WIJ WILLEN GEEN VERSLAAFDENOPVANG IN ONZE CRONJÉBUURT

Bewoner

#151

2013-09-20 20:21

GEMEENTE HAARLEM, SCHAAM JE DIEP!!!!! Dit hoort niet thuis in een (kinderrijke) woonwijk/buurt!!!!

Gast

#152

2013-09-20 22:03

Een top initiatief.
belachelijk

#153 joint

2013-09-20 22:13

Dat gaat straks gezellig worden, mijn zoontje van bijna 12 kreeg enige tijd geleden al een joint aangeboden binnenkort een biertje ?
Het moet idd niet gekker worden, dat deze mensen hulp nodig hebben prima, maar niet hier in deze kinderwijk.
Bewoners van de Generaal de la Reijstraat

#154 Kloosterstraat 34

2013-09-20 23:34

Beste buurtbewoners

Graag komen we in contact met de directe buren van het schoolgebouw, de bewoners van het appartementencomplex Kloosterstraat 34. Ben je of ken je een bewoner, graag even reageren naar de auteur van de petitie via de link bovenin op deze pagina. Svp. geen naam of adresgegevens achterlaten op het forum.

Alvast bedankt!
L.P.

#155 Re: Re: Re: reactie gemeente Haarlem

2013-09-21 07:17

#150: Bewoners van de Generaal de la Reijstraat - Re: Re: reactie gemeente Haarlem

Dat is een prima idee, echter we moeten wel uitkijken dat we niet teveel op de stoel van de gemeente gaan zitten.

Als we onze wijk zelf opknappen wat rondom perken en boomspiegels al gebeurd, en onze straat zelf vegen en schoonhouden dan moet je uitkijken dat de gemeente niet nog meer gaat bezuinigen op het schoonhouden van de buurt. Ik denk daarbij aan de ondergrondse opvang. prullenbakken legen. Groen onderhoud.

De gemeente Haarlem heeft aangegeven dat er een potje is voor de bewoners om dit soort ideen te uit te voeren, maar kijk uit je bent dan wel verantwoordelijk voor wat je doet!

Ik noem dit een AFSCHUIF techniek .

Boze Papa.

#156 Re: joint

2013-09-21 07:21

#153: belachelijk - joint

Hierover is herhaaldelijk een klacht ingedient , niks mee gebeurt. Ook het slopen van de prullenbakken is herhaaldelijk een klacht ingedient, ze zijn toen wel snel vervangen.


Gast

#157

2013-09-22 08:37

We hebben begrepen dat het "schoolplein" als parkeerplaats zal gaan dienen, en de ingang zal aan de Tugelastraat/ pretoriaplein komen. Dit zal tot veel meer verkeer in de Tugelastraat gaan leiden, wat al toegenomen is door de komst van de creche (Het Schaapie). Het nauwe straatje (Tugelastraat) is hier absoluut niet voor geschikt. Daarnaast zal de ingang van het schoolplein aan de Tugelastraat leiden tot verkeer langs 2 appartementen, die hier niet op berekend zijn. 6 appartementen hebben slaapkamers aan deze zijde, en ook het seniorencomplex heeft slaapkamers grenzend aan het schoolplein.
R.

#158 Re:

2013-09-23 11:18

#157: -

Ik vraag me ook af, mag je zomaar een weg/straat op die afstand van het gebouw links en rechts maken? Zeker rechts gaat hij vlak langs het gebouw wel raar hoor. Eerst maar eens bekijken of het er komt?

Bewoners en omwonende Gen de La Reijstr

#159 Geef je op voor Digipanel Haarlem

2013-09-24 07:32

Via Digipanel verschijnen regelmatig enquêtes over onze buurt, onder meer over leefbaarheid en sociale veiligheid. Hoe meer buurtbewoners dit invullen, hoe betrouwbaarder het onderzoek wordt. De zorgen en klachten over de huidige situatie in onze wijk komen zo nog beter naar voren. Geef je dus op voor het Digipanel! Je kunt deze link gebruiken: http://bit.ly/1dFCdeA
r

#160 Re: Geef je op voor Digipanel Haarlem

2013-09-24 08:02

#159: Bewoners en omwonende Gen de La Reijstr - Geef je op voor Digipanel Haarlem

goed van jullie om hier op te wijzen. Ga meteen beginnen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-09-24 10:04


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-09-24 13:35


Bewoners en omwonenden Gen de La Reijstr

#164 Spandoeken

2013-09-24 18:01

Er zijn mensen benaderd door Handhaving met de vraag van wie de spandoeken zijn. Zij dreigen met het weghalen er van. Er zou een vergunning voor nodig zijn. Dit is onjuist. Binnen de APV is hierop namelijk artikel 14, lid 2a van toepassing. Voor spandoeken, banieren, vlaggen, wimpels of vlaggenstokken is geen vergunning nodig (indien deze geen gevaar of hinder kunnen opleveren voor personen of goederen en niet voor commerciële doeleinden worden gebruikt).

Verwijs de handhavers dus vriendelijk door naar de APV artikel 14, lid 2a.

Rogier

#165 Re: De andere kant.

2013-09-24 18:22

#163: Rick Reider - De andere kant.

Dag Rick

Goed om te weten: er is al allerlei opvang in onze Cronjébuurt voor de kwetsbare groepen in onze samenleving. Zo is er al kleinschalig Beschermd Wonen gerealiseerd door het RIBW in de Scheepersstraat. Nu er ook al plannen zijn om de Flinty's in de Fjord onder te brengen wordt onze buurt een opvangbuurt in plaats van woonwijk. Ik teken daar niet voor, dus ook niet je petitie.

steve

#166 Re: Borrelpraat

2013-10-05 20:24

#23: Boon - Borrelpraat

Mee eens.

Als bewoner van de Dr. Leijdsstraat ben ik geschrokken van de flyer die anoniem in mijn brievenbus verscheen. Deze staat bol van racistische uitlatingen over o.a. nieuwe Europeanen die in de bosjes (zouden) poepen. Ik ben diep teleurgesteld in de toon van deze uitlatingen. Als dit van de wijkraad afkomstig is spreken zij zeker niet namens mij.

Bewoners en omwonenden Gen de La Reijstr

#167 Re: Re: Borrelpraat

2013-10-06 08:17

#166: steve - Re: Borrelpraat

Volgens mij heb je iets in de bus gekregen wat niets met deze petitie te maken heeft. In de flyer over de plannen voor de RIBW in onze buurt is geen racistische uiting te vinden. Lees de tekst nog eens opnieuw, zou ik zeggen.

https://www.dropbox.com/s/2xsu5noxjzegk34/GEEN%20Verslaafdenopvang.pdf

 

Dr. L.

#168 Re: Re: Borrelpraat

2013-10-07 08:23

#166: steve - Re: Borrelpraat

Wel raar dat u geen twee flyers gehad heeft.

De flyer waar u over praat moet ook bekend zijn bij de buren toch?

Leest U het alstublieft nog eens goed door wat u beschrijft heeft niets met deze actie te maken.

R.

#169 Stront aan de knikker.

2013-10-15 07:15

Zo en nu gaan ze alvast de stoep rijklaar maken voor de bewoners van Gen. de La Reijstr 6 sorry hoor eerst flikkeren ze ons uit de programmering vanwege dat er geen geld is , en als de buurt boos word omdat we een verslaafden opvang krijgen, dan gaan ze ons paaien nou Gemeente HAARLEM Jullie begrijpen ons niet en drukken zonder communicatie gewoon je plannen door STIEKUM nog wel BAH BAH BAH!!!!!!!!!!!!!!!!
Levensgenieter

#170

2013-10-24 10:49

#1: Rene - Volgende stappen!

Het is wel duidelijk dat geen van jullie zich kan inleven in de situatie van de mensen waar het hier om gaat. Hebben jullie liever dat mensen - want dat zijn ze tenslotte nog steeds- in deze situatie rond dwalen door Haarlem en omstreken simpelweg omdat ze niet anders kunnen al zouden zij dat willen? Ik ben 21 jaar, zelf dakloos geweest en vond mijn uitweg in alcohol en drugs. Door hulp van soortgelijke instanties en mijn eigen kracht heb ik mijzelf hieruit kunnen werken. Ik ben nu woonachtig in de Kloosterstraat, ga weer naar school en probeer voor mezelf een toekomst op te bouwen. De meeste mensen die in een situatie verkeren zoals de mensen waarvoor de verslaafdenopvang is bedoeld, hebben hier niet zelf voor gekozen en zijn er ingerold. Betekent dit dat zij daarom niet meer het recht hebben op waar jullie 'normale' mensen wel recht op hebben? Geef iedereen een gelijke kans. Als ik over straat loop is er niemand die ook maar kan zien dat mijn leven er ooit heel anders heeft uit gezien.

exverslaafde40

#171 Re:

2013-11-01 07:47

#170: Levensgenieter -

Ik ben blij voor je dat jij je weg gevonden, en je aan een goeie toekomst wil bouwen. Maar je zal toch ook moeten begrijpen dat dit plan onzinnig is met een instabiel beleidsplan Ribw en Gemeente Haarlem. Er zit een addertje onder het gras Levensgenieter en daarom mogen wij als normale mensen ons wel vededigen tegen dit zinloze plan. Verdiep je maar is in het beleidsplan van wat er na het Ribw er in mag.

Succes met je leven en hou je vooroordelen in toom vecht met de instanties en gemeente niet met de mensen die bezorgd zijn om hun kinderen.

 

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-13 08:27


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2013-11-15 08:12


Bewoner Reystraat

#174

2013-11-28 12:21

Dit is een bericht voor degene die de petitie heeft gestart.
Nu we een aantal weken verder zijn ben ik wel benieuwd naar een 'tussenstand'.
Is er nog wat nieuws te melden en word er nog iets gedaan met de verzamelde handtekeningen.

Groet,
een bewoner van de la Reystraat.
R.

#175 Re:

2013-12-05 14:05

#174: Bewoner Reystraat -

We zijn er druk mee bezig maar stuiten op veel verzet van gemeente en RIBW. Momenteel houden deze partijen zich zeer stil zodat de buurt het vergeet. Met de verkiezingen in 2014 willen ze geen verlies lijden door een besluit door te drukken wat stemmen gaat kosten D66.

We houden het scherp in de gaten !

Heb je zelf een idee wat we met het pand kunnen doen laat het weten via deze site en praat er vooral over.