Eis het ontslag van Jozias van Aartsen

Eis het ontslag van Jozias van Aartsen / Mededelingen / Tussenstand 5 petitie: Eis het ontslag van Jozias van Aartsen / Opmerkingen


Gast

#1

2014-07-30 19:55

Michiel,
Succes met het opstellen. Bedankt voor deze superactie!
Gerti

Gast

#2

2014-07-30 20:14

Veel succes!

En dank je wel voor je inzet.
Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#3

2014-07-30 20:18

Ik kom niet vaak aan bedanken toe, maar ook jullie bedankt Gasten.

Gast

#4

2014-07-30 20:20

Ik wens je succes Michiel, en bedankt voor je inzet.
Anne

#5

2014-07-30 20:33

Ik zag ook een Ahmed Aboutaleb op de lijst (?)
Verder wil ik je danken voor dit initiatief en je werk. Klasse.

Gast

#6

2014-07-30 21:39

Beste Michiel. De abimopectore ben ik en ik heb bewust voor dit pseudoniem gekozen omdat, ik me niet meer veilig voel als ik mijn mening geef zoals het is.
Het betekent inderdaad Uit de grond van mijn hart!! En zo is het ook.
Succes verder. Het is fantastisch dat het zo loopt.

Gast

#7

2014-07-30 22:09

Too little, too late

Gast

#8

2014-07-30 22:11

Maar de trol die pagina na pagina continu hetzelfde blijft plakken, die laat je wel zijn gang gaan?
Maria

#9

2014-07-30 23:39

Beste Michiel. Ik weet niet of je het gezien hebt, maar ik heb bij de opmerkingen de link voor voorwaarden van vrije meningsuitingen neergezet, waarin ook wetsartikelen zijn opgenomen waaruit blijkt dat Van Aartsen zijn plicht verzuimd heeft. Hier nogmaals de link http://www.mensenrechten.nl/mensenrechten-voor-u/vrijheid-van-meningsuiting. Misschien ken je hem al.
Heel veel succes verder met je prima actie!

Gast

#10

2014-07-31 09:13

"maxi oranje" uit wassenaar lijkt me er ook ééntje voor de prullenbak
Kritische gast

#11

2014-07-31 10:12

Als je een werkelijk 'schone' lijst zou willen aanbieden zou je ook alleen maar mailadressen moeten accepteren die overeengekomen zijn tussen klant en internet-provider. Dus @tele2, @home etc. en geen hotmail, gmail, yahoo en andere flauwekuladressen. Tenminste, als ik ooit een petitie zou starten zou ik dat wel als voorwaarde opnemen.


Gast

#12 Re:

2014-07-31 10:23

#9: Maria -

Voorwaarden die pas achteraf kunnen en mogen worden getoetst. Zet je dat er ook even bij, schat?


Gast

#13 Re:

2014-07-31 10:26

#11: Kritische gast -

Werkt niet, want iemand die een domein (@jansen.nl, @voordeelwinkel.com bijvoorbeeld) beheert kan ontelbaar e-mailadressen aanmaken op dat domein. Dus even onbetrouwbaar.

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#14 Re: schone lijst

2014-07-31 10:50

#11: Kritische gast -

Omdat er op verschillende manieren kan worden geknoeid is de betrouwbaarheid van de handtekeningen wellicht wat twijfelachtig. Het per handtekening uitzoeken en verifieren (IP-adres controle) is voor mij echter ondoenlijk.

Of het nu 17K+ handtekeningen zijn, of met aftrek van een geschatte (bijvoorbeeld) 2000 'valse' handtekeningen 15K+ ondertekeningen, het doet weinig af aan het signaal dat de petitie afgeeft. Ook 15K handtekeningen in een paar dagen is opvallend veel.


Gast

#15 Re: Re: schone lijst

2014-07-31 11:11

#14: Michiel Mans - Re: schone lijst

Niet alleen ondoenlijk, maar ook onmogelijk, want je kunt niet verifiëren of Jan Jansen uit Zetdam wel bestaat en wel degelijk hier een handtekening heeft geplaatst en evenmin wat zijn IP-adres is (niet in de laatste plaats omdat de werkelijke IP-adressen kunnen worden omzeilt door VPN's en proxy's). Juist daarom is de petitie waardeloos, want Pieter Pietersen uit Veendam kan de handtekening van Jan Jansen gezet hebben, net als die van zichzelf en van nog 17.500 anderen. Jij kunt dus nooit hard maken dat er méér dan één persoon hier heeft getekend. Ergo: lijst heeft geen enkele betekenis.

Goochelen met 'geschatte' aantallen maakt het geheel dan nog veel zwakker. Er is dan ook geen signaal afgegeven, dat jij kunt aantonen. Sterker nog: het feit dat in het opmerkingen-gedeelte honderden pagina's lang steeds weer dezelfde opmerkingen geplakt worden, maakt het alleen maar aannemelijker, dat het bij deze petitie om slechts een handjevol personen gaat. Van de ruim vijfduizend commentaren zijn er tenminste drieduizend duplicaten.

Het feit dat de discrepantie tussen het aantal handtekeningen en aantal gebruikte IP-adressen nog steeds groeit en het te verwachten aantal ver overstijgt, zwakt het beoogde signaal zo mogelijk nog meer af en maakt het te meer waarschijnlijk dat personen meermaals tekenen.

Jij en ik interpreteren de signalen die zouden kunnen worden gegeven met deze petitie kennelijk anders. Verschil is, dat ik je mijn versie laat zien door die te bewijzen en jij je moet vasthouden aan een schatting. Aan jou de keus welke versie toch iets sterker uit de bus komt.


Gast

#16

2014-07-31 12:13

Veel extra werk aan gehad dus.. Ik hoop dat mijn handtekening nog meegaat, was helaas vergeten te bevestigen, nu net gedaan. Succes!!
vr.gr. Anne Mosseveld
Nuance

#17 Re: Re: schone lijst

2014-07-31 14:00

#14: Michiel Mans - Re: schone lijst

Wat 15 K (of hoeveel dan ook) handtekeningen zegt blijkt wel uit de statistieken, die tevens mijn eerdere verhaal onderschrijven. Namelijk dat er in Nederland een stel beroeps reaguurders zijn die hun mening bepalen op basis van hetgeen er in de media gehypte wordt. Na alle media aandacht is er een grote sprong in het aantal ondertekenaars (waarvan dus niet te achterhalen is hoeveel duplicaten erin zitten); nu de media geen aandacht meer besteedt valt de toename ineens weg.

En zelfs al zouden er echt 15k echte ondertekenaars zijn die zich niet door hypes laten leiden dan vraag ik me af wat 15.000 nou voor signaal is, als er 17.000.000 Nederlanders zijn (en ja, ik corrigeer bewust niet voor kinderen etc, want aan het taalgebruik op de opmerkingen pagina te zien zijn er heel wat lagere school kinderen bij de ondertekenaars...).

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#18 Nuance en hypes

2014-07-31 14:17

-"En zelfs al zouden er echt 15k echte ondertekenaars zijn die zich niet door hypes laten leiden dan vraag ik me af wat 15.000 nou voor signaal is, als er 17.000.000 Nederlanders zijn"-

Ach ja, zo ken ik er nog wel een paar. 15 of 17k op 17 miljoen is inderdaad niet veel. Zo vallen de 1000+ doden in Gaza in het niet bij de stront in de rest van de regio. Dat weer niets voorstelt vergeleken bij het aantal doden dat door oorlogsgeweld in Congo is gevallen. Die tot 4,5 miljoen doden daar kregen en krijgen minder politieke en media aandacht in Nederland (en elders) dan b.v Zwarte Piet. Ik noem maar wat.

In veel gevallen kun je er als individu ook geen ruk aan doen. Met deze petitie een keertje wel. Om -in verhouding tot Congo- iets aan zeer klein 'leed' te doen.

Gast

#19 Re: Nuance en hypes

2014-07-31 14:28

#18: Michiel Mans - Nuance en hypes

Het ging hier over statistieken, heer Mans. Wat haalt u er nu weer voor andere zaken bij? Durft u werkelijk nog te beweren dat er hier niet (alleen maar) sprake is van stemmingmakerij?

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#20 Re: Re: Nuance en hypes

2014-07-31 14:46

#19: - Re: Nuance en hypes

Het ging hier over statistieken, heer Mans. Wat haalt u er nu weer voor andere zaken bij? Durft u werkelijk nog te beweren dat er hier niet (alleen maar) sprake is van stemmingmakerij?

Beste wel. Echt wel. Daar wil ik het verder bij laten.

Groet,

Michiel

 


Gast

#21 Re: Re: Re: Nuance en hypes

2014-07-31 14:48

#20: Michiel Mans - Re: Re: Nuance en hypes Beste wel. Echt wel. Daar wil ik het verder bij laten.

Wie gedoogd, stemt toe. Zegt mij méér dan voldoende. Zal ook voldoende zijn voor degenen die u de petitie wilt gaan aanbieden.

Er is voldoende aandacht geweest voor deze petitie in de pers, compleet met link en al naar deze site toe. U begrijpt toch best, dat dan degenen die de petitie gaan ontvangen van u, inmiddels al eens een kijkje hier hebben genomen?

U weet dat zij zagen wat u en ik ook zien.


Gast

#22

2014-07-31 18:26

Geweldige actie!! Toen ik mijn handtekening plaatste waren het er nog geen 4000, nu n paar dagen later ruim 17.000 handtekeningen. Heb je hulp nodig Michiel bij bv het uitzoeken van vervelende opmerkingen?

Gast

#23 Re:

2014-07-31 18:33

#22: - Heb je hulp nodig Michiel bij bv het uitzoeken van vervelende opmerkingen?

Voorstel om censuur te plegen? Vreemd dat die mensen die zo hard tegen dictatuur schreeuwen, de eersten zijn die zich willen bedienen van dictatoriale instrumenten …

Michiel Mans
De auteur van deze petitie

#24 Re: Hulp

2014-07-31 19:06

#22: -

Nee hoor gast, niet nodig. Bedankt. De petitie is verstuurd, zie Aankondiging 6 boven in de tabbladen.

Ik had bovendien al vroeg besloten geen reacties te verwijderen. Ondanks dat er aardig wat vervelende 'gasten' tussenzitten. Van telkens dezelfde boodschap herhalende gasten tot ordinair stokende en zuigende trollen.

Maar het zit er op.

Groet,

 

Michiel


Gast

#25

2014-07-31 19:27

Goed gedaan We moeten wat doen De overheid luistert alleen naar schreeuwerds