JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Mol man

/ #811 Welkom op mijn Benefiet

2014-02-19 18:25

Beste petitie ondertekenaar,

Met onze twee bescheiden wagens, die we nodig hebben om hier in landelijk verstedelijkt gebied op ons werk te geraken, gaat dit ons 2400 euro per jaar kosten. Wij gebruiken buiten woon-werkverkeer zoveel mogelijk de fiets. Dat is helaas niet altijd mogelijk om naar ons werk te rijden, af en toe lukt het mij wel maar dan ben ik twee uur onderweg... .
Wij hebben in Antwerpen gewoond. Daar was het openbaar gevoer en het fietsdeelsysteem geweldig. Éen probleem: die honderdduizenden stedelingen moeten óók op hun werk geraken en dat ligt meestal niet in de stad en niet naast het station of bushokje.

Ik sta achter rekeningrijden indien dit betaalbaar is. Men weet exact hoeveel km elke wagen aflegd per jaar. Weten jullie hoeveel deze tarieven de regering zouden opbrengen?

Om die 2400 euro pesttaks te kunnen betalen, ik moet wel, verwacht ik jullie allemaal op mijn benefiet volgend jaar en de jaren die daarop volgen. U kan met de trein komen en dan 12 km wandelen of misschien toch maar met de auto? Begin al maar te sparen!