JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#201

2014-02-10 18:10

met deze oplossing kan men de stilstand van de voertuigen Niet oplossen we betalen reeds genoeg met taks op het voertuig en nogmaals op de benzine

Gast

#202

2014-02-10 18:11

Nu ik ben tegen rekening rijden

ik heb rij amper 499 kilometer in 1 maand en 2 weken.
als ik alles bereken op 0.09€ komt dit mij duurder uit dan mijn gewone auto belasting.
ik verdoe amper 50 euro do in die 1 maand en 2 weken.

Dus is rij weinig , is rekeningrijden voor mij voordelig nee.
Maar ik vertik het wanneer ik ergens naartoe moet of ga in MIJN vrije tijd om die extras te betalen aan de staat.

wanneer ik mijn loonsbrief krijg en belasting zie ik al genoeg en aan wat word het gespendeerd
aan niks

Gast

#203 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 18:11

#197: - Re: Re: Re: Re: Re:

Hoezo Nederland? Nederland heeft het rekeningrijden nooit ingevoerd. Men kan dus echt niet stellen dat het een bewijs is van het niet werken van het systeem. Stockholm is weer een prima bewijs dat het extreem goed kan werken.


Gast

#204 Re:

2014-02-10 18:14

#199: fiew -

De realiteit is evengoed dat er ontzettend veel onnodig met de wagen wordt gereden. Dat is overigens geen visie, maar een realiteit waarvan de cijfers zwart op wit op papier staan. (Er is heel wat onderzoek gebeurt naar het verplaatsingsgedrag van de Vlaming.)


Gast

#205

2014-02-10 18:14

Het tijdperk van de wagen loopt op zijn einde

Gast

#206 Re:

2014-02-10 18:15

#202: -

Ik heb amper 1 vuilniszak vol met afval in 2 maanden tijd. Mag ik dan vertikken om te betalen voor de verwerking van dat afval?


Gast

#207 Re: Re:

2014-02-10 18:16

#206: - Re:

das uwe zaak niet het mijne


Gast

#208 Re:

2014-02-10 18:16

#201: -

U bent dus voorstander voor het behoud van de huidige problemen?


Gast

#209 Re: Re: Re:

2014-02-10 18:17

#207: - Re: Re:

Ook als ik het afval voor uw voordeur dump?


Gast

#210 Re: Re:

2014-02-10 18:23

#206: - Re:

En ook aangezien we al belasting betalen voor de auto , voor benzine/diesel btw

zou ik niet inzien waarom er nog èèn bij moet.

ze zouden beter die vuilniszakken dan verhogen voor jou problematic


Gast

#211 Re:

2014-02-10 18:25

#205: -

Leve het tijdperk van paard en kar


Gast

#212

2014-02-10 18:27

nu wees gerust rekeningrijden zal er niet komen ik lig er niet wakker van
fiew

#213

2014-02-10 18:30

en wat met de vele problemen die zullen ontstaan op werkgebied. Mensen die hun ontslag krijgen/geven omdat het te duur is om hun huidige job te behouden. Gaan de groene jongens dan bijpassen voor hun werkloosheidsuitkering?

Gast

#214 Re:

2014-02-10 18:30

#212: -

Het zal er inderdaad voorlopig niet komen. Maar er zal dan ook voorlopig geen oplossing komen voor de fileproblematiek, de problematiek van vervuiling en de gigantische gezondheidstol die betaald wordt voor de huidige situatie.

De Jos

#215

2014-02-10 18:32

Jullie zijn allemaal achterlijk in jullie hoofd: Een modale Opel Corsa 1.3 voor een gepensioneerde of iemand die erg weinig rijdt, kost 186 euro per jaar.
Laten we ervan uitgaan dat die beste man 4.000 km/jaar maakt:

Aan het tarief van 7 cent zal hij 280 euro betalen, zwaar gejosd dus.

Aan allen die meer dan 3.000 km/jaar doen: jullie zijn allemaal de jos.

Gast

#216 Re: Re:

2014-02-10 18:33

#214: - Re:

ik sta nooit in de file dusja ik lig daar niet van wakker

fijn stof das meestal rond brussels , ze moeten daar maar rekening invoeren maar west vlaanderen heeft daar geen last van


Gast

#217 Re: Re:

2014-02-10 18:35

#214: - Re:

Er zal dan ook een socialere en ingenieuzere oplossing moeten worden bedacht dan gewoon Jan Modaal maar weer eens gigantisch veel extra te laten betalen. Spijtig dat onze politiekers daar niet de verstandelijke capaciteiten voor hebben.

Shhh

#218

2014-02-10 18:37

Aan allen: jullie zijn allemaal achterlijk in jullie hoofd.

Tegenwoordig betalen jullie 60% accijnzen op de brandstof. Dus 100 euro tanken = 60 euro naar de staat.
Tegenwoordig betalen al volgens verbruik liter.

Willen jullie nog eens extra betalen per km?

Gast

#219 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2014-02-10 18:37

#203: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:

Vergelijk aub eens de koopkracht van een gemiddelde Zweed met die van een gemiddelde Belg. Statistieken OESO.

Patrick

#220 Nee tegen rekeningrijden

2014-02-10 18:38

Veel mensen kunnen niet kiezen wanneer ze starten en stoppen met werken, wie dat wel kan, hoort mss bij "the happy few".
Sommigen kunnen niet anders dan de auto gebruiken om op hun werk te geraken. Werk in eigen streek zou leuk zijn, maar ik heb bv. 6 maand gezocht naar werk in mijn branche, en eindelijk een vervangcontractje te pakken gekregen voor anderhalve maan, 60 km van huis. Of moest ik blijven doppen?
Hoe zou je 't trouwens vinden als de loodgieter of metselaar zonder materiaal of gereedschap komt om een klus te doen? Zorg zelf maar voor alles.
Of àlle vakmannen betalen de kilometerheffing ... en rekenen die gewoon door. Dus wie de auto niet gebruikt, betaalt toch mee ... tenzij je die fietsende loodgieter of metselaar laat komen.

Gast

#221

2014-02-10 18:38

is het mogelijk om een franstalige versie van de tekst toe te voegen onderaan? In brussel en W zijn er ook mensen overtuigt van het principe...

Gast

#222 Re:

2014-02-10 18:39

#218: Shhh -

Ik denk dat de mensen die voor rekeningrijden zijn enkel met de bakfiets rijden...


Gast

#223 Re: Nee tegen rekeningrijden

2014-02-10 18:42

#220: Patrick - Nee tegen rekeningrijden

Inderdaad vele ja-stemmers lijken mij zeer begoede stadsbewoners die het zich kunnen permitteren om eco-fundamentalist te zijn. Ik denk niet dat ze veel voeling hebben met de gewone werkende mens die moet zwoegen om de eindjes tegenwoordig aan elkaar te knopen en financieel op het tandvlees zitten. In die situatie is het niet zo aangenaam om te moeten horen dat je eventueel een netto maandloon aan de staat moet geven om je naar je werk te kunnen verplaatsen.


Gast

#224

2014-02-10 18:43

Nu is en blijft grappig dat 150.000 mensen zeggen nee niet invoeren (aantal blijft stijgen per sec)

en dit PUUR omdat dit niks te maken heeft met het milieu maar het geldgewin dat de staat wilt
en omdat het maar 10% van het problemen maar oplost.

en die 10% is zijn de mensen die de afgrond zal ingeduwd worden als zoiets ingevoerd zal worden
dus weg met die handel


Gast

#225 Re:

2014-02-10 18:45

#224: -

Ja ik denk niet dat velen stilstaan bij de economische en sociale gevolgen van deze maatregel, toch zeker als die wordt opgezet zoals in dit proefproject. De tarieven zijn wanstaltig hoog! Buiten alle proportie!