RDB Bestuur moet blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie RDB Bestuur moet blijven.

Robert Bloemendaal

#51 Re: Eduard

2012-05-08 10:50

#50: - Eduard

Een team mag altijd naar de TC stappen om te proberen hun gelijk in een zaak te krijgen, dat is niet het probleem. Het rare aan dit verhaal is dat in de afgelopen jaren vele teams dit team voorgingen met soortgelijke verhalen over overmacht. Al deze teams kregen hetzelfde antwoord te horen,: "jammer, maar helaas".  De regels zijn bekend en die zijn al jaren bekend, ook in Reek en al helemaal bij de TC.

Waarom oordeelt de tuchtcommissie nu dan opeens anders? Ik heb in de verslagen die hier op internet zijn gepubliceerd echt helemaal niets bijzonders gelezen waardoor dit een bijzonder verhaal zou zijn waarvoor er begrijpelijkerwijs een  uitzondering op de regel zou kunnen worden gemaakt.  Als de TC kan aantonen dat we het hier over een uitzonderingssituatie hebben neem ik mijn woorden direct terug. Tot nu toe trek ik echter de conclusie  dat de TC hier heel erg slecht werk heeft afgeleverd.

De wedstijdleiding staat na deze uitspraak voor een onmogelijke taak om het werk nog normaal te doen. Wat moeten ze nu zeggen tegen het eerste het beste team dat een dag, een week, een maand te laat is met inleveren? We gaan door dit soort uitspraken terug naar de jaren negentig, waar de stand 1x per drie maanden werd bijgewerkt.

Niet het bestuur maar de TC zou op moeten stappen.  En deze uitspraak moet of herzien worden of Koetshuis Reek moet zelf het goede voorbeeld geven en hun plaats in de bekerfinale afstaan aan Feenstra Flyers. Ik zie de toekomst voor de RDB anders somber in. Welke gek wil er nu nog in het bestuur van de RDB zitten als er geen enkel houvast is wat betreft de regels die gehanteerd worden.

 

Robert Bloemendaal

#52

2012-05-08 11:46

Sorry nog een puntje, ik begin me hier toch danig over op te winden. Ik dacht dat ik die tijd gehad had.

Sinds wanneer wordt de inlevertijd van een wedstrijdformulier niet meer meegenomen in de beoordeling van een zaak als deze? ONBEGRIJPELIJK!!
Het wedstrijdformulier is op donderdag 15 maart om 12.04 uur ingeleverd. Dat is meer dan 12 uur te laat!!

Verhalen over wedstrijdformulieren die zijn blijven hangen zijn onzin. Het inleveren werkt per sessie. Als een sessie mislukt word je na 24 minuten niet klikken automatisch uitgelogd. Het is onmogelijk om een wedstrijdformulier rond middernacht te versturen die 12 uur later aan zou komen. Tevens kan een team in de status nakijken of een formulier wel of niet is ingeleverd.
Dit formulier is gewoon om 12.04 uur ingeleverd en geen andere verklaring is mogelijk.

Waar heeft de tuchtcommissie in godsnaam haar uitspraak op gebaseerd????

Sonja, Loekies Dartforce

#53 Re:

2012-05-08 12:06

#35: steunend lid huidig bestuur -  

 Of zoals ik al aangaf, je aan de regels houden. zeker als je voor de beker speelt en een thuis en uitwedstrijd hebt weet je gewoon dat je op tijd je wedstrijdformulier in moet leveren. Ook een optie voor de TC zou zijn om hier mensen in te zetten, die niet eens darten bij de
RDB en dan dus een onafhankelijk besluit volgens de regels kunnen nemen, die puur gebaseerd is op de feiten die er liggen en het handhaven van het regelement! waar anders is er een regelement voor? Helaas kan ik 's avonds bijna niet naar vergaderingen toe, maar zal een volgende keer proberen om er te zijn en anders mijn stem en toelichting aan het besuur mailen.

 

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-05-08 12:54


anit

#55 Re:

2012-05-08 13:01

#49: Robert Bloemendaal -

mooi gesproken Robert

Robert Bloemendaal

#56

2012-05-08 16:34

Dank je Anita,

Ik hoop dat iedereen beseft dat met deze uitspraak het hele online inleversysteem overboord gekieperd kan worden.
Vroeger ten tijde van het inleveren per post werd de PTT altijd als hoofdschuldige aangewezen voor niet ingeleverde wedstrijdformulieren. De huidige uitspraak van TC en BALV is een vrijbrief voor elk team dat in de toekomst te laat inlevert om te zeggen het wedstrijdformulier ergens in het systeem verdwenen is. Zij kunnen naar de uitspraak van deze wedstrijd verwijzen om hun gelijk te krijgen.
We zijn weer terug bij af.

Zolang de finalewedstrijden van de Masters nog niet gespeeld zijn zijn er nog opties om deze kapitale blunder te herstellen.

volgens Artikel 9 van het tuchtreglement moest dit hele zaakje trouwens niet via een BALV geregeld worden. Maar ja, dat is nu eenmaal zo geregeld.

sanne

#57 Re: mee eens!

2012-05-08 18:30

Tirk rotradaci

#58

2012-05-08 19:34

Wat zijn de opties om de uitspraak van de TC alsnog ongedaan te maken ?
Robert Bloemendaal

#59 Re:

2012-05-08 20:05

#58: Tirk rotradaci -

Het is wel leuk om de reglementen weer eens door te lezen. Het gaat dan om het ongedaan maken van de uitspraak van de TC en om het ongedaan maken van de uitspraak van de BALV.

Wat betreft de TC. Het is overduidelijk dat de personen in de TC geen verstand van computers hebben.  Dat is de hoofdreden waarom zij het broodje-aap-verhaal van de captain van de Rebels :) voor zoete koek slikken.  Het is namelijk schier onmogelijk om een wedstrijdformulier 's nachts te verzenden en deze 's middags aan te laten komen.  Dit is denk ik voor iedereen wel duidelijk, maar voor de meerderheid van de TC blijkbaar niet.

Het is vreemd dat zij een deskundig oordeel moeten vellen over een zaak waar ze totaal geen verstand van hebben en zich blijkbaar niet voldoende hebben laten inlichten of hebben ingelezen.

 

 

 

 

Robert Bloemendaal

#60

2012-05-08 20:38

Maar ik weet niet of je dit naar de letter van de wet moet oplossen. Met het uitroepen van een BALV voor een beoordeling van een wedstrijdformulier is al niet het juiste pad bewandeld. Ik denk dat 90% van de leden voor dit onderwerp de schouders heeft opgehaald en het niet nodig vond om hier een avond aan op te offeren. Dit soort zaken horen ook niet thuis op een BALV.
Logischerwijs zitten er dan alleen mensen in de zaal van de strijdende partijen. Dan geeft de waarheid niet meer de doorslag, maar wie de meeste mensen optrommelt.

Dit soort zaken zou je beter via een referendum online kunnen oplossen. Elk lid/team kan zich dan inlezen in het verhaal van de TC, het verhaal van partij 1 en het verhaal van partij 2. En vervolgens ergens op stemmen. Dat geeft een beter beeld van de situatie dan deze opgevoerde klucht.

Waar het om gaat is dat er een dwaling is geweest in de besluitvorming en die fout moet gewoon hersteld worden. Vanuit het oogpunt van de rechtvaardigheid.






Janus

#61 Re:

2012-05-08 21:18

#47: 100% anti Reek -

Wij uit Noord Limburg vallen dan uit de boot met zo'n uitspraak.....

Kan alleen maar voor mezelf spreken maar ik doe het dan toch maar voor het hele team: Just-inn 2

Wij staan achter het bestuur in deze.


Gast

#62

2012-05-08 21:56

Mensen, teken deze petitie, want zonder bestuur inderdaad geen darten!!!

Bestuur, jullie leveren goed werk!!!

Groet, Sjors van Summeren, Veni Vidi Vici
The Wolfman

#63

2012-05-08 22:20

Even voor de duidelijkheid ik ben er helemaal voor dat dit bestuur blijft. Wat er gebeurt is raakt kant nog wal. Maar nu even wat anders. Is deze petitie wel geldig. Velen hebben nl hun lidnummer niet ingevuld. En veel namen zijn ingevuld via eenzelfde ip adres (268 ip adressen 341 handtekeningen. Tevens zag ik ook ene GERS PARDOEL er tussen staan van team ACHTEROPDEFIETS.
Dat klopt dus niet.
Ik ben het met Robbert Bloemendaal (ha die Robbert long time no see) eens quote:

Dit soort zaken zou je beter via een referendum online kunnen oplossen. Elk lid/team kan zich dan inlezen in het verhaal van de TC, het verhaal van partij 1 en het verhaal van partij 2. En vervolgens ergens op stemmen.

The Wolfman, Team Rembrandt die vindt dat dit bestuur het prima doet en gewoon door moet gaan.

Gast

#64 Re:

2012-05-08 22:44

#63: The Wolfman -

Het is heel goed mogelijk om met 268 ip adressen 341 handtekeningen te hebben. Aangezien er ook veel stelletjes zijn die samen in een team zitten.

The Wolfman
Gast

#65 Re: Re:

2012-05-08 23:12

#64: - Re:

Dat bedoel ik dus ook. Als ik zou willen kan ik via de RDB site alle namen en Lidnummers achterhalen en deze via een IP adres invullen. 1300 tekeningen. Zou natuurlijk prima zijn maar niet eerlijk verzameld.

Kijk ik heb hier natuurlijk ook het liefst zoveel mogelijk handtekeningen staan. Het moet een gebaar naar het bestuur zijn van: "kijk eens hoeveel leden wllen dat jullie blijven", maar het moet wel goed gebeuren. Niet dat 1 persoon zomaar 100 namen in kan gaan zitten vullen.

 

The Wolfman Team Rembrandt


Gast

#66 Re: Re: Re:

2012-05-09 11:34

#65: The Wolfman - Re: Re:

Aangezien het allemaal zo openbaar is deze petitie neem ik aan dat als er namen van mensen opstaan die geen handtekening hebben gezet dat zij daar een melding van maken om zijn of haar naam weg te laten halen.


Gast

#67 lidnummers

2012-05-09 11:40

Bij deze wil ik even reageren op het feit,dat er bij veel spelers geen lidnummers staan,van de Wolfman.Ik heb mijn teamgenoten via een sms laten weten,dat ze deze petitie moesten tekenen.De meeste van mijn teamgenoten,weten hun lidnummer niet.Ik als captain heb de pasjes in mijn bezit.Ik denk dat,in de meeste gevallen,zo is. Aan het bestuur wil ik mededelen,zet het goede werk voort en stel een hele nieuwe TC aan.

Met vriendelijke groet
Patricia Rutten-Bekers
Captain Dolle Bull



Patricia Rutten-Bekers

Gast

#68 Re:

2012-05-09 14:08

#9: -  

 daar ben ik het mee eens. je weet dat je voor woensdag avond om 00.00uur de briefjes moet inleveren.waarom wacht je dan tot 23.55 op woensdagavond om de briefjes in televeren en hellemaal als je weet dat je website op woensdag nacht om 00.00uur werkzaamheden gaan verrichten en dit weet je al 2 à 3 dagen van tevoren dan vul je het briefje toch eerder in of niet.zo kan ik ook stom lullen de website doet dit nooit overdag. tc draai je uitspraak terug en geef je fout toe en stap op uit de tc comissie zodat het bestuur weer terug komt.of is het zo dat je als team alles mag uitspoken om dat je alleen als 1ste wilt eindigen,nou de meeste mensen doen mee omdat ze het een leuk spelletje vinden en de 1ste plaats is maar een bijzaak en die gaan geen leugens ophangen om maar te kunnen winnen. wij de echte rdblids gaan niet over de regelementen heen maar komen ze altijd na en zo hoort het ook te zijn met de competie darten het is maar een SPEL,dus je hoeft niet te liegen of te bedriegen of je leven er van af hangt,dan moet je maar na de profs gaan want daar draaid het om prestatie en het is je inkomen(dus je leven) bij de rdb is het maar een spelletje met vrienden onder elkaar.

een boze rdblid.


Gast

#69 Re: Re: Eduard

2012-05-09 14:12

#51: Robert Bloemendaal - Re: Eduard 

 daar zijn wij het mee eens robert.

hen syl


Gast

#70 Re: Re:

2012-05-09 14:15

#59: Robert Bloemendaal - Regoed gesproken robert


Gast

#71 Re:

2012-05-09 14:20

#63: The Wolfman -  

 je moet je handtekening nog bevestigen op je eigen emailadres en dan wordt die handtekening pas wettig en geaccepteerd .


Gast

#72 reactie reek ?

2012-05-09 17:40

gezien het aantal reacties en steunbetuigingen vanuit alle gebiedsdelen van de RDB, zit ik te hpoen dat er een reactie komt vanuit Reek. Sorrij RDB wij willen niet dat de bond uitelkaar valt vanwege ons verzoek. Wij accepteren alsnog de beslissing van de wedstrijdcommissie en Feenstra speelt de dartfinale voor de beker. En we gaan allemaal weer door met ons leuke dartspelletje.
ik hoop echt dat zij binnen 24 uur een groot probleem oplossen. Vast bedankt A van de Bund Backstage.
Robert Bloemendaal

#73 TC

2012-05-09 19:38

Ik heb me gisteren ietwat ongenuanceerd over de TC uitgelaten. Dat is niet terecht aangezien in ieder geval één TC-lid dit werk al jaren doet, Jolanda, en ik haar niet anders ken dan dat ze haar werk altijd meer dan uitstekend heeft verricht.

Dat neemt niet weg dat de TC deze zaak niet goed beoordeeld heeft. Ik ga er van uit dat zij dit inmiddels ook beseffen en hopelijk wil de TC de uitspraak herzien of samen met het bestuur naar een redelijke oplossing zoeken.

Janet

#74 Re: TC# 73

2012-05-09 21:47

#73: Robert Bloemendaal - TC

Nou Robert...Jolanda was degene niet niet met het bestuur wilde praten over een oplossing...misschien heeft ze in de voorgaande jaren haar werk goed verricht,maar deze keer ging ze samen met Michel goed de mist in.En ik was wel bij de BALV dus heb alles meegekregen en daardoor ook samen met nog 7 andere darters deze petitie opgezet.

Robert Bloemendaal

#75

2012-05-10 14:04

Oke Janet, ik was er inderdaad niet bij op de BALV. Ik wilde eigenlijk alleen maar aangeven dat ze in het verleden altijd goed werk heeft verricht. Met de andere TC-leden heb ik geen ervaring.

Ik denk dat de TC artikel 10 van het tuchtreglement een beetje onderschat heeft. Dat artikel staat er niet voor niets. Dat staat er onder andere om TC-leden tegen zichzelf te beschermen. Zonder dat je verbonden bent bij een zaak is het al moeilijk genoeg om objectief te oordelen. Als je zoals je nu 2 TC-leden hebt die te persoonlijk betrokken waren wordt het er niet makkelijker op om je bij de feiten te houden. Het is nu eenmaal erg lastig om verhalen van directe bekenden onwaar te verklaren.

Het gedrag van de captain is uiteraard ook te verklaren. Dit hebben we in het verleden al veel vaker gezien bij tuchtzaken. Je team doet z'n stinkende best en haalt een mooi resultaat. Vervolgens verknoei je de prestatie door het formulier niet op tijd in te leveren. Dan is het logisch om heel hard te gaan roepen dat het aan alles en iedereen lag behalve aan jezelf. Het lag echt aan hemzelf. Hij heeft het voor zijn team verknoeid. Ook captains van topteams begaan blunders.

De inlevertijd is niet voor niets in het online systeem ingebouwd. Dat is de garantie dat een formulier precies op dat tijdstip is ingeleverd. In dit geval was dat dus 12.04 uur donderdagmiddag. Op dat moment is er op die knop gedrukt.

Ik hoop dat de TC beseft dat een koppig volharden in hun eigen gelijk, dat gebaseerd is op verkeerde aannames en verkeerd getrokken conclusies, de bond niet verder helpt.
Ik snap dat de verhoudingen tussen TC en bestuur behoorlijk bekoeld zijn de afgelopen periode, maar dat mag te TC er niet van weerhouden om te doen wat ze moeten doen. En dat is hun fout rechtzetten.

Fouten maken is niet erg. Fouten niet rechtzetten terwijl je de mogelijkheden er voor hebt is wel kwalijk.