RDB Bestuur moet blijven

Quoted post

Robert Bloemendaal

#75

2012-05-10 14:04

Oke Janet, ik was er inderdaad niet bij op de BALV. Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat ze in het verleden altijd goed werk heeft verricht. Met de andere TC-leden heb ik geen ervaring.

Ik denk dat de TC artikel 10 van het tuchtreglement een beetje onderschat heeft. Dat artikel staat er niet voor niets. Dat staat er onder andere om TC-leden tegen zichzelf te beschermen. Zonder dat je verbonden bent bij een zaak is het al moeilijk genoeg om objectief te oordelen. Als je zoals je nu 2 TC-leden hebt die te persoonlijk betrokken waren wordt het er niet makkelijker op om je bij de feiten te houden. Het is nu eenmaal erg lastig om verhalen van directe bekenden onwaar te verklaren.

Het gedrag van de captain is uiteraard ook te verklaren. Dit hebben we in het verleden al veel vaker gezien bij tuchtzaken. Je team doet z'n stinkende best en haalt een mooi resultaat. Vervolgens verknoei je de prestatie door het formulier niet op tijd in te leveren. Dan is het logisch om heel hard te gaan roepen dat het aan alles en iedereen lag behalve aan jezelf. Het lag echt aan hemzelf. Hij heeft het voor zijn team verknoeid. Ook captains van topteams begaan blunders.

De inlevertijd is niet voor niets in het online systeem ingebouwd. Dat is de garantie dat een formulier precies op dat tijdstip is ingeleverd. In dit geval was dat dus 12.04 uur donderdagmiddag. Op dat moment is er op die knop gedrukt.

Ik hoop dat de TC beseft dat een koppig volharden in hun eigen gelijk, dat gebaseerd is op verkeerde aannames en verkeerd getrokken conclusies, de bond niet verder helpt.
Ik snap dat de verhoudingen tussen TC en bestuur behoorlijk bekoeld zijn de afgelopen periode, maar dat mag te TC er niet van weerhouden om te doen wat ze moeten doen. En dat is hun fout rechtzetten.

Fouten maken is niet erg. Fouten niet rechtzetten terwijl je de mogelijkheden er voor hebt is wel kwalijk.















Reacties

Janet

#78 Re:

2012-05-10 16:45:06

#75: Robert Bloemendaal -

Ja ...ze kreeg de kans om het op dezelfde woensdagavond nog met het bestuur in overleg te gaan ,maar helaas werd dat door Jolanda geweigerd,heel jammer allemaal.Het overleg werd voorgesteld door de leden die aanwezig waren..maar ze hield voet bij stuk dat ze achter haar de uitspraak stond en er verder niet in overleg met het bestuur wilde.

zeer bezorgd lid

#120 Re:

2012-08-03 22:36:01

#75: Robert Bloemendaal -

Ergens over oordelen is niet moeilijk,maar feiten verdraaien die er liggen en ze niet willen accepteren is zeer kwalijk.