JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Gast

#685 Re:

2014-02-13 11:17

#684: -

Echt logisch.

Wie rijdt, moet betalen... of niet? Denk je dat ik de kilometerheffing als transporteur op eigen rekening zal nemen. Ik doe wat ik bij forse dieselstijgingen al doe: mijn tarieven verhogen. Ik moet uiteindelijk ook leven. Dan rekent de winkelier dat gewoon door aan zijn klanten. En dan zal de klant misschien zelf geen rechtstreekse kilometerheffing betalen, maar hij zal er onrechtstreeks een meervoud van betalen. En dan zal hij komen klagen dat het leven zo duur wordt (tenzij zijn geluk van geen kilometerheffing hem totaal zal verblinden)

Reacties

Gast

#686 Re: Re:

2014-02-13 11:25:31

#685: - Re:

Niet waar, dan zouden ze gewoon een eerlijkere prijs betalen. Nogmaals: "De bestaande belastingen en taksen dekken slechts een derde van de totale kosten van het autosysteem. Hoewel de overheid dus bruto verdient aan de auto, lopen de externe kosten veel hoger op: de auto wordt, net zoals het openbaar vervoer, gesubsidieerd. Dat gaat om zo'n 3000 euro per auto per jaar." Tickets voor openbaar vervoer zijn de laatste tijd ook duurder geworden (lees: minder gesubsidieerd).

Gast

#697 Re: Re:

2014-02-13 13:16:01

#685: - Re:

Winkelketens maken ook hun huiswerk he. Als ze een offerte krijgen die lager is omdat de transporteur een efficiëntere winkelbelevering uitdoktert met bv. stille leveringen 's nachts tijdens het gratis congestietarief, dan zal die offerte zeker bekeken worden. Een transportbedrijf dat van plan is om geen alternatieve belevering uit te dokteren en de kosten gewoon door te rekenen prijs zichzelf op die manier mogelijk uit de markt...