JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post


Gast

#866 Re: randdebielen

2014-03-08 14:53

#865: Realist - randdebielen

Juist, ik kon niet op het woord komen...

Die randdebiele hippies, die alles met de fiets of te paard doen, ondervinden dus nooit last van de file, maar vinden het wel belangrijk dat het congestie-probleem wordt opgelost (want voor het milieu betaalt de autogebruiker al BIV, autotaks, accijnzen).

Waarom wil hij dan per se het congestie-probleem oplossen? Na lang tobben heb ik het gevonden: zo'n randdebiele hippie is natuurlijk menslievend en wil de arme stakker filevrij naar zijn werk laten rijden. Hij is zelfs zooooo menslievend dat hij diezelfde arme stakker daarvoor met een kilometerheffing wil opzadelen en tot 20% van zijn wedde wil afnemen.

Sorry, randdebiele hippie: haal er de rand- maar af, als je niet eens beseft dat alle motieven goed zijn om de staatskas te vullen. Denk je echt dat jij minder belastingen zal betalen (voor het autoverkeer of voor wat dan ook)? Neen, hoor, net gelezen dat de staat de pensioenen van 42 parlementariërs 'moet' betalen en daar dus geld voor nodig heeft...

Als hij opkomt, stem ik Ali Baba... van hem weet ik dat hij maar door 40 dieven werd belaagd. En zeker niet op een randdebiele hippie, want het zou wel eens een verklede parlementariër kunnen zijn...

Reacties


Gast

#869 Re: Re: randdebielen

2014-03-10 20:17:30

#866: - Re: randdebielen

Ik zou mijzelf eerder omschrijven als iemand met voldoende economische kennis om het probleem en de logica van de oplossing in te zien. Daarnaast heb ik ook o.a. een diploma lagere school zodat ik net als de meesten hier op dat niveau kan argumenteren.

 

Dat onze overheid haar middelen (voor de mensen zonder diploma; lees 'ons belastinggeld') niet zo goed uitgeeft, is een volledig andere discussie waarvoor je beter een andere petitie opzoekt. Veel belastingen betalen hoeft geen probleem te zijn als je er ook veel voor terug krijgt.