Tunnel Broek in Waterland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tunnel Broek in Waterland.


Gast

#76

2014-06-20 08:51

leefbaarheid MET tunnel

Gast

#77

2014-06-20 08:54

broek wordt veiliger MET tunnel

Gast

#78

2014-06-20 14:44

Goed dat jullie strijden voor een tunnel,dat lost een op fileproblemen op.
Ootje

#79

2014-06-21 07:24

Ik heb mijn hele vriendenkring/familie aangesoort omde petitie te ondertekenen.
Japie

#80

2014-06-22 16:30

Ik heb mijn handtekening gezet maar ik heb zo mijn twijfels om die tunnel ook wat doet aan het fileprobleem. Een stukje tunnel met twee rijbanen is te weinig, er moeten minstens 4 banen komen en dat doortrekken tot Amsterdam. Anders is het zonde van het geld.

Gast

#81

2014-06-22 20:11

Ik wens Broek in Waterland deze ondertunneling van de weg van harte toe
Pseudoniem

#82 Ondoordacht eigen belang!

2014-06-23 10:51

Ik denk dat de mensen uit Monnickendam en Edam niet blij zullen worden van de grote hoeveelheid extra verkeer die dit onzalige plan zal aantrekken. Het zal een extra ontsluiting worden voor het hele oostelijk deel van Purmerend naar en van Amsterdam. Naast de A7/A8 en de Jaagweg zullen straks ook de Kloosterdijk en de N247 vast staan tot aan het schouw en verder.

Pseudoniem

#83 Re: Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

2014-06-23 10:53

#53: Richard - Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

Het is ook geen fietstunnel maar een looptunnel waar je je fiets aan de hand moet nemen.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-23 11:06



Gast

#85 Re: Re: Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

2014-06-23 13:02

#83: Pseudoniem - Re: Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

wij mogen dus in ons eigen dorp niet eens van de ene naar de andere kant fietsen??? Alsof die weg niet al een barriere genoeg is!


Gast

#86 Re: Ondoordacht eigen belang!

2014-06-23 13:04

#82: Pseudoniem - Ondoordacht eigen belang!

Het alternatief is extra banen asfalt en geluidswallen midden door het dorp. Met extra asfalt trek je toch ook extra auto's. De tunnel is maar 2 banen breed.


Gast

#87

2014-06-23 17:35

Mooi initiatief. Het is tijd dat er een tunnel komt. Zoals het nu gaat kan niet meer.
Barbara

#88

2014-06-24 14:28

Ik ben voor een tunnel die ruim genoeg is voor het verkeer door Broek heen. Dat is een duurzame en op de toekomst gerichte oplossing. Deze keer geen half werk. In het vaarseizoen is er extra file doordat regelmatig de brug open moet !!! Als die blijft hangen door de warmte of een ander klein mankement is er een verstopping tot ver in de regio. Mij lijkt dat de drukte op de N247 om een goed doorstromende tunnel vraagt. Doorzetten dus. Niet alleen Broek heeft voordeel van deze oplossing. De hoger gelegen dorpen en steden ook en ook Amsterdam. Prima besteed geld dus.


Gast

#89

2014-06-24 19:21

Eindelijk

Gast

#90

2014-06-25 10:34

We leven niet meer in 1938. Geef Broek zijn tunnel en ons bereikbaarheid en meer doorstroming in plaats van deze flessenhals.

Gast

#91

2014-06-25 11:35

Groot voorstander van tunnel. Niet alleen goed voor de doorstroming en het milieu, maar ook voor het aanzien van Broek in Waterland. Eindelijk een prachtig dorp, dat niet door een drukke weg wordt gesplitst.

Gast

#92

2014-06-25 13:24

prima idee, de tunnel moet er komen. ga ergens anders een dorp in tweeen hakken.

Gast

#93

2014-06-30 09:21

De tunnelvariant is een goede oplossing voor de problemen.
Ria

#94

2014-06-30 09:22

De tunnelvariant is een goede oplossing voor de problemen in Broek in Waterland

Gast

#95 Re: Re: Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

2014-07-02 08:07

#83: Pseudoniem - Re: Fietstunnel gevaarlijkste fietspad van Broek

Heb het toch maar even nagekeken. De provincie schrijft fiets- en voetgangerstunnel dat betekent volgens mij dat hij echt bedoelt is voor fietsers.


Gast

#96

2014-07-03 22:09

Het lijkt me duidelijk: een tunnel onder Broek in Waterland!!!!

-Geen gevaarlijke tunnel meer zoals deze nu is. Voetgangers, fietsen, kinderen en paarden. Onoverzichtelijk, wat vaak tot gevaarlijke situaties leid.
-minder geluidsoverlast voor het dorp.
- Geen weg meer dwars door het dorp, Noord en Zuid zijn1. Wat Broek in Waterland nog mooier maakt, wat het ook verdient.
- Betere toeristen doorstroming.

Het kan niet zo zijn dat er anders beslist gaat worden. Degene die deze plannen willen doorzetten zullen eerst zelf een week gebruik moeten maken van de tunnel zoals deze nu is, met fiets, loslopende kinderen, bakfiets, honden, toeristen. En dan maar iedere keer hopen dat er geen botsingen komen. En dan hebben we nog de stank en het uiterlijk van de tunnel zoals deze nu is. En dan vervolgens een week iedere dag rond de drukste momenten in de auto vanaf Amsterdam naar Volendam. Duidelijk toch?

Gast

#97

2014-07-24 21:45

Goed initiatief! Een tunnel onder Broek is de beste oplossing voor de bewoners, milieu en de verkeer doorstroom. De ingrepen van de stuurgroep lossen de problemen met de verkeer doorstroom niet op en maken de overlast voor de bewoners van Broek groter.

Gast

#98

2014-08-02 12:30

Goed plan! Om de huidige, ook voor Waterland, duidelijk gevaarlijke klimaatveranderingen te beperken, uw plan a.u.b. combineren met: 1)Wel weer een ruime fietsbrug bouwen over de Broekervaart; 2)Bredere en veiliger fietspaden naar Amsterdam; 3)Ruime en goede PR-parkeervoorziening met (tegen betaling) voldoende plug-in palen (groene stroom!) aanleggen voor auto's en fietsen zodat voortdurend meer mensen met de bus willen gaan reizen; 4)Bij regionaal bestuur en de gemeente Waterland aandringen op het op korte termijn wijzigen van hun huidige openbaar vervoer contract met de busmaatschappij met huidige dieselbussen in toepassen van hybride plug-in bussen of waterstof bussen. (Zie o.a. waterstof bussen van GVB Amsterdam en subsidie van rijk en/of EU.)

Gast

#99

2014-08-03 10:35

Eindelijk een tunnel zegt genoeg

Gast

#100

2014-08-04 05:21

Als bewoner van een pand, gelegen aan de N247 kunnen wij niet anders dan hartstochtelijk pleiten voor de 'tunneloplossing' van het verkeersprobleem en het herstel van de onuitwisbare ruptuur door ons dorp.