep triest.
Met de analyses die tot deze maatregelen geleid hebben is niets mis,niet in 2006, noch in 2012 in het eerste deel van het basisakkoord ggz.
Waar het mis gegaan is, is de oplossingsrichting, en deze trein dendert nog steeds door tot hij ontspoort
Zo kan het niet langer, kom op, protesteer en verenig je!!!
De vraag is niet kunnen wij de gezondheidszorg betaalbaar houden maar willen wij dat.
Zouden jullie ook aandacht kunnen/willen besteden aan samenwerking buiten ggz kaders, bijvoorbeeld met clientenorganisaties, wijkcentra, dagactiviteitencentra en begeleid wonen instanties? Het kan allemaal effectiever en efficiënter. Alleen ga je misschien wel sneller maar samen kom je verder. In dat is in het belang van clienten (en organisaties).
Ook het ondersteunen en organiseren van clientsturing zou meer aandacht mogen krijgen. Mensen in hun kracht zetten is heel erg ondersteunend in hun herstel. Het wordt echter onvoldoende gestimuleerd en gefinancierd.
Ik vind jullie petitie inhoudelijk een goed initiatief. Ik hoop dat er voldoende handtekeningen binnen komen om de kamervragen te kunnen stellen. Hoogste tijd van kritische en goed onderbouwde vragen over de geestelijke gezondheidszorg! De toon had wat mij betreft wil iets minder tendentieus gemogen.
Succes!
| This discussion has been closed. |