Aanlijn- en muilkorfplicht en fokverbod gevaarlijke honden.

Quoted post

M. Vermeer
De auteur van deze petitie

#6

2013-06-16 10:06

Waarom moet dit soort honden zo vaak het voordeel vd twijfel krijgen en slachtoffers in een verdomhoekje geduwd worden? Het verbaast mij dat u als deskundige niet inziet dat de gevolgen van een bijtincident door n "vechthond" vele malen erger zijn dan de gevolgen van een bijtincident met andere honden. Deze honden komen nog regelmatig in het nieuws, omdat ze andere honden en zelfs mensen, vaak kinderen, doodgebeten hebben zonder enige aanleiding. Ik zeg absoluut niet dat dit soort honden van nature vals of agressief zijn. Ik zeg alleen dat ze in staat zijn vreselijke schade aan te richten met hun bijtkracht en ja, hun instinct om te doden. Bij iedereen is bekend dat dit soort honden niet of nauwelijks meer te stoppen is wanneer hij zich geneigd voelt aan te vallen. Iedere hond kan zich eens geneigd voelen om aan te vallen, maar waar "niet-vechthonden " overgavesignalen herkennen en ophouden, gaat dit soort honden door tot de dood erop volgt wanneer er niet ingegrepen kan worden. Bij "niet-vechthonden " zal ook wel eens ingegrepen moeten worden, maar dan is er geen grof geschut nodig om ze te doen laten stoppen. Eigenaren van dit soort honden weten bij voorbaat dat hun hond na een jaar of 3 niet meer sociaal zal zijn naar andere honden (dat is blijkbaar algemeen bekend) en dat op n gegeven moment "de knop om kan gaan". Veel eigenaren van dit soort honden loopt rond met n "breakstick" op zak. Sorry hoor!! Maar wie zegt dat zo'n eigenaar er op tijd bij is met zijn "breakstickje "? En anderen moeten er maar op vertrouwen dat de eigenaar van zo'n hond wel weet wat hij in huis heeft gehaald. De stafford die 2 weken geleden de hond van mijn buren gruwelijk verwond heeft, zegt "er niets van te begrijpen" en dat deze hond voor hem de allerliefste is en zo goed met kinderen kan.

Reacties


Gast

#9 Re:

2013-06-16 17:21:33

#6: M. Vermeer -  

 

In Amerika kon de Steff ook zo goed opschieten met de kinderen van de familie , tot de Steff hun drie jarig zoontje zo maar dood beet.

Gast

#90 Re:

2013-07-29 14:10:51

#6: M. Vermeer -

Ik kan niet anders zeggen , dan dat ik het er helemaal mee eens ben.

Onze sheltie,is ook bijna doodgebeten door een Rottweiler. Onze hond gaf zich ook over,maar die Rottweiler liet niet los...Onze hond had,ondanks zijn dikke vacht,fikse bijtwonden....gekneusde nek/hals.Zijn vacht is zijn redding geweest en daardoor leeft hij nog.....Deze flink uit de kluiten gewassen Rottweilerreu wist van geen ophouden en heeft veel meer ernstige incidenten veroorzaakt.Wij kunnen niet meer het park in,het is toch verdorie, de omgekeerde wereld.


Gast

#227 Re:

2014-01-10 23:50:09

#6: M. Vermeer -

Je bent niet wijs man


Gast

#332 Re:

2015-02-27 20:49:44

#6: M. Vermeer -  

 Helemaal mee eens!