JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Quoted post
Gast |
#868 Re:2014-03-09 19:59mobiliteitsspecialisten ??? studies die de realiteit niet weerspiegelen die gemanipuleerd zijn om toch maar hun gelijk te halen en de mensen op nog meer kosten te jagen zoals die 70 testpersonen in één van de vorige posts dat weerspiegelt natuurlijk de hele gemeenschap. Dat ze mij zo een kastje geven om te testen 2/3 van de aftsand afgelegd met de wagen voor persoonlijk vermaak als mensen dit echt geloven dan zijn aan het testen met de gepensioneerde bond. “Aangezien woon-werkverkeer slechts een derde uitmaakt van alle autoverplaatsingen, moet je al erg ver weg van je werk wonen om énkel met woon-werkverkeer aan meer autokilometers dan gemiddeld te komen. Kortom, rekeningrijden per definitie duurder voor werknemers die enkel met de auto naar het werk kunnen.” Wat wilt dit zeggen "meer autokilometers dan gemiddeld" reken ze ook de doppers en gepensioneerd ik vraag mij echt af wat zij als gemiddeld nemen? "is zeker niet per definitie duurder voor werknemers die enkel met de auto naar het werk kunnen" geef die mensen AUB een telmachieneke want het begint erg te worden. Als Peeters zo iets durft beweren dan heb ik schrik voor de rest van zijn gedachten stellingen ook vrachtvervoer landbouw zelfs OV en openbare diensten enz. gebruiken de wegen die zijn dan geen gevaar voor de fietsers. "“En wat betreft fietspaden, dat kun je ook anders zien. Zonder auto’s zouden er geen fietsenpaden nodig zijn. Fietsvoorzieningen zijn eigenlijk een extra kost van de auto.”
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2014/02/18/hoe-sociaal-en-duurzaam-rekeningrijden |
Reacties
Gast |
#870 Re: Re:2014-03-10 20:46:29"mobiliteitsspecialisten ??? studies die de realiteit niet weerspiegelen die gemanipuleerd zijn om toch maar hun gelijk te halen en de mensen op nog meer kosten te jagen zoals die 70 testpersonen in één van de vorige posts dat weerspiegelt natuurlijk de hele gemeenschap."
Congestieheffingen worden nochtans vandaag bv. al in een bepaalde vorm toegepast in alle luchthavens. Wil je met je vliegtuig landen in een drukkere luchthaven zoals Brussel, dan betaal je meer landingsrechten dan wanneer je datzelfde vliegtuig aan de grond wil zetten in een minder drukke luchthaven zoals Charleroi. Een interessant praktisch gevolg van die congestieheffingen, is dat het soms goedkoper is om bv. een luchtvracht uit Sjanghai en bestemd voor Brussel, eerst op een schip te zetten naar Seoul en pas daar over te laden op een vliegtuig. Op het eerste zicht lijkt dit misschien vreemd en vooral slecht voor het milieu omdat er meer logistieke handelingen nodig zijn, maar dat is het niet. Als er door die congestieheffing vliegtuigen minder lang rond de overbelaste Sjanghaise luchthaven moeten cirkelen, dan zal dit zal dit een groot positief effect hebben op de lokale luchtvervuiling dat de vervuiling van het extra traject naar Seoul overstijgt. Tegelijkertijd is dit ook economisch en maatschappelijk erg nuttig: een vliegtuig met donororganen zal sneller kunnen landen/opstijgen in Sjanghai doordat vrachten die minder dringend zijn zich verplaatsen naar de onderbenutte luchthaven Seoul. Dit is een voorbeeldje uit de logistieke *praktijk*... |
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Respecteer de euthanasiewet
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Gouda Waterstad? Red katten van de verdrinkingsdood – plaats kattentrappetjes
704 Gemaakt: 2025-09-08
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
5204 Gemaakt: 2024-07-07
Chauffeurs restaurant Kanters moet blijven!
269 Gemaakt: 2025-09-11
WAP-PETITIE WOLF - VOOR VEILIGHEID VAN MENS & DIER
8536 Gemaakt: 2025-08-25
Tijd voor een migratiestop
319 Gemaakt: 2025-08-25
NEE tegen een AZC Hoorn
3654 Gemaakt: 2024-09-21
Geen uitbreiding fietszone Brugge
753 Gemaakt: 2025-08-23
Red Onze Motocross Oefenterreinen in België
3248 Gemaakt: 2025-07-23
Middelbare School in Zwijndrecht toont totaal GEEN empathie!!
100 Gemaakt: 2025-09-12
STOP de waanzin voor een TIJDELIJKE snelweg ivm werken aan de A8 te Halle!!
1225 Gemaakt: 2025-08-03
Voor de definitieve afsluiting van de Sint-Veroonsstraat voor het transitverkeer
269 Gemaakt: 2025-09-06
Nieuwerkerk zeg Nee tegen een GROOT AZC!
1693 Gemaakt: 2024-01-16
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6285 Gemaakt: 2025-06-15
Ik steun de werkgroep Compagniesterpark
57 Gemaakt: 2025-09-12
Stop het zonneveld in Heelsum — Red natuur, vogels én vruchtbare grond
1233 Gemaakt: 2025-05-19
Pak ons buitenzwembad niet af!
2240 Gemaakt: 2025-06-02
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
1392 Gemaakt: 2025-07-08
STOP DE HARDE KNIP
28 Gemaakt: 2025-09-09
NEE TEGEN AZC VLAARDINGEN
1552 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
1017 Gemaakt: 2022-05-17