JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Gast

#851 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-23 18:45

#842: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Zoalang dit zo blijft vind ik de CO van mijn dacia een ondergeschikt probleem om te gaan rekeningrijden in Belgie."

Rekeningrijden is niet voor het milieu, het is voor de congestie: https://twitter.com/BVanCraeynest/status/432784114249265152/photo/1

Momenteel moet je in België 0,0 EUR congestieheffing betalen als je tijdens de spits gebruik maakt van onze wegen...met de logische gevolgen: 's nachts en in de weekends liggen veel van onze wegen erbij als verlaten racebanen terwijl je tijdens de ochtenspits op sommige plaatsen vaak stapvoets vordert. Wij betalen veel geld voor de aanleg en het onderhoud van al die wegen. Is het niet de taak van de overheid om ervoor te zorgen dat wegen die zij aanleggen met ons belastinggeld zo optimaal mogelijk gebruikt worden?

Het milieu is slechts bijzaak in de zin dat vlotter verkeer minder vervuilend is. Rekeningrijden is in hoofdzaak een economisch noodzakelijke heffing.

Dus: ik ijver vóór rekeningrijden want ik wil een betere spreiding van het verkeer. Infrastructuur betaald met mijn belastinggeld moet zo optimaal mogelijk gebruikt worden. Een lege uitnodigende racebaan 's nachts (met bovendien de nodige dodelijke ongevallen) terwijl je stilstaat tijdens de spitsuren (zelden dodelijke ongevallen tenzij een ongeval de oorzaak is van de file) versta ik niet onder een goed gebruik van infrastructuur betaald met mijn belastinggeld.

Lees ook vanaf hier waarom betalen voor congestie zo goed is: http://new.ted.com/talks/jonas_eliasson_how_to_solve_traffic_jams#t-324491

Reacties

Gast

#855 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

2014-02-24 12:52:40

#851: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Een fragment uit het boek Groei maakt gelukkig

"Rekeningrijden is niet voor het milieu, het is voor de congestie"

Ik kan U wel volgen en geloof dat de files een groot probleem zijn , maar wees realistisch het zijn niet de bedienden, arbeiders en overheids  jobs  ( de lagere lonen) die zo een flexibiliteit voorzien om buiten de spitsuren te kunnen gaan werken. Ik persoonlijk heb flexibele uren dit wil zeggen dat ik tussen 0700 en 0900 mag beginnen dit valt naar mijn weten altijd tijdens de spits. Ik kan niet gaan vragen om aan 0200 s'nachts te beginnen want dat heeft absoluut geen zin of meerwaarde voor mijn werkgever.

Ik zelf moet niet in Brussel zijn dus ik zou ook kunnen zeggen pak de probleem gebieden aan gelijk in Stockholm maar dat zou ik egoistisch vinden van mij zelf. Ik ben er van overtuigd dat niet iedereen echt vraagt om in Brussel of andere grootsteden te gaan werken maar daar zijn geraakt door omstandigheden er zullen ook wel deze zijn die er voor gekozen hebben daar moet de eerste categorie niet voor boeten.

Ons extra belasten omdat we op de buiten wonen heeft volledig geen zin om de files in Brussel te gaan vermijden. Ik snap de relatie niet.

Dan nog dit,

OESO pleit dan ook voor de invoer van het rekeningrijden en voor duurder openbaar vervoer tijdens de spitsuren.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130507_00571261

OESO is een studie bureau al ik het goed voor heb. World Organization for Specialized Studies.

Zouden we dan niet met zen alle beginnen te twijfelen aan de intentie die hier aan vast hangen.