Middelburg Geen asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein

Liefke

#26 Re: IP adres

2014-07-15 06:41

#24: Chris - IP adres 

Beste Chris.

Als je het toch belangrijk vind lever je de papieren / uitgeprinte petitie in.
Dat kan anoniem en eventueel per post.


Gast

#27

2014-07-15 07:50

Teveel mensen op een te kleine oppervlakte. Swerfrust is er absoluut niet geschikt voor om 330 asielzoekers te plaatsen, als het toch moet dan is 50 het maximum.

Gast

#28

2014-07-15 08:01

ik onderschrijf de argumenten in de begeleidende brief van 11-07-2014 van de omwonenden. Het is onmogelijk om zoveel, meestal getraumatiseerde, mensen op te vangen in het gebouw en omgeving. Het is echt vragen om moeilijkheden en veel onrust. Als er dan mensen moeten komen, hou het dan op het aantal mensen dat er oorspronkelijk woonde

Gast

#29

2014-07-15 09:25

Aantal personen is te grote belasting voor de wijk.
Groot aantal leerlingen op nabije scholen voor basis en voortgezet onderwijs.? Te grote belasting ivm anderstaligheid, mogelijke trauma's
Piet

#30 COA mag niet aan de slag. In overleg met omwonenden wordt bepaald wanneer dat wel kan.

2014-07-15 09:59

Deze tekst betekent in feite dat in overleg met de omwonenden zal worden bepaald wanneer het COA aan de slag kan gaan.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn van een petitie die bedoeld is om het gemeentebestuur er van te overtuigen dat er onvoldoende draagvlak voor een azc op het Swerf-rust terrein is en dat de bezwaren die er zijn er toe zullen leiden dat de gemeente het COA informeert dat ze verder moeten zoeken.
willem

#31 zeer ondoordacht

2014-07-15 10:34

In een schoolwijk waar de leerlingen al op straat zitten wegens te weinig ruimte ,en een groot sportcomplex , dan ook nog een azc met 300 man neerzetten ??
Daar is echt over nagedacht , RONDUIT BELACHELIJK !!!!
ik ben niet tegen opvang , maar dan wel op de juiste locatie .
dit word vragen om moeilijkheden .
Hans

#32 Censuur

2014-07-15 11:13

Deze petitie is niet democraties, omdat meningen die de beheerder niet deelt gewoon gewist worden.
Meningen moeten negatief en anti-asielzoeker zijn!!

Gast

#33

2014-07-15 12:13

Ik vind het onvoorstelbaar dat een plaatsing van zo'n grote groep asielzoekers, zomaar kan en mag plaatsvinden. Ik ben het er dan ook mee eens dat er aan heel veel factoren voorbij wordt gegaan. Dat het triest is dat deze mensen asiel zoeken is een feit. En dat ze een plek moeten hebben ook. Maar niet hier. Ten eerste is het aantal asielzoekers véél te groot, ten tweede, is dit gedeelte van de stad Middelburg al druk genoeg. Twee middelbare scholen, een grote sporthal, woonwijken, waaronder een waar ik zelf in woon; de Voorborch, waar op dit moment héél veel kleine kindjes wonen vind ik onacceptabel. Ik wil melden dat zelfs toen de voormalige asielzoekers, aan de andere kant van de weg, bij het bos gelegen, en de vogelopvang, ik ook persoonlijk nare ervaringen heb gehad met hen. Zelfs met mijn eigen man kon ik daar niet lopen zonder lastig gevallen te worden door drie grote negers die met mij leken te willen 'babbelen'. Hoe moet dat als er zo'n grote groep mensen vlak achter ons huis woont? Kan ik onze kindjes veilig laten fietsen in de buurt?? Kan ik zelf de hond nog uitlaten op het fietspad, waar ik ook destijds regelmatig ben lastig gevallen? Ik ben absoluut geen rascist, maar dit gaat alle proporties te buiten. Ik vind het onbeschoft dat de Gemeente Middelburg dit 'zo even buiten de burgers om regelt'. Want daar komt het wel op neer. Ook fijn voor de huizenprijzen. Het klinkt hard, maar het is wel waar. Is er geen andere plek? Op een industrieterrein? Waarom was er geen mogelijkheid tot communicatie hierover vooraf? Geen hoge pet meer voor de Gemeente, helaas.

Gast

#34

2014-07-15 12:42

Prima Petitie, geheel mee eens!!

Gast

#35

2014-07-15 13:03

Graag een goed plan voor de dagbesteding van de asielaanvragers en niet voor 10 jaar een leeg bestaan geven aan deze mensen .

Gast

#36 Re: Censuur

2014-07-15 13:38

#32: Hans - Censuur

Helemaal gelijk Hans.

Wordt tijd voor een petitie : "Wel een asielzoekerscentrum op het Swerf-Rust terrein"

 


Gast

#37 Re: IP adres

2014-07-15 13:39

#24: Chris - IP adres

Je bent volgens mij een beetje paranoia. Ik zou als ik jou was je computer uit het raam gooien.

M. de With

#38 Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

2014-07-15 14:14

#19: De boemerang - Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

Het is u wellicht niet bekend, maar op het voormalig terrein van Vijvervreugd, waar het vorige AZC stond, wonen sinds 2007 mensen. De Adriaan en de Olivier en 15 woningen van Stichting Philadelphia. Dus als u iets plaatst moet u eerst wel weten hoe het eruit ziet. Bovendien heeft er geruime tijd een dependance van het Roggeveen gestaan.

Toen hoorden wij, Middelburg, niets over eventuele overlast van deze mensen. Behalve als er in de Stromenwijk weer een fiets ontvreemd was en terug gevonden werd op het asielzoekerscentrum.

Dus ja, er zijn wel degelijk net als in de Nederlandse samenleving mensen van het AZC op heterdaad betrapt.

En of het nu leuk is of niet, omdat er toevallig veel eigen, dure, woningen staan bij Swerf-Rust, het is voor de tijdelijke huisvesting van deze Vluchtelingen een goede locatie. Het kost de Gemeenschap (COA wordt tenslotte met gemeenschapsgeld gefinancieerd) veel minder geld dan het plaatsen en huren van containers. Het gebouw kan met simpele aanpassingen bewoonbaar worden gemaakt. Als echte Vluchteling ben je blij met wat het Gastland je aanbied.

Deze petitie en dicussie is volledig onzinnig, mensen. Open je Hart en Deuren voor deze mensen zij komen rechtstreeks uit een oorlogsgebied.

 

 

Jan

#39 Re: Wat zijn jullie een stelletje zeikerds

2014-07-15 14:18

#17: Voorstander - Wat zijn jullie een stelletje zeikerds

Ik heb er velen op heterdaad betrapt. Vele jaren op AZC's gewerkt waaronder Vlissingen,Goes,Middelburg , als beveiliger.


Gast

#40

2014-07-15 14:20

geen asielzoekers op het zwerfrustterein.laat de gemeenten met wat anders komen ,hier kan het echt niet,teveel overlast.maar de gemeenten zet het toch wel door,luisterd niet naar onze mensen.onbehoorlijk bestuur.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-15 14:26


Voorstander AZC naar Swerf-Rust

#42 Voorstander voor AZC in Swerf-Rust

2014-07-15 14:32

Al sinds 2007 staan er woningen op het voormalig azc-terrein, wat weinig mensen weten als ik het zo lees in deze discussies, en wat in de brief die rond gaat staat. Toen het azc daar nog zat, zijn diversen asielzoekers op heterdaad betrapt van diefstal. De mensen die tegen Swerf-rust zijn, maar wel willen dat het azc terug gaat naar waar het vandaan komt, moeten eerst maar eens informatie gaan inwinnen bij bewoners van de wijk Rittenburg (het voormalig azc-terrein)!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-07-15 15:22


Anne

#44 Re: Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

2014-07-15 15:32

#38: M. de With - Re: Re: Weg met dat asielzoekerscentrum in Swerf-Rust

Beste,

Laat duidelijk zijn. Mijn hart en deur staan open voor deze mensen. Ik ben me terdege bewust van de noodzaak deze mensen op te vangen. De nu gekozen lokatie is hiervoor echter niet geschikt.

Waarheid

#45 Re: Re: TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING

2014-07-15 16:18

#7: Spiegelke - Re: TOESTROOM ASIELZOEKERS ONTWRICHT SAMENLEVING

Volgens mij ligt Middelburg gewoon in Nederland! Verder zijn Staat en godsdienst in NL gescheiden. Als je christelijk wil zijn doe je dat maar ergens waar niemand last van je heeft!


Gast

#46 Re:

2014-07-15 16:18

#5: -

u dacht  laat maar naar vlissingen komen,dat zit al vol genoeg met arbeidimigranten enzz..... kouderke bedoel je daar zit voormalig der boede.


Gast

#47

2014-07-15 16:33

Véél te véél personen op zo'n klein oppervlak midden in een woonwijk. Het is heel wat anders of je daar 100 amper mobiele bejaarden huisvest of ruim 300 mobiele asielzoekers met hun specifieke problemen. Bovendien zou het gebouw afgekeurd zijn omdat het niet aan de veiligheidsvoorschriften voldeed. Is dat nu opeens geen probleem meer als je er ruim 3x zoveel mensen in plaatst?

Misschien moet er eens gekeken worden of er nog ruimte is in de buurt van de huisadressen van de bestuurders van de gemeente Middelburg....

Gast

#48

2014-07-15 17:06

Ik heb dat zwerfrust blijft
Thea.

#49

2014-07-15 17:07

Geachte Medebewoners van wijk tZand/Stromenwijk,
Mag ik u 1 ding vragen: stel dat het kwartje nu eens de andere kant opgerold was? En u zou een veilige plek nodig hebben na angst,onzekerheid en onveiligheid? Stel dat u, met achterlating van uw mooie huis of zelfs geliefden, naar een onbekend land zou moeten vluchten waar u niemand kent noch de taal spreekt? Hoe zou u zich voelen?
Ik woon in deze wijk, ken vluchtelingen en hun problemen.Zij verdienen een tegengeluid.
Jan

#50

2014-07-15 17:08

Zwaar tegen, hier zit toch niemand op te wachten in z'n wijk, wat gaat hier mee gebeuren, krijgen ze een nuttige dagbesteding ? of gaan ze van verveling door de wijk zwerven, naar het centrum en terug ?
Als ik het goed begrijp gaat dit over getraumatiseerde mensen wat gaat dat allemaal nog voor problematiek geven, of moeten we dat eerst maar afwachten.

De asielzoekers zullen zich ook niet direct op hun gemak voelen in een vreemde omgeving maar een Middelburger net zo goed niet met een berg vreemden in z'n rustige wijk.