JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Quoted post

Gast

2014-02-11 18:41

absoluut voor rekeningrijden, de vervuiler betaald

Reacties

Gast

#493 Re:

2014-02-11 18:48:23

#492: -

Dus als ik uw redenering volg gooien we de solidariteit helemaal buiten :

Mensen zonder kinderen betalen niet mee voor het kindergeld voor de mensen die er wel hebben?

Mensen die werken betalen dan vanaf nu niet meer mee voor de werklozen?

Mensen die gezond zijn betalen dan ook niet meer mee voor de ziekenzorg?

Het zijn de buitenlanders (en dan vooral de vrachtwagens) die onze wegen stukrijden en vervuilen die moeten betalen en weer niet de werkende belgen.

Gast

#497 Re:

2014-02-11 18:54:22

#492: -

Ik vervuil om te kunnen gaan werken en veel af te dragen aan de maatschappij. Ik zal wel rekeningrijden als alle vormen van georganiseerde solidariteit dan volledig afgeschaft worden. Ik zal wel zelf betalen voor mijn eigen pensioen, ziekteverzekering en mobiliteit als dat betekent dat ik 90% van mijn brutoloon netto op mijn rekening gestort krijg iedere maand. U egoïstisch? ik ook egoïstisch. Niet bepaald de maatschappijvisie die ik aanhang, maar als hardwerkende mensen die in dit land al zo hard uitgeperst worden nu ook nog duizenden euro's zouden moeten gaan betalen om te KUNNEN gaan werken, dan houdt het op! Ik denk trouwens dat uw opleiding best ook wat beter gesubsidieerd was, dan had u geweten dat 'de vervuiler betaalT' met een 't' geschreven werd.