Open brief aan Mevr. Maggie De Block, Minister van volksgezondheid.

Quoted post

Yoni

#11 "Laura"

2015-07-15 06:41

Ik ken "Laura".

Voorstellen dat uw "geneeswijze" haar kan helpen getuigt van totaal onbegrip voor haar situatie.

Zij verlangt inderdaad naar slaap, diepe slaap...

Uw petitie maakt het voor haar alleen maar moeilijker, ze heeft haar keuze gemaakt.

 

 

 

 

 

Reacties

Patricia

#13 Re: "Laura"

2015-07-15 08:07:38

#11: Yoni - "Laura" 

Volgens mij getuigt dit helemaal niet op onbegrip, integendeel. Laura heeft misschien haar keuze gemaakt en daar heb ik begrip voor, maar die keuze is het gevolg van haar geestelijke toestand. Uit ervaring weet ik dat als je overmand bent door negatieve gedachten je niet tot positieve beslissingen komt. TM kan haar helpen om weer positief over zichzelf te denken.

Ik spreek uit ervaring en ik ben heel blij dat ik, via allerhande therapieën, meditatie en lectuur ik weer op het "positieve" pad zit.

Ik steun deze petitie van ganser harte en hoop er ooit te kunnen aan deelnemen.

Kus en knuffel voor allen die het nodig hebben.


Anonymous

#16 Re: "Laura"

2015-07-15 09:32:37

#11: Yoni - "Laura" 

 Ik heb het artikel van Laura in detail gelezen en het heeft mij diep geraakt. Het was mij heel duidelijk dat zij haar keuze gemaakt heeft, en ik hoop dat het duidelijk is dat ik die keuze absoluut respecteer. Maar ik heb ook persoonlijk vele gevallen gezien die gelijkaardig waren aan Laura's verhaal, en die we toch hebben kunnen helpen. De David Lynch Foundation heeft wereldwijd zo al duizenden mensen kunnen helpen.

Soms is het gewoon te laat, net zoals het bij kankerpatienten gewoon te laat is om het nog terug te draaien, (waarmee ik bedoel dat ik begrip heb voor het feit dat een psychisch probleem even pijnlijk, of veelal nog pijnlijker, kan zijn dan een lichamelijk probleem) maar dan hoop ik dat Laura haar verhaal de regering kan inspireren om anderen te helpen voor het zover is dat er geen weg meer terug is. Het was zeker niet mijn bedoeling om het nog moeilijker voor haar te maken.

Backup buddy"Laura"

#129 Re: "Laura"

2015-08-01 12:17:28

#11: Yoni - "Laura" 

 als je"Laura" echt kent dan zou je moeten weten dat ze het juist goed vindt dat er petities worden gemaakt en er over psychiatrische problemen openbaar wordt gepraat! Want hoe meer het taboe doorbroken wordt, hoe beter! "Laura" wil alles rond psychiatrie bespreekbaar maken en dat haar artikel dit uitlokt vindt ze helemaal niet erg.

"Laura" haar keuze is gemaakt en ze komt ermee naar buiten om dit alles bespreekbaar te maken om zo anderen te kunnen helpen. Al is dat dan het laatste wat ze kan doen!