WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT

Quoted post

Boon

#23 Borrelpraat

2013-09-09 10:35

Ik ben ook geen voorstander van deze opvang bij mij aan de overkant. Maar door er allerlei volstrekt niet ter zake doende borrelpraat bij te halen over Oost-Euopeanen diskwalificeren de opstellers van deze petitie zich in mijn ogen volledig. Jammer. Een gemiste kans. Het is namelijk absoluut niet mijn ervaring dat zij de hoofdveroorzakers zijn van het vuil op straat, in tegendeel zelfs. Zij volgen denk ik alleen goed Hollands voorbeeld. Ook stoor ik me niet aan mensen die een biertje drinken in het park. Ik neem zelf ook altijd wat mee als ik in een park ga zitten. Dat doet bijna iedereen. Ik heb begrip en waardering voor het initiatief, maar niet voor de manier waarop. Ik zal deze petitie dan ook niet tekenen maar mijn bezwaren kenbaar maken aan de gemeente. Dat raad ik iedereen aan. Iedere malloot kan een petitie starten op internet. Dat blijkt wel weer. Deze petitie zal om die reden dan ook niet serieus genomen worden. Gewoon een vakje aanvinken vanachter je computer is te makkelijk en gaat niks opleveren. Onderneem zelf actie, vanuit je eigen blikveld. Loop niet zomaar achter de xenofobe muziek aan. En laat je niet bang maken.

Reacties

Ron Savenije

#49 Re: Borrelpraat

2013-09-11 08:15:36

#23: Boon - Borrelpraat 

Het is wel erg kort door de bocht om iemand die een petitie start een malloot te noemen meneer of mevrouw Boon. Ik vind het juist erg goed dat er een discussie op gang komt, daar de gemeente ons niet of nauwelijks informeert, en dit nu na o.a. deze petitie wel op gang komt. Ik zie u dus graag volgende week tijdens de informatiebijeenkomst!

L.P.

#117 Re: Borrelpraat

2013-09-18 03:20:56

#23: Boon - Borrelpraat

Beste Boon,

U heeft voor het grootste gedeelte helemaal gelijk als u spreekt over de Oost-Europeanen.

Toch is deze petitie zeer integer opgezet, het gaat er ook niet om dat je geen biertje in het park mag drinken.

Echter wanneer het gaat om mensen met een psychische en alcoholverslavingsproblemen, wat het RIBW zelf onderschrijft.

Dan is het biertje in het park drinken van U en vele andere toch net even anders.

Vele met u hebben de Gemeente Haarlem al geschreven en gemailt, maar ook de wijkraad is aangeschreven door veel mensen.

Ik hoop dat u alsnog de petitie wil tekenen, of in iedergeval denk er over na hoe we dit kunnen bewerken tot een goed eind.

U praat over bangmakerij, ik heb gemerkt dat er een srijdbare buurt opkomt voor iedereen ook voor de verslaafden waar nu beschamend mee word geleurt van locatie naar locatie.

steve

#166 Re: Borrelpraat

2013-10-05 20:24:57

#23: Boon - Borrelpraat

Mee eens.

Als bewoner van de Dr. Leijdsstraat ben ik geschrokken van de flyer die anoniem in mijn brievenbus verscheen. Deze staat bol van racistische uitlatingen over o.a. nieuwe Europeanen die in de bosjes (zouden) poepen. Ik ben diep teleurgesteld in de toon van deze uitlatingen. Als dit van de wijkraad afkomstig is spreken zij zeker niet namens mij.