MANIFEST: LEEFSTIJL GEZONDHEIDSZORG HET ALTERNATIEF (Petitie Het Roer Moet OM)


Gast

#1

2014-08-04 13:04

Het is gewoonweg absurd wat die schippers klaarmaakt zoveel mensen dieonder de armoefe grens zitten kunnen het amper opbrengen

Gast

#2

2014-08-04 14:34

Niet elk onderdeel heeft mijn 100% akkoord, maar communicatie is wel het minste wat er dient te geschieden!
Martin Jan Melinga
De auteur van deze petitie

#3 Re:

2014-08-04 14:45

#2: -  

 Welk onderdeel heeft niet uw akkoord? 


Gast

#4

2014-08-04 15:07

Gezondheidszorg straks alleen nog maar voor rijke mensen!!!

Gast

#5

2014-08-04 15:23

Walgelijk hoe een partij die vrijheid voorstaat VVD ons uitlevert aan de zorgverzekeraars en gemeenten!weg privacy van medische gegevens!!vooral als je wat mankeert kun je geen kant meer op!overgeleverd aan willekeur vd Gemeente ambtenaar en zorgverzekeraar,zo ondemocratisch bedankt he VVD en PVDA
KaMa

#6 Achmea

2014-08-04 16:50

Het is al lang duidelijk dat Schippers solliciteert op een topbaan met een megasalaris bij Achmea.


Gast

#7

2014-08-04 18:18

je kan en mag mensen die ziek zijn of oud niet zo behandelen
Jet

#8

2014-08-04 18:25

Gezondheidszorg moet betaalbaar voor iedereen blijven. Elite moet ophouden onze staat terug te brengen naar een niveau waarvan ik dacht dat dit al gepasseerd was. Helaas blijkt dat er echt niet maar ook niet geleerd wordt van het verleden. Het is gewoon diep triest.


Gast

#9

2014-08-04 18:38

als lang durig chronisch zieken ( 2 invaliden in ons gezin) zijnwe nu al 1100 euro per maand kwijt aan gestapelde bezuinigingen, opstrat gezet worden elek maand is dit dewerkelijk heid voor ons veilig leven,slapen, wonen is er niet meer bij zelfds devoedselbank zijn we uitgegooid!!!!!! waar moeten we heen minister schippers??? moeten we met onze invalide bus uit 1980 in uw tuin komen staan als we uit huis gezet worden???? van degemeente geen hulp meer geen bijzondere bijstand ,geen lang durigheids toeslag ,geen categoriale regeling invaliden meer geen vt belasting deinst meer extra ziekteb kosten, dus ook geen recht meer op recht!!! kom nu

Gast

#10

2014-08-04 19:52

Zo kan het niet langer door gaan.

Gast

#11

2014-08-05 04:54

Schrijnend. Wij zijn in de hele wereld bekend geworden voor ons sociale en collectieve zorgstelsel. Het is van de zotte dat er sprake is van armenzorg en rijke particuliere zorg. De kloof tussen haves en havenots is altijd de bodem gweest voor ernstige conflicten. Niemand wil ziek zijn verdrietig zijn in angst leven. Laten we trots zijn op onze ouders die het beste wilden voor hun kinderen. En wij moeten ik zeg nogmaals moeten aan onze kinderen denken. Www

Gast

#12

2014-08-05 04:57

Schrijnend. Wij zijn in de hele wereld bekend geworden voor ons sociale en collectieve zorgstelsel. Het is van de zotte dat er sprake is van armenzorg en rijke particuliere zorg. De kloof tussen haves en havenots is altijd de bodem gweest voor ernstige conflicten. Niemand wil ziek zijn verdrietig zijn in angst leven. Laten we trots zijn op onze ouders die het beste wilden voor hun kinderen. En wij moeten ik zeg nogmaals moeten aan onze kinderen denken. Www worden wij wakker? Eric Boelen Heerlen Limburg Holland

Gast

#13

2014-08-05 04:58

Ik werk als vrijwilligster in de gezondheidszorg. Wat ik zie en hoor wat er bezuinigd wordt. Dan denk ik vaak die daar boven moesten zelf maar eens in zo'n situatie zitten dan zouden ze vlug abders gaan denken en redeneren.

Gast

#14 Re: Achmea

2014-08-05 09:23

#6: KaMa - Achmea 

 of bij een farmaceut......


Gast

#15

2014-08-05 10:44

Uitstekend verword.

Gast

#16

2014-08-05 12:08

Het is hoognodig dat er een parlementaire enquete komt over de zorg. Voor mij gaat dat verder dan schippers en begin de ellende bij Hoogervorst en de invoering van de DBC's.
Met de analyses die tot deze maatregelen geleid hebben is niets mis,niet in 2006, noch in 2012 in het eerste deel van het basisakkoord ggz.
Waar het mis gegaan is, is de oplossingsrichting, en deze trein dendert nog steeds door tot hij ontspoort
Cisca Holkamp

#17

2014-08-05 12:10

Zo kan het niet langer, kom op, protesteer en verenig je!!!

patient

#18

2014-08-05 12:36

De vraag is niet kunnen wij de gezondheidszorg betaalbaar houden maar willen wij dat.


Gast

#19

2014-08-05 15:12

Dit had al veel eerder moeten gebeuren, zij en haar vriendje Loek Hermans zijn zo corrupt as can be! Kijk naar Ijsland daar pakken ze de verantwoordelijke bewindslieden aan en brengen ze voor de rechter! Goed voorbeeld wat beslist moet volgen!

Gast

#20

2014-08-05 16:57

Schipperen hoeft niet meer kies voor de zieke patiënt en niet voor de machtige zorgverzekeraar

Gast

#21

2014-08-05 17:13

Het wordt hoog tijd dat we ons gaan verzetten!In de GGZ wordt verwacht dat wij van ieder mens een ROM afnemen.Ter meerdere eer en glorie van niets. De systematiek deugt voor geen meter, het kost tijd ne levert niets op. Veel data waar niets mee kan. Ophouden dus graag met deze onzin. De hele controle is gebaseerd op wantrouwen. Wantrouwen dat we de zaak belazeren. Laat mw. Schippers én de verzekeraars zich eens een paardagen op de vloer laten zien. Kunnen zien met hoeveel hart en ziel er gewerkt wordt!

Gast

#22

2014-08-05 19:59

Voor zowel arme, alsmede rijke medemensen is goede gezondheidzorg van essentieel belang.

Gast

#23

2014-08-05 20:01

Zouden jullie ook aandacht kunnen/willen besteden aan samenwerking buiten ggz kaders, bijvoorbeeld met clientenorganisaties, wijkcentra, dagactiviteitencentra en begeleid wonen instanties? Het kan allemaal effectiever en efficiënter. Alleen ga je misschien wel sneller maar samen kom je verder. In dat is in het belang van clienten (en organisaties).

Ook het ondersteunen en organiseren van clientsturing zou meer aandacht mogen krijgen. Mensen in hun kracht zetten is heel erg ondersteunend in hun herstel. Het wordt echter onvoldoende gestimuleerd en gefinancierd.

Ik vind jullie petitie inhoudelijk een goed initiatief. Ik hoop dat er voldoende handtekeningen binnen komen om de kamervragen te kunnen stellen. Hoogste tijd van kritische en goed onderbouwde vragen over de geestelijke gezondheidszorg! De toon had wat mij betreft wil iets minder tendentieus gemogen.

Succes!


Gast

#24

2014-08-05 20:09

Laten we wakker worden en ons bewust worden en zien wat er met onze gezondheidszorg aan de hand is.

Gast

#25

2014-08-05 21:59

Het doet mij goed dat er eindelijk georganiseerd verzet komt tegen het afbraakbeleid van kabinet Rutte II en van minister Schippers in het bijzonder. Bijzonder treurig ben ik over het feit dat de Partij van de Arbeid (ooit een politieke partij die stond voor solidariteit en sociale rechtvaardigheid. Op grond daarvan voorvechters waren van sociale zekerheid/sociale werkvoorziening, goede en toegankelijke gezondheidszorg en gelijke kansen en goed onderwijs) mede verantwoordelijk is voor het gevoerde beleid in dit kabinet!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...