Beter voorkomen dan genezen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Bedankt

2014-06-02 20:14:38
Bedankt voor jullie steun en stem .
Vriendelijke groetjes
Van ons allemaal .

Buren

Beter voorkomen dan genezen

2014-05-14 14:47:46
Beste ,

We krijgen een nieuwe buur… niet echt want we gaan hem nooit zien. Iemand komt een hinderlijke inrichting installeren… plof, tussen de woningen. Onbegrijpelijk eigenlijk want er helemaal geen nood aan en dat te midden van de “Parel der Kempen”.
Niemand begrijpt de keuze van de locatie.
Een onbemand benzinestation in combinatie met een verdeelstation lijkt ons een gevaarlijke cocktail die de buren enorm bezorgd maakt.
Een ander gevaar schuilt in de op en af rijdende wagens die zeker voor ongevallen gaan zorgen. Niemand begrijpt dat op de Olenseweg met zijn gekende gevaarlijke punten (kruispunt Smulhoek, Carrefour, bakkerij Spaepen) waar al een aantal ingrepen zijn genomen om de situatie veiliger te maken dat iemand op het idee komt om een extra gevaarlijk punt te creëren. Gaat men hier de weg ook aanpassen.
Als bewoners van de Olenseweg kennen we de gevaren van auto’s die het fietspad kruisen beter dan eender wie. Allemaal hebben we er onze ervaringen mee. Ongevallen zijn hier te verwachten en vooral schoolgaande jeugd gaat hier slachtoffer van zijn.
Het sterkst ben ik getroffen door de verslagenheid van de jonge gezinnen die hier pas een woning gebouwd of gekocht hebben. Bij deze mensen is het nieuws als een bom ingeslagen. Zij kunnen de veiligheid, gezondheid en nachtrust van hun kinderen niet meer garanderen en dat weegt zwaar.
Unaniem hoor ik ze vertellen dat ze hier nooit zouden komen wonen zijn mochten ze dit eerder geweten hebben. Zij hebben hier niet voor gekozen.

En waarom… alleen maar voor de verrijking van een buur… die we nooit zullen zien.

Buren

Deel deze petitie

Help deze petitie om meer handtekeningen te krijgen.

Hoe een petitie promoten?

• Deel de petitie op uw Facebook-muur en in groepen die verband houden met het onderwerp van uw petitie.
  • Neem contact op met uw vrienden
    1. Schrijf een bericht waarin u uitlegt waarom u deze petitie hebt ondertekend, aangezien mensen eerder geneigd zijn om te ondertekenen als ze begrijpen hoe belangrijk dit onderwerp is.
    2. Kopieer en plak het webadres van de petitie in uw bericht.
    3. Stuur het bericht via e-mail, sms, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram en LinkedIn.