Neen aan rekeningrijden voor personenwagens!

Quoted post

TP

#267 Re:

2014-02-09 12:41

#242: -

Ze willen het helemaal niet duurder maken. Iedereen betaalt nu een jaarlijkse taks. Die taks zou wegvallen en vervangen worden door een taks op basis van kilometers. Vind ik persoonlijk een eerlijker systeem dan mensen die een wagen hebben, maar hem minder gebruiken dan anderen evenveel te laten betalen dan zij die dagelijks de wegen overbevolken.

Reacties


Gast

#273 Van het schrappen van de verkeersbelasting hoor ik al lang niets meer!Re: Re:

2014-02-09 12:45:06


Gast

#287 Re: Re:

2014-02-09 13:09:40

#267: TP - Re:

Een gewone burger heeft een middenklassewagen, 9 fiscale Pk en rijdt ongeveer 15000 km/jaar. Hij betaalt hiervoor ongeveer 215€ autobelasting. Met het rekeningrijden zal hij in het beste geval (altijd rijden tijdens de daluren en 50% op snelwegen) meer dan 430€ moeten betalen. En dat vind jij geen belastingverhoging?


Gast

#293 Re: Re:

2014-02-09 13:18:59

#267: TP - Re:  

 Maakt u dan maar eens de rekening! Dan wil ik de uitkomst eens zien. Bezin eer u een reactie geeft op de SLIMME kilometerheffing van Crevits.


Gast

#301 Re: Re:

2014-02-09 13:29:57

#267: TP - Re:

mensen die willen werken, moeten dus maar meer betalen. vind je dat nu zelf niet belachelijk? gepensioneerd zeker?


Gast

#720 Re: Re:

2014-02-11 08:14:03

#267: TP - Re:

U argumentatie is veel te kort door de bocht, zal u een vb. geven met in gedachte dat de jaarlijkse verkeersbelasting wordt vervangen door het rekeningrijden, zoals het nu op tafel ligt:

Opel corsa 13cdti kost ongeveer een 179euro aan wegenbelasting.

BMW M5 zal zo rond de 2150euro zijn.

Stel je rijdt met beide wagens 10.000km per jaar alleen maar voor het werk.

Dan zit je voor beide wagens zo tussen de 600 en de 700euro. De Corsa een kleine 500euro extra, de dikke BMW een 1500euro minder betalen.....Lekker eerlijk, niet?

Dus resumerend: Of je nu weing of veel gebruik maakt van het wegennet, het maakt geen bal uit want het is duidelijk wie de pieneut is.