Lyme en Onverklaarde aandoeningen moeten in het regeerakkoord


Gast

#51

2014-05-10 10:51

Ik kijk er naar uit wanneer we eindelijk eens (na 33 jaar)erkenning zouden krijgen ivm deze ziekte's!

Gast

#52

2014-05-10 10:57

Toch normaal dat we een zieke mens moeten steunen?
Sociaal

#53

2014-05-10 11:16

Onbekend is onbemind .... ziekte van lyme, cvs, .... en ALLE andere onverklaarbare ziektes die zwaar op een mensenleven drukken moeten erkent worden ... Hoe daar nog enige twijfel / discutie over bestaan ....?

Gast

#54

2014-05-10 11:21

ik vraag dringend meer erkenbaarheid van fybromylgie en cvs , gr anja decock

Gast

#55

2014-05-10 11:24

er is fybro en cvs vastgesteld geweest in gent , heb de andullatiematras aangekocht en zeer tevreden , maar een tussenkomst van bv een ziekenfonds zou toch voor veel fibro en cvs een stap zijn om de matras te kunnen aankopen ( niet dat het betalen in schijven iet goed is , maar de som blijft gelijk ) gr anja decock

Gast

#56

2014-05-10 11:27

"De handen in elkaar slaan" is een terechte kernzin van solidariteit: geldt voor dit en andere programmapunten.

Gast

#57

2014-05-10 11:30

Dank jullie wel voor deze actie !!

Want een ziekte hebben is al erg maar een ziekte hebben die men negeert is nog erger !!!

18 jaar kern gezond zijn en dan plots ziek, en nu al 10 jaar aan het ZOEKEN ZOEKEN ZOEKEN naar oplossingen en antwoorden.

Dank aan de mensen die de moeite doen om de overheid te laten weten hoe dringend er aandacht/erkenning, geld voor onderzoek ,en terug betaling van de ziekenkas moet komen.

 

saskia


Gast

#58

2014-05-10 11:59

Mijn oprechte dank voor dit initiatief. Ik heb slechts een kanttekening: de term "OLK" is hier niet op zijn plaats aangezien de oorzaak van de lichamelijke klachten wel degelijk bekend is. Verder niets dan lof.

Gast

#59

2014-05-10 12:01

Als men de mensen én daaruit volgend de levensomstandigheden gezond wil maken ,dan moet er DRINGEND iets ondernomen worden aan de basis! En de BASIS = GEZONDHEID VOOR IEDEREEN!!!

Gast

#60

2014-05-10 12:14

Hopelijk komt er eens een einde aan de uitzichtloze tunnel voor alle patiënten met CVS,Fibromyalgie,Lyme door betere onderzoeken en behandeling.

Gast

#61

2014-05-10 12:30

al te lang werden deze ziekten als vaag, onbestaande of psychosomatisch opzij geschoven-
het wordt hoogtijd deze ernstig te nemen-
als de medische wereld in België archaïsch blijft reageren, moet de politiek het op de agenda plaatsen- bravo voor dit initiatief!

Gast

#62 Re: In de woestijn is veel zand...

2014-05-10 12:41


Gast

#63

2014-05-10 12:42

Weg met de cultuur van " 't zijn allemaal plantrekkers ! "

Gast

#64

2014-05-10 12:42

Hallo, heb ME, CVS, Fibromyalgie en vermoedelijk ook LYME ... 'de maatschappij' begrijpt onze aandoeningen(nog altijd) niet. wij worden genegeerd, wij hebben alle mogelijke steun nodig dank bij voorbaat ...

Gast

#65

2014-05-10 12:42

Goed dat dit eindelijk in de belangstelling komt!

Gast

#66

2014-05-10 12:47

Ik ga regelmatig met een Lyme patient naar Augsburg in Duitsland. De test die in Belgie gedaan wordt heeft grote foutmarge en is onbetrouwbaar. Over co-infectie heeft men hier zelf nog niet gehoord, idem gasthuisberg Leuven.

Gast

#67

2014-05-10 12:49

Bedankt voor jullie initiatief. Hoog tijd dat men op medisch vlak grondige onderzoeken doet. Ik ben in een referentiecentrum "behandeld" zonder dat men het nodig vond een bloedonderzoek of scanner uit te voeren "want het zit toch maar tussen de oren". Latere onderzoeken hebben uitgewezen dat er wel duidelijke lichamelijke (en verklaarbare) klachten waren die jarenlang onbehandeld zijn gebleven met schade tot gevolg.

Gast

#68

2014-05-10 13:30

Het is een schande dat mensen met torenhoge rekeningen voor dokters en medicijnen op geen enkele steun kunnen rekenen! Door ziekte hun werk verliezen, hun uitkering verliezen door onbegrip en wanbeheer van overheidsinstellingen en uiteindelijk in de armoede belanden! Is dit onze definitie van naastenliefde, sociale welvaart en democratie? Stop deze ongelijkheid en help deze mensen in hun strijd om te overleven! Het is al lang vijf voor 12 en er zijn al veel drama's gebeurd!!Hoelang moeten we deze drama's nog meemaken???Help!!SoS!!!
Meab vzw

#69 go

2014-05-10 13:42

Jaren hebben we met MEAB een strijd gevoerd voor verandering aan het beleid rond ME. Eindelijk krijgen we gehoor. Bedankt john en nele om verder voor ons op te komen. Dit is te lang een medische dwaling en misdaad tegen de menselijkheid.

Gast

#70

2014-05-10 13:48

Eindelijk actie met hopelijk goed resultaat! Heb in 1995 tekenbeet gehad, jarenlang gezondheidsklachten, huisarts dacht 'overgangsklachten'. In 2013 (na 18 jaar!) door een diëtiste op het spoor van Lyme gebracht. Nu blijkt de ziekte te chronisch te zijn, zelfs in het Radboud liet men mij weten geen behandeling te hebben voor mij. Wat nu??? Het is heel hard nodig dat met name huisartsen goede kennis krijgen hierover!

Gast

#71

2014-05-10 13:48

het moet gedaan zijn met mensen met een onzichtbare ziekte in de kou te laten staan!

Gast

#72

2014-05-10 14:06

Alle zeldzame aandoeningen zouden moeten beter onder de loep genomen worden. Dit om veel leed te vermijden. Het grootste deel van het beschikbare geld gaat spijtig genoeg nog altijd naar de minst erge kwalen, maar ook dikwijls naar tussenkomsten waar veel abuis is. De echte problemen waar de patiënten WEL specifieke - en dikwijls zeer dure - medicatie nodig heeft worden op de lange baan geschoven. Met alle gevolgen van dien voor de vragende partij. Maak aub daar dringend werk van door de vaak omslachtige lange pijnlijke procedures te vereenvoudigen en de beschikbare medicatie goedkoper.



Gast

#73

2014-05-10 14:33

zéér goed idee!! Heel wat mensen vallen uit de heel wat mensen vallen hierdoor buiten de Belgische 'ondersteuning' om financieel het hoofd boven water te houden ; gevolg ==> nog dieper in de moeilijkheden; met gevolg nog dieper een geestelijke terugval. Ook deze mensen hebben steun nodig!!



Gast

#74

2014-05-10 14:43

Dank u om ons te helpen ons leven terug te krijgen.

Gast

#75

2014-05-10 14:48

Met dank voor u inzet