no2morrowlandXL
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie no2morrowlandXL.
Kies een pseudoniem |
#376 Verdraagzaamheid2014-02-01 14:50Ik woon tot op 10 meter van de parking die grenst aan de ingang van Tomorrowland. Als al die feestvierders huiswaarts keren passeren ze tot op 20 meter van mijn deur. Als ik of mijn ouders 'sm morgens naar de bakker wil gaan moeten we een ommetje maken van 1 km in plaats van 100 meter. Daar te gaan aanschuiven aan een veel te lange wachtrij. Om uiteindelijk zonder brood naar huis te gaan. Vlak na tomorrowland duurt het nog wel enige tijd vooraleer het stil is terwijl je al heel de dag op de achtergrond licht gedreun hoort. De schorre is lange tijd of toch delen ervan, afgesloten. Er is al natuur moeten sneuvelen om meer plaats te creëren. Dus ja, er zijn heel wat redenen om geen gat in de lucht te springen als er een 2de weekend zit aan te komen. MAAR! In het jaar heeft mijn vriendin, wonende in de kapelstraat (ook dicht tegen de schorre e) 10x meer last van ambetante buren. Ik had meer last van een festival zoals Mano Mundo. Buiten het terrein wordt er minder gevochten en ligt er minder afval op straat op Tomorowland dan op eender welk festival. De middenstand laat de kassa maar rinkelen. Rioleringen en drainage zijn aangelegd. Een nieuwe kunstbrug wordt gebouwd. Het aanleggen van extra wandelpaden. Het sponsoren van buurtfeesten. Het vullen van de financiële put die het vorige gemeentebestuur heeft gemaakt. Extra inzaaien van grasvlaktes. De boeren die geen bloemkolen moeten kweken maar alleen maar een camping op hun grond laten zetten. De mensen die gratis tenten, matrassen, stoeltjes, matten, .. mogen meenemen op de camping. Accommodaties van sportclubs die gebruikt worden en hiervoor vergoed worden. Er valt nog iets te beleven in Boom.! Mensen die een beetje verdraagzamer worden. Boom dat op de kaart wordt gezet. Het is het einde van de wereld niet, integendeel.. De hele wereld is op dat moment in Boom. Ik ga alvast naar die andere petitie om die te tekenen. Groeten Joeri |
aspra |
#377 Re:2014-02-01 15:01Groot gelijk !! Wij als inwoners die alle overlast maar moeten ondergaan en nu 2 weken gegijzeld worden, zijn de onverdraagzamen, terwijl heel dat zootje losgeslagen festivalgangers onze rust komt verstoren, tonnen afval achterlaat en vindt dat het onze leefomgeving zomaar kan opeisen,... We moeten het maar verdragen dat ze in urenlange files door onze straten passeren, met de ruiten omlaag en de hand op de claxon, drankflessen in de voortuin gooien, de brievenbus instampen, kotsen op de oprit, 's nachts met veel lawaai door de straten laveren,... En het zal die feestvierders, die niet meer dan "passanten" zijn, een zorg zijn dat er wel praktisch elke week één of andere luiddruchtige activiteit vanuit de Schorre wordt georganiseerd, weliswaar met minder decibels als TML, maar toch voldoende om de rust te verstoren. Als er geld mee gemoeid is, wordt de andere kant opgekeken als andere belangen geschaad worden.... Wij zijn niet degenen die moeten verhuizen, want wij wonen er al van toen de Schorre nog niet bestond als "recreatie"gebied.... dat TML maar verhuist naar een gebied met minimale bevolkingsdensiteit; er zijn er nog genoeg in België... |
Gast |
#3792014-02-01 15:18waarom eens niet de ticketprijzen verhogen met zo'n 150 Euro per persoon, voor de ganse duur, echt een gunstprijsje,.... en in plaats van het aan het gemeentebestuur te geven om het te besteden aan nutteloze dingen, de kosten van de buurtbewoners compenseren om tijdens de verlengde weekends (hoofdseizoen = 150 Euro per persoon - 3 nachten) te moeten vluchten naar een rustiger gebied.... Zo is iedereen tevreden.... toch een mooie deal, nietwaar... want wie wil nu beknibbelen op een paar Euro's als hij kan aanwezig zijn op zo'n geweldig festival als TML?? |
Gast |
#3812014-02-01 17:09Nu moet je mij is uitleggen hoe het komt dat mensen in de bosstraat, molenstraat, kerkhofstraat er geen last van hebben maar de verzuurde mensen uit best, hoboken, edegem, kontich, mechelen, zolder, er wel last van hebben ? |
Azijn pissen loont. |
#383 Re: Verdraagzaamheid2014-02-01 17:43#376: Kies een pseudoniem - Verdraagzaamheid Sukkelaar. |
Azijn pissen loont. |
#384 Re: onverdraagzamen2014-02-01 17:48#352: trotse Rupelbewoner - onverdraagzamen Duw de uitwerpselen in uw eigen bakkes. |
Azijn pissen loont. |
#385 Re: Sukkelaarskes toch2014-02-01 17:57#17: P-ter - Sukkelaarskes toch Dat is het enige dat jij produceert: STRONT. |
Gast |
#386 Re:2014-02-01 18:08er wordt niet gecommuniceerd er wordt gewoon verteld wat er gaat gebeuren. En ook u blijft naast de kwestie praten. Wat rechtvaardigd een tweede weekend TML en waar stopt het. Als er geen overlast was zou er ook geen petitie zijn. Overlast voor enkele die er financieel beter van worden.
|
Gast |
#3872014-02-01 18:19Drugsfestivals zijn passé, ok? |
creative ideas shop |
#389 gezellig buurtfeestje voor "onverdraagzame buurtbewoners"2014-02-01 18:45Indrukwekkend... al die fans die "hun" TML locatie en evenement met zoveel vuur verdedigen... Het taalgebruik is wel vaak van een zeer bedenkelijk niveau en de vele spelfouten, scheldwoorden en agressieve taal tonen aan dat onderwijs en opvoeding beduidend aan kwaliteit hebben ingeboet de laatste jaren. Hun enthoesiasme werkt echter inspirerend.... De "onverdraagzame" buurtbewoners zouden hieraan misschien een voorbeeld kunnen nemen en van de gelegenheid gebruik maken om tegelijkertijd eens een gezellig buurtfeestje te organiseren vlakbij de campings. Om het goedkoop te houden, brengt iedereen zijn eigen muziek (of muziekinstrumenten) en drank mee.... Ze maken er best een ochtendfestijn van, met aanvang rond 06.00 uur om hen toe te laten niets te missen van de TML activiteiten, waarvoor ze goedkope tickets konden aankopen. Om het aantal decibels en eventuele andere overlast moeten ze zich geen zorgen maken want een aantal TML fans hebben al tot vervelens toe hun immuniteit tegen geluidsoverlast en hun minachting voor die "onverdraagzame buurtbewoners" uitgeschreeuwd. Misschien een idee om de sfeer tussen beide partijen te optimaliseren... |
Azijn pissen loont |
#390 Re:2014-02-01 18:52Jij weet niet wat genieten is, sukkelaar. |
Azijn pissen loont |
#392 Re:2014-02-01 19:01Welke problemen bedoel je, meneertje. Ga je dreigen, sukkelaar? |
Gast |
#393 Re: Re: Azijnpisserij!!!2014-02-01 19:08Niet de mensen beschuldigen, begrepen, sukkels. Geen agressie, geen lawaai, OK. Of wil je oorlog, idioten. |
Gast |
#394 Re: gezellig buurtfeestje voor "onverdraagzame buurtbewoners"2014-02-01 19:11#389: creative ideas shop - gezellig buurtfeestje voor "onverdraagzame buurtbewoners" prachtig idee, hetzelfde hebben we gedaan toen we op een camping in frankrijk geconfronteerd werden met feestende jongeren die het nodig vonden om elke nacht tot 2 - 3 uur lawaai te maken voor hun tent en dit terwijl er 500 m verder en volledig geluidsdichte disco was. Campingbaas wou niets doen dus hebben we met enkele omstaanders dan maar zelf iets ondernomen. Verbazingwekkend wat enkele emmers ijskoud water kunnen doen om zes uur s'ochtend. Soms spreken daden luider dan woorden. |
Gast |
#395 Re: LEEF EN GENIET2014-02-01 19:12Ik geniet van jou een kopstoot te geven. Elk wat wils zou ik zeggen. |
linneke |
#396 Re:2014-02-01 19:48ik woon in de kerkhofstraat aan de krantenwinkel en heb duidelijk WEL last! niet van de muziek maar van sommige die mijn trapje voor mijn deur aanzien als terras of mijn vensterbank verwarren met den toog in't café en ze moven nog ni eens als ge uw deur open doet of uw eigen huis binnen wilt over het hondjes pesten van voor de raam nog maar te zwijgen... zo heeft een groepke festivalgangers hunne lunch op hun buik mogen schrijven en mijn honden hebben er van genoten. wat mij vooral tegensteekt is al die werken door het jaar voor 1 festival en het lange afsluiten... terug naar een editie als in 2012 is voor mij goed, daar heb ik geen problemen mee... minder werken, maar 2 weken afsluiten en maar 1 festivalweekend |
Gast |
#397 Re: Re: Tml2014-02-01 20:39#22: Weeseenseerlijkzeg - Re: Tml de meesten woonden hier al van VOOR TL.... Maar waarom er geen "openlucht dancing" van maken die open is van begin mei tot eind oktober, dan zou er veel minder overlast zijn, want dan is de periode groot genoeg om iedereen meer gespreid de kans te geven om te komen.... of niet? |
Gast |
#398 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: oh my god2014-02-01 20:46#372: patje - Re: Re: Re: Re: Re: Re: oh my god
WABLIEF? Ge wilt zeggen dat er bijna geen TL ganger is die NIET voorbij de huizen en/of straten van Boom komen... Gij woont duidelijk niet in Boom!!!! |
Gast |
#3992014-02-01 20:52Steden & gemeenten verkopen festivalvergunning. Dat hoopje ongenoegde kiezers weegt niet door. "Men" stemt toch op die partijen die de overlast goedkeuren ... Karel |
linneke |
#4002014-02-01 21:03#372: patje - Re: Re: Re: Re: Re: Re: oh my god excuseer??? 3 keer het aantal inwoners van onze gemeente vind gij ni veel! "meer dan den helft passeert geen een huis in boom.." en waar parkeren die hunnen auto dan of waar camperen die dan? ni iedereen komt met den bus en blijft maar 1 dag! de schorre groot genoeg? vandaar dat ze dit jaar zoveel bomen gaan kappen om gras aan te leggen en vorig jaar het plaats tekort hebben opgelost door platforms op het water en vip-loges met verdieping. |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gort over de grens moet blijven.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Respecteer de euthanasiewet
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
2263 Gemaakt: 2025-07-05
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
6115 Gemaakt: 2025-06-15
Geen AZC barendrecht op grens van Lombardijen
756 Gemaakt: 2025-07-08
Gort over de grens moet blijven.
5765 Gemaakt: 2025-06-16
Geen windmolens op de Grashoek
207 Gemaakt: 2025-07-03
Veiligheid en overlast N237 (Amersfoortsestraat / Utrechtseweg)
115 Gemaakt: 2025-07-08
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
332 Gemaakt: 2025-07-03
Teken deze petitie! We willen geen McDonalds op de Veluwezoom, aan de bosrand Velp-Rheden
15670 Gemaakt: 2024-01-31
Behoud de NS JongerenDagkaart
2633 Gemaakt: 2025-06-24
Kortsnuiten Blijven Bestaan
2985 Gemaakt: 2024-10-23
Stop de container MSNU9636101!
101 Gemaakt: 2025-07-04
Behoud het auditorium Maisin in zijn volledige staat
64 Gemaakt: 2025-07-10
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
9323 Gemaakt: 2025-06-04
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
615 Gemaakt: 2022-05-17
Pak ons buitenzwembad niet af!
1864 Gemaakt: 2025-06-02
Aankleden etalages voormalige winkelpand Visser
34 Gemaakt: 2025-07-10
Ik ben tegen de komst van een arbeidsmigrantenhotel in het mooie buitengebied van Heinkenszand voor 48 arbeidsmigranten die niet in de buurt gaan werken maar in Yerseke of Noord Brabant.
83 Gemaakt: 2022-02-14
Stop het visieloze RUP voor Schildestrand
322 Gemaakt: 2025-06-25
Steun Poptempel De Kuip
9399 Gemaakt: 2024-10-12
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
3504 Gemaakt: 2024-07-07