Veilig oversteken bij kruispunt Herman Gorterpad - Multatulilaan

YouCut_20240522_091953183_exported_1199.jpgHet Herman Gorterpad, het verbindende fietspad tussen Alkmaar de Horn en de Vroonemeer, kruist na het bekende tunneltje de Multatulilaan. Dit kruispunt is een belangrijke oversteekplaats voor veel fietsers, waaronder kinderen, scholieren en ouderen. Door de verplaatsing van de Vroonemeerschool en de Lispeltuut moeten steeds meer kinderen uit de Horn dit kruispunt oversteken en links afslaan. Hierbij moeten zij rekening houden met verkeer van rechts, verkeer van links en fietsers die rechtdoor gaan.

Deze complexe verkeerssituatie maakt het voor kinderen vrijwel onmogelijk om veilig over te steken. Andere weggebruikers die rechtdoor gaan, hoeven namelijk niet op tegenliggers te wachten, wat de situatie nog gevaarlijker maakt. Zij halen de fietsers van achteren in, vaak met hoge snelheid. Dit alles leidt tot een onoverzichtelijk en gevaarlijk kruispunt.

Wij maken ons ernstig zorgen over de veiligheid van alle weggebruikers. Daarom verzoeken wij de Gemeente Alkmaar dringend om dit kruispunt veiliger te maken voor iedereen. Help jij mee? Teken deze petitie zodat we met zoveel mogelijk handtekeningen een verzoek kunnen indienen bij de Gemeente Alkmaar om dit kruispunt veiliger te maken.

Alvast bedankt!

Nikie Adriano Samwenho en Racheli Klaassen Hendrikse    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat Nikie Adriano Samwenho en Racheli Klaassen Hendrikse alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Ik machtig Nikie Adriano Samwenho en Racheli Klaassen Hendrikse om de gegevens die ik op dit formulier verstrek aan de volgende partijen te overhandigen: