JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Neen voor rekeningrijden

#555 Gemakkelijk als je er weinig invloed van ondervindt...

2014-02-12 08:01

Een kilometerheffing, wat voor mij 2500 euro meer per jaar zou betekenen, zet mij voor de volgende oplossingen:
- scheiden van mijn vrouw (dan kan ik in de grootstad gaan wonen - lekker in de industriële vervuiling, blijft mijn vrouw op het platteland wonen)
- mijn job opgeven of vragen aan mijn vrouw om het te doen (in beide gevallen een heel negatieve keuze: ik doe mijn job ontzettend graag, mijn vrouw is hier een project in de buurt begonnen, die wil ze voortzetten). Telt arbeidsvreugde bij de ondertekenaars van deze petitie dan niet?
Het openbaar vervoer is geen optie: ik moet soms veel materiaal meenemen naar het werk. Ik heb 's morgens een bus en 's avonds een bus. En Wallonië oblige... een trein die bij de minste gelegenheid niet rijdt (sneeuwvlokje, passagier die de treinwachter "onnozelaar" heeft genoemd,...) en die ervoor zorgt dat ik per dag 4 uur langer op de baan ben.
Ik betaal al veel om te gaan werken (diesel, jawel), maar ben niet bereid om mijn gezin nog meer in financiële problemen te brengen. Blijkbaar is dat laatste bij de ondertekenaars van deze petitie geen item.
En niet bewust van natuur? Ik ben aangesloten bij Ecolo..., maar zolang er geen geld wordt uitgegeven in een beter openbaar vervoer en ik dus geen alternatieven heb om te gaan werken, is het voor mij Neen voor rekeningrijden.

Reacties


Gast

#565 Re: Gemakkelijk als je er weinig invloed van ondervindt...

2014-02-12 09:34:46