JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique
Quoted post
Gast |
#868 Re:2014-03-09 19:59mobiliteitsspecialisten ??? studies die de realiteit niet weerspiegelen die gemanipuleerd zijn om toch maar hun gelijk te halen en de mensen op nog meer kosten te jagen zoals die 70 testpersonen in één van de vorige posts dat weerspiegelt natuurlijk de hele gemeenschap. Dat ze mij zo een kastje geven om te testen 2/3 van de aftsand afgelegd met de wagen voor persoonlijk vermaak als mensen dit echt geloven dan zijn aan het testen met de gepensioneerde bond. “Aangezien woon-werkverkeer slechts een derde uitmaakt van alle autoverplaatsingen, moet je al erg ver weg van je werk wonen om énkel met woon-werkverkeer aan meer autokilometers dan gemiddeld te komen. Kortom, rekeningrijden per definitie duurder voor werknemers die enkel met de auto naar het werk kunnen.” Wat wilt dit zeggen "meer autokilometers dan gemiddeld" reken ze ook de doppers en gepensioneerd ik vraag mij echt af wat zij als gemiddeld nemen? "is zeker niet per definitie duurder voor werknemers die enkel met de auto naar het werk kunnen" geef die mensen AUB een telmachieneke want het begint erg te worden. Als Peeters zo iets durft beweren dan heb ik schrik voor de rest van zijn gedachten stellingen ook vrachtvervoer landbouw zelfs OV en openbare diensten enz. gebruiken de wegen die zijn dan geen gevaar voor de fietsers. "“En wat betreft fietspaden, dat kun je ook anders zien. Zonder auto’s zouden er geen fietsenpaden nodig zijn. Fietsvoorzieningen zijn eigenlijk een extra kost van de auto.”
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2014/02/18/hoe-sociaal-en-duurzaam-rekeningrijden |
Reacties
Gast |
#870 Re: Re:2014-03-10 20:46:29"mobiliteitsspecialisten ??? studies die de realiteit niet weerspiegelen die gemanipuleerd zijn om toch maar hun gelijk te halen en de mensen op nog meer kosten te jagen zoals die 70 testpersonen in één van de vorige posts dat weerspiegelt natuurlijk de hele gemeenschap."
Congestieheffingen worden nochtans vandaag bv. al in een bepaalde vorm toegepast in alle luchthavens. Wil je met je vliegtuig landen in een drukkere luchthaven zoals Brussel, dan betaal je meer landingsrechten dan wanneer je datzelfde vliegtuig aan de grond wil zetten in een minder drukke luchthaven zoals Charleroi. Een interessant praktisch gevolg van die congestieheffingen, is dat het soms goedkoper is om bv. een luchtvracht uit Sjanghai en bestemd voor Brussel, eerst op een schip te zetten naar Seoul en pas daar over te laden op een vliegtuig. Op het eerste zicht lijkt dit misschien vreemd en vooral slecht voor het milieu omdat er meer logistieke handelingen nodig zijn, maar dat is het niet. Als er door die congestieheffing vliegtuigen minder lang rond de overbelaste Sjanghaise luchthaven moeten cirkelen, dan zal dit zal dit een groot positief effect hebben op de lokale luchtvervuiling dat de vervuiling van het extra traject naar Seoul overstijgt. Tegelijkertijd is dit ook economisch en maatschappelijk erg nuttig: een vliegtuig met donororganen zal sneller kunnen landen/opstijgen in Sjanghai doordat vrachten die minder dringend zijn zich verplaatsen naar de onderbenutte luchthaven Seoul. Dit is een voorbeeldje uit de logistieke *praktijk*... |
Gort over de grens moet blijven.
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
810 Gemaakt: 2025-07-08
Geen hoge milieucategorie (HMC) bedrijvigheid Warmoeziersweg Bergschenhoek
312 Gemaakt: 2025-07-15
Gort over de grens moet blijven.
5863 Gemaakt: 2025-06-16
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2302 Gemaakt: 2025-07-05
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9388 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
698 Gemaakt: 2022-05-17
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
92 Gemaakt: 2025-07-10
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
384 Gemaakt: 2025-07-03
Geen windmolens op de Grashoek
263 Gemaakt: 2025-07-03
Red onze tuin! Samentuin Fonteinstraat
81 Gemaakt: 2025-07-08
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6139 Gemaakt: 2025-06-15
Pak ons buitenzwembad niet af!
1897 Gemaakt: 2025-06-02
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
109 Gemaakt: 2022-02-14
Kortsnuiten Blijven Bestaan
3011 Gemaakt: 2024-10-23
Behoud de NS JongerenDagkaart
2650 Gemaakt: 2025-06-24
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3525 Gemaakt: 2024-07-07
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
44 Gemaakt: 2025-07-10
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
124 Gemaakt: 2025-07-08
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15677 Gemaakt: 2024-01-31
Stop de container MSNU9636101!
109 Gemaakt: 2025-07-04