WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT


Gast

#101

2013-09-17 12:40

de flyer zegt al genoeg!

Gast

#102

2013-09-17 12:57

Echt absoluut onacceptabel om dit plan te willen in zo'n dichtbevolkte drukke kinderrijke buurt als de Transvaalbuurt!!!!!!
Boze PAPA

#103

2013-09-17 14:21

Beste buurtbewoners ik heb nog 250 flyers verspreid .
En woensdag 18 sept komt SBS 6 Hart van Nederland filmen om 16:00 in de middag.
HELP HELP Ik wil zoveel mogelijk mensen in de GENERAAL de LA REIJSTRAAT ZIEN,
ik heb nog geen plan hoe je dat zo snel kunt doen.

DUS 18 SEPT 16:00 HART VAN NEDERLAND SBS 6 IN DE GENERAAL DE LA REIJSTRAAT
KOMT ALLEN.
Boze PAPA

#104

2013-09-17 14:28

Beste Rene en BRT help mij met een plan.
BRT weet wie ik ben ik kom uit de Gen. Bothastr.
18 SEPT HART VAN NEDERLAND SBS 6 hoe krijgen we zoveel mogelijk mensen op de been.
HELP HELP HELP HELP.

Een Boze verdrietige Papa.

Gast

#105 Re:

2013-09-17 14:30

#104: Boze PAPA -

De spandoeken zijn klaar. We kunnen die dan ophangen. We kunnen ook een mededeling doen via deze petitie.

Boze PAPA

#106

2013-09-17 14:34

Dat werkt ook goed een mededeling alvast bedankt.
Boze PAPA

#107

2013-09-17 14:40

Ik heb ook op Haarlem dichtbij een aantal stukjes geschreven reageer daar ook.

Gast

#108

2013-09-17 14:40

absurd idee om in een kinderrijke buurt verslaafden te huizen, oh nee, ex-verslaafden, geloof mij, eens = altijd in dit geval, het zal de veiligheid van de buurt drastisch aantasten

Gast

#109

2013-09-17 15:35

Gewoon te gek voor woorden om dit in een volksbuurt te settelen. En zeker niet in de buurt van een speelplein.

Gast

#110

2013-09-17 15:49

Verslaafden horen niet in een woonwijk. Bootje pakken en enkele reis Noordzee!!
L.P.

#111

2013-09-17 17:09

Beste buurtbewoners,

Ik hoop op nog meer handtekeningen, en morgen een grote opkomst zowel in de middag en avond,
zeg het voort in de buurt wat de gemeente met het ribw van plan zijn.

Gast

#112

2013-09-17 17:11

Ik zit niet te wachten op een verslaafdenopvang in de buurt.
Omdat: Huizen zullen in waarde dalen.
Meer overlast in de buurt.
Slecht voor de kinderen.
(Nota bene allemaal kinder opvang eromheen.)
Slecht voor winkeliers.
Kortom de transvaalbuurt is niet geschikt voor een verslaafdenopvang.

Maxim voerman gen.bothastr.
Boze PAPA

#113 Re:

2013-09-17 17:13

#109: -

Ja precies met een gebruikers tuin die ze openstellen voor onze kinderen?

Raar toch dat je kind daar alleen heen mag en nu niet meer als het er komt GR.........VLOEK.......


Gast

#114

2013-09-17 18:05

Gebruik de koepel hiervoor. Ruimte zat... Andere optie de Waarderpolder. Komen onze kinderen ook niet zo snel in aanraking met deze mensen. Natuurlijk moeten deze mensen ook geholpen worden, maar het is schandalig dat dit midden in een woonwijk wordt gevestigd.
Bewoner Paul Krugerstraat

#115 Re: Re: Robert

2013-09-17 20:24

#75: Bregje #37 - Re: Robert

Dag Bregje,

Ik hoorde vanavond pas over de beoogde opvang van iemand in de Lombokstraat, die aangaf dat er in de Spaansevaartstraat geflyerd zou zijn, terwijl ik en mijn buren in de Paul Krugerstraat geen flyer ontvangen hebben. En wij wonen op 100-150 meter van de betreffende locatie. Evenmin zijn wij door RIBW geïnformeerd. Kun je aangeven waar in de buurt geflyerd is, en waar dat nog moet gebeuren?

Een bewoner van de Paul Krugerstraat

Boze PAPA

#116 Re: Re: Re: Robert

2013-09-18 02:50

#115: Bewoner Paul Krugerstraat - Re: Re: Robert

Beste bewoner van de Paul KKrugerstraat,

Er is iets fout gegaan de Paul Krugerstraat is vanaf de President Steinstraat tot aan de Vomar gedaan,

omdat ik er vanuit ging dat de rest meegenomen was door een andere medebewoonster ik betreur dit maar zeg het voort.

Er zijn 3500 flyers de deur uit gegaan met zeer hoge druk en weinig tijd, sorry voor het ongemak.

Het geeft wel aan hoe laks de instantie omgaat met het laten weten wat er gaat gebeuren in de Generaal de La Reijstraat.

Er zijn nog enkele flyers te vinden bij u in de buurt die u zo kunt halen.

Vanaf de Kloppersingel tot de Lombokstraat hebben we geprobeert zo veel mogelijk huishoudens te doen.

Met als kern de Transvaalbuurt.

En dat is aardig gelukt gezien de tijdsdruk.

SBS6 HVN 16:00 18 sept laat je horen.

L.P.

#117 Re: Borrelpraat

2013-09-18 03:20

#23: Boon - Borrelpraat

Beste Boon,

U heeft voor het grootste gedeelte helemaal gelijk als u spreekt over de Oost-Europeanen.

Toch is deze petitie zeer integer opgezet, het gaat er ook niet om dat je geen biertje in het park mag drinken.

Echter wanneer het gaat om mensen met een psychische en alcoholverslavingsproblemen, wat het RIBW zelf onderschrijft.

Dan is het biertje in het park drinken van U en vele andere toch net even anders.

Vele met u hebben de Gemeente Haarlem al geschreven en gemailt, maar ook de wijkraad is aangeschreven door veel mensen.

Ik hoop dat u alsnog de petitie wil tekenen, of in iedergeval denk er over na hoe we dit kunnen bewerken tot een goed eind.

U praat over bangmakerij, ik heb gemerkt dat er een srijdbare buurt opkomt voor iedereen ook voor de verslaafden waar nu beschamend mee word geleurt van locatie naar locatie.


Gast

#118 Re: Re: Volgende stappen!

2013-09-18 07:51

#41: Lotte Elbrink - Re: Volgende stappen!

Beste Lotte,

Kom maar bij mij langs in plaats van bij dreze Rene, die niet gesigneerde opruiende pampletten door de brievenbussen strooit. Ik ben ook een buurtbewoner en een voorstander van goede opvang voor de mensen waar nu over wordt gesproken. Ook in mijn buurt. En een tegenstander van dit soort stemmingmakerij.

Pas op dat je je niet voor het karretje laat spannen van de onverdaagzamen en egoisten in deze samenleving.

 

Vriendelijke groet,

Bernard Al

0628492419


Gast

#119

2013-09-18 07:58

We kunnen ons op deze manier toch niet meer veilig voelen in onze Eigen buurt, het stikt al van allemaal hangjongeren en drugsgebruikers in de buurt. Wat moeten de kinderen in de buurt wel niet denken??

Ik ben er ZWAAR op TEGEN !!!

Gast

#120 Re: Re: Re: Re: Robert

2013-09-18 07:59

#116: Boze PAPA - Re: Re: Re: Robert

Petitie getekend !! Wij zijn hier zwaar op tegen !!

Bregje #37

#121

2013-09-18 08:35

#118: - Re: Re: Volgende stappen!

Beste Bernard,

Ik kan me voorstellen dat je het eerste bericht als opruiend hebt ervaren. Echter, de discussie gaat er uiteindelijk om dat we de opvang van een veel te grote schaal vinden voor deze buurt. Een kleinschalige opvang, van max 6 mensen, zouden wij geen probleem vinden. Die kunnen we in onze samenleving opnemen. Echter, nu gaat het om een grote groep mensen met serieuze problematiek, die de helft van onze straat gaat beslaan. In onze ogen is het wankele evenwicht dat deze buurt heeft, dan zoek.

Bregje #37

#122 Re:

2013-09-18 08:48

#110: -

Laten we duidelijk zijn: verslaafden hebben absoluut recht op opvang en vooral ook op goede opvang. Waar wel naar gekeken moet worden is wat het met een wijk doet als er zoveel sociale opvang plaatsvindt. Want naast het feit dat dit een grote locatie voor alcoholverslaafden en pschische instabiele mensen wordt, is er al veel opvang in deez buurt: er zijn veel kinderdagverblijven, er is al verslaafdenopvang ( kleinschalig ) en in De Fjord komt jeugdopvang. Het is duidelijk dat de gemeente onze buurt heeft aangewezen als opvang-buurt. Wij willen graag een woonbuurt!

Bregje #37

#123 Re:

2013-09-18 08:51

#108: -

Ik vind dat iedereen een kans moet krijgen, ook mensen die verslaafd zijn. En dat kan ook zonder dat er zo'n kwetsbare buurt als de onze door naar beneden wordt gehaald. We bouwen net met zijn allen aan de leefbaarheid van onze wijk en een opvang van deze omvang komt de leefbaarheid niet ten goede. Hoe je het ook went of keert, zorgt dat voor overlast, onveiligheid en vehoogde criminaliteit. Dat wijst een onderzoek van het Trimbos Instituut uit.


Gast

#124

2013-09-18 09:27

Wij hebben een aantal jaren geleden met opvang in de Ripperda kazerne genoeg met diefstal en andere soorten overlast meegemaakt.Deze mensen worden goed beschermd maar de ondernemers en omwonende worden zoet gehouden met, het is voor een korte tijd.

Ik heb een zaak in de Cronjè straat de ondernemers hebben het al moeilijk genoeg.Laat ons niet ook weer dat extra werk, je spullen extra beschermen. Geef ons geen spanning erbij.

Gast

#125

2013-09-18 09:44

In deze kinderrijke buurt alsjeblieft geen verslaafden!