Verkeersveiligheid Kanaalstraat Utrecht

Quoted post


Gast

#1

2016-05-01 11:36

Wordt met de dag erger

Reacties


Gast

#49 Re:

2016-05-03 11:14:56

#1: -  

 Gisteren fietste ik vanaf het Harakoeplein richting de Damstraat. Er reed een auto keihard op de Kanaastraat waarvan de bestuurder niet voor zichuit keek, maar op zijn mobiel, en al slingerend ging hij over de Javastraat met hoge snelheid. Daarna twee dames die in volle vaart over de brug gingen tussen de Kanaalstraat en de Laan van Nieuw Guinea. Auto's die zo maar ineens op de weg stoppen, scooters die niets geven om fietsers. Het is levensgevaarlijk en alleen de verhoging van de drempels straks zal niet helpen. 

 

Susan


Gast

#184 Re:

2016-05-04 09:11:20

#1: -  

 

Danielle

#202 Re:

2016-05-04 16:00:18

#1: -  

Zelfs als normale automobilist wordt je er niet blij van om daar te moeten rijden! 


Gast

#209 Re:

2016-05-04 21:29:39

Helemaal mee eens! Onlangs nog een zeer beangstigende ervaring gehad met een bedreiging in het bijzijn van mijn kleine kinderen. Ik mijd de straat als ik met mijn zoontje fiets. Er wordt veel te hard gereden, door rood, gekeerd op de weg, dubbel geparkeerd op fietspad, weggesjeesd zonder te kijken, verkeer geblokkeerd voor een praatje.... En zo kan ik nog wel even doorgaan. Waarom geen 1-richting en 30 km zone met drempels? Verder de laatste tijd ook zware geluidsoverlast door halve motoren (met 2 voorwielen).
Gelukkig heb ik nog zulke leuke buren ;-)

 

JC

#236 Re:

2016-05-09 13:10:05

#1: -  

 Gisteravond laan van Guinea. Als één streep. Politie gebeld. Moest melding in Hilversum uitleggen dat het in Utrecht een probleem is. De drempels veranderen niets. Die zijn er in alle zijstraten maar daar wordt ook hard gereden. Vrees dat er iets gebeuren moet voordat er actie ondernomen wordt. Dit is een probleem wat al jaren speelt.