JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique

Gast

/ #359

2014-02-11 08:01

Ik vind het idee dat de werkelijke maatschappelijke kost doorgerekend wordt, eigenlijk nog zo slecht niet...

Dus laten we beginnen met de kinderen. Ik heb er zelf geen, moet ik dan opdraaien voor de maatschappelijke kosten van de kinderen in jullie bakfietsen? En dat pakweg 20 jaar lang tot zel zelf economisch rendabel worden? I don't think so. Jullie hebben ze gemaakt, dan moeten jullie er maar voor opdraaien.
Openbaar vervoer...Voor die 2 keer per jaar dat ik de trein of de bus neem, zie ik niet in waarom ik hiervoor zou willen betalen. Subsidies van de staat? Weg ermee.
Tijdskrediet, 4/5 werken, ... Niks mee te maken. Jullie willen minder werken, dan moeten jullie maar voor de kosten opdraaien.
Pensioenen...ik wil later graag terug krijgen wat ik in mijn leven bijgedragen heb. Jullie hebben deeltijds gewerkt, een sabatical gepakt, ... en hebben nu enkel nog recht op een klein pensioentje? Who cares..

Ik begin zelfs nog de charme van dit systeem in te zien. Ik ga er voor stemmen, denk ik.