't Schrijverke in Mierlo; Onze kinderen in de kou? Dat nooit!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

verplaatsing 3 lokalen naar Kersentuin!

2021-06-23 07:59:34

Zojuist heeft ons het bericht bereikt dat het College gisteren de oplossing voor "Schrijverke Luchen korte termijn" heeft gevonden in 3 lokalen inrichten in de Kersentuin.

Absurd!

Nogmaals laat je horen en schrijf een bericht naar: Griffie@geldrop-mierlo.nl

Je kunt de petitietekst gebruiken mocht je het zelf lastig vinden om een bericht te schrijven. Het gaat er vooral om dat wel ons allemaal laten horen nu richting de gemeente!

Angélique van Bree en Sanne Kuijpers (MR-oudergeleding) Saskia van Limpt (Ouderraad) Alexander van Eerden en Paul van den Heuvel (betrokken ouders)

Noodplan wordt nachtmerrie!

2021-06-22 18:35:37

Uw kind volgend jaar en de jaren erop naar de Kersentuin?

Afgelopen weken is er onderzoek gedaan naar het noodplan en lange termijn scenario voor de huisvesting van onze school. Het probleem van ruimtegebrek wordt door de gehele gemeenteraad onderkend. MAAR, de oplossing die nu wordt uitgewerkt is het verplaatsen van 3 klassen naar de Kersentuin.  Dit is zowel in het noodscenario als voor de lange termijn aan de orde.

Wat ons betreft ECHT NIET OK!

De feiten:

• De wethouder en het gemeentebestuur in de raadsvergadering van 7 juni ruiterlijk hebben toegegeven dat het lange termijn huisvestingsplan (IHP) te laat is en daarmee een noodplan niet op tijd gereed is. Dit terwijl men al jaren vooraf kon zien dat deze situatie zich zou voordoen als er geen maatregelen genomen zouden worden;
  • Dat we als betrokken ouders niet geraadpleegd zijn of het “Kersentuin”-scenario een realistische optie is, terwijl dit de eis was van een groot deel van de gemeenteraad;
  • Dat het gemeentebestuur zich totaal niet inleeft in wat dit voor school, ouders en vooral onze kinderen betekent;
  • Wellicht kun je in de toekomst als ouder niet meer zelf kiezen voor een onderwijsvorm, zoals openbaar of katholiek. En kunnen nieuwe kinderen niet meer in Luchen naar school, terwijl de gemeente dat wel beloofd heeft.

Dus onze kinderen gaan de rekening betalen van falend beleid van het gemeentebestuur en zal ‘t Schrijverke over 3 locaties worden verdeeld!

Dit is de laatste kans die we hebben om de politiek te beïnvloeden, dus jouw mening is cruciaal.

Je helpt onze kinderen door allemaal zelf deze week een bericht te sturen en je onvrede te uiten aan: griffie@geldrop-mierlo.nl

Als je het lastig vindt om zelf een mail op te stellen kun je ook de tekst van deze petitie kopiëren in jouw mail.