no2morrowlandXL

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie no2morrowlandXL.

Gast

2014-02-01 10:00

niets anders dan last en lawaai , maar ja zolang de gemeente en de organisators maar verdienen he gewoonweg SCHANDALIG !!!! dus lieve mensen help ons en stem aub tegen tommorowland ! geef mij dan maar liever mana mundo in de plaats die denken tenminste nog menselijk en niet financieel !!!
Jezus

#327 Re: Trots.

2014-02-01 10:06

#282: Jim - Trots.

Mooi geschreven! Ik vind dat die tegenhangers veel weg hebben van een Amerikaanse mentaliteit eigenlijk. Daar is het bijna normaal geworden dat als je ziek wordt toevallig na het eten van een lotus-koekje dat je Lotus gaat aanklagen bij de rechtbank om er wat geld uit te halen! Ik ben er heilig van overtuigd dat een heel deel hier van de échte klagers geld hebben geroken, onder het mom van de ondraaglijke geluidsoverlast.

Gast

#328 Re: Re: Re: oh my god

2014-02-01 10:07

#325: Jezus - Re: Re: oh my god

wat mij betreft mogen ze alle kerken platgooien. godsdienst, welke dan ook, intereseert mij niet.

Daar gaat het dan ook niet over. Het gaat over te groot en te lang voor een dergelijke lokatie. De overlast reikt verder dan die 1 of 2 wk. Dat circus valt ni uit de lucht en moet ook nog opgebouwd en afgebroken worden. Extra verkeer tot gevolg.

Ik heb niets tegen TML of welk festival dan ook maar de organisatie moet aangepast zijn aan de lokatie. Het is niet omdat de plaats er is om dit circus neer te zetten (circus is hier niet neerbuigend bedoeld) dat het de juiste lokatie is. Niets kan blijven groeien zonder vroeg of laat overlast te bezorgen. En misschien zijn er in ons apenlandje wel geen plaatsen waar men dit soort activiteiten kan organiseren zonder overlast te bezorgen.

Gast

#329 Re:

2014-02-01 10:07

#310: De waarheid -

Zorgen baten?

Ik durf te wedden dat je examen Nederlands je ook grote zorgen zal baten. Straks beter studeren voor tweede zit...
Bekrompen brein zegt ie dan.

btw: zeiken is met korte ei.

Ik reageer hier zo op omdat ik het beu ben dat mensen hier zonder enige empathie en zonder dat onze argumenten zelfs maar te lezen ons in schabouwelijke taal de les komen spellen. Echt waar he: leer praten en dan ga je dat soort lawaaifeeesten niet eens meer nodig hebben - zelfs niet meer willen meemaken.

Gast

2014-02-01 10:11

aub doe er iets aan want 3 dagen hel al liever niet !!!
maar 6 dagen hel , laat ons wel menselijk blijven he

Gast

#331 Re: Re: Trots.

2014-02-01 10:11

#327: Jezus - Re: Trots.

De tegenhangers hebben weg van een mentaliteit... Nog zo een.

Als niet naar ons geluisterd wordt gaan wij praten met TML via de rechter.

Gast

2014-02-01 10:25

gewoonweg schandalig geld geld geld waar is toch die menselijke kant er kan potdorie geen 1 kind slapen gedurende 3, laat staan 6 dagen !! hopelijk kunnen we dit stoppen. geef mij dan maar mana mundo !

Gast

#333 Re: liever industrie in uw tuin?

2014-02-01 10:27

#3: jos - liever industrie in uw tuin?

in die fabrieken kunnen tenminste mensen te werk gesteld worden en een heel jaar door maar nee liever doppen en feesten zeker

Gast

#334 Re: Tomorrowland

2014-02-01 10:29

#4: Anti-azijnpisser - Tomorrowland

laat dan de mensen die er tegen zijn ook gewoon leven en slapen

Gast

#335 Re: petitie?

2014-02-01 10:31

#6: - petitie?

jij woont hier niet das duidelijk

Gast

2014-02-01 10:32

Boom is veel te klein geworden voor TML of is het juist omgekeerd en is TML veel te groot geworden voor Boom....?

Wissel desnoods af met om de beurt in een ander land, dan hebben wij er ook maar af en toe last van, dat zou pas verdraagzaam en eerlijk zijn tov ons. Bijvoorbeeld de ene keer in Frankrijk, de andere keer in Spanje enz... Zo ver is dat toch ook niet? Als men vanuit Amerika en Australie naar hier kan komen.... Of willen ze het daar ook niet misschien?

Gast

2014-02-01 10:37

#17: P-ter - Sukkelaarskes toch

al 8 jaar das duidelijk jij bent al lang verloren

Gast

#338 Re:

2014-02-01 10:38

#336: -

Maar natuurlijk wil men dat daar wel. Er zijn landen die echt nog wel vrije ruimte hebben. Zoals ik al zei organiseert men dit soort festivals in de haven van Rotterdam.

Maar de kunstmatig gecreëerde schaarste van de plaatsen maakt van TML iets exclusiefs. Als je daar niet bij geraakt ben je een looser (of liever losser :-)). Dat weten die marketeers wel.

Als je de exclusiviteit heirvan wegneemt blijkt dat het gewoon een lawaaifeestje is waar iedereen naartoe kan...

Het "bezetten" van een woonwijk is nog zoiets typisch voor fascisten.

Jezus

#339 Re: Re: Re: Re: oh my god

2014-02-01 10:44

#328: - Re: Re: Re: oh my god

Tomorrowland is eenmalig 2 weekends, ik vind het vreemd dat zoveel mensen hier, 1 weekend verdragen en dan om een 2de editie te vieren een 2de weekend zo ondraaglijk en onmogelijk is, dat ze advocaten erbij gaan sleuren en alles gaan doen om het tegen te houden (dezelfde advocaat die die 6 mensen tegen de sinksenfoor verdedigde, 6). Ik las hier ook het festival is megalomaan, het denkt dat het zoveel beter is dan de rest, ach mens denk dan toch na, die persoon is minstens even megalomaan, die denkt dat de Schorre van hem/haar is en dat hij/zij er meer recht op geeft dan een ander, en zijn rust en groen meer verdient dat de liefhebber van die muziek zijn festival. De locatie, ja het is een natuurdomein, et alors? Het is niet van u, het is niet van die man die er zijn hond uitlaat, het is niet van de wandelaar, opzoek naar die kikkers die er niet meer zijn door tomorrowland (blijkbaar heeft die persoon die dat vermelde hier, een eigen studie gehouden die causaal kon aantonen dat tomorrowland inderdaad zorgde voor die daling, jammer dat zijn onderzoek niet gepubliceerd raakte in nature ofzo... de effecten moeten ook gigantisch zijn, want in onze beek zijn er ook minder kikkers dan 10jaar geleden), m'n punt is dat de Schorre er is voor iedereen, dus ook voor de jongeren en ouderen of beter de festivalgangers, het is een superlocatie qua omgeving (los van het feit dat er mensen rond wonen). Maar om een eenmalig 2de festivalweekend af te schaffen (of zoals sommigen heel het festival) is daarom compleet van de pot gerukt. Er zullen bij gelijk welk evenement wel mensen in de buurt wonen, daar kan ons landje inderdaad weinig aan doen, maar om het daarvoor niet te doen? Industrie zijn ook kapitalisten, winst voor enkelen, vervuiling zo min mogelijk proberen te houden, natuur die ervoor moet verdwijnen, maar het zorgt ook voor werk, export, inkomsten. En hiermee bedoel ik niet dat we zomaar elk stukje natuur mogen inpalmen dat zeker niet, maar ik denk niet dat de Schorre er het rest van het jaar (die 50andere weken) een zoveel slechter stukje natuur is geworden door tomorrowland. Of wel? En oja die persoon z'n hond zat vast in de omheining rond de plek waar ze gras zaaidden (joepie ze zaaien het terug, nee?), wel mijn kat is overreden door een auto -> weg met auto's! Tomorrowland zet ons land op de kaart, het doet meer goed dan we zelfs maar weten, ik denk aan buitenlandse investeringen bv, ik kan me goed voorstellen dat we met wat meer naambekendheid als land (nationale voetbalploeg heeft wellicht ook zo'n effect) meer investeringen kunnen aantrekken, die zorgen voor meer werk. Volgens mij zou iedereen eens moeten objectief kunnen oordelen of die geluidsoverlast en wat meer verkeer wel opweegt tegen duizenden jongeren die feestvieren van over de helewereld met de beste dj's ter wereld enzoverder. Met een beetje gezond verstand en oog voor het totaal perspectief, is dat toch de simpelste afweging?

Jezus

#340 Re: Re: Re: Trots.

2014-02-01 10:46

#331: - Re: Re: Trots.

< De tegenhangers hebben weg van een mentaliteit... Nog zo een. >

Sorry, wat bedoelt u? Volgens mij is dit zelfs geen correcte zin.

Gast

#341 Re: Re: Trots.

2014-02-01 10:47

#327: Jezus - Re: Trots.

Nee, de geluidsoverlast (en verkeershinder!) is er wel degelijk.

Maar een redelijke compensatie; daar kan over gepraat worden. Dat men ons die tickets gratis geeft (150 ipv 195 - idioten!) met de mogelijkehid om ze door te (laten) verkopen. Met dat geld kunnen we dan voor een paar dagen een hotel boeken.

300 euro per weekend en per gezin. Pas op: dat is een gunsttarief!!

Definitie van de perimeter via geluidsmetingen.

P-ter

#342 Re:

2014-02-01 10:48

#337: -  

Nee, ik geniet van mijn leven, dat is het verschil met u!

Gast

#343 Re: Re: Re: Re: Re: oh my god

2014-02-01 10:51

#339: Jezus - Re: Re: Re: Re: oh my god

Dat zeg je dan net na #338.
De Schorre is 10 weken dicht! Kom dus niet zeggen dat ze van iedereen is. Deze geldberen claimen gewoon onze omgeving.

Verhuizen, verhuizen, verhuizen, verhuizen...

Jij neemt dan gewoon een andere trein, bus of auto. Is dat nu zo moeilijk?

Gast

#344 Re: Re:

2014-02-01 10:52

#342: P-ter - Re:

Door op internet te zitten zeiken?

P-ter

#345 Re:

2014-02-01 10:56

#337: -  

Mooie counter :-) En dat zonder mij te kennen. Moet uw luier niet eens ververst worden?
P-ter

#346 Re: Re: Re:

2014-02-01 10:59

#344: - Re: Re:  

Ik heb geen probleem, jullie zijn dit 'gezeik' toch gestart!
Jezus

#347 Re: Re: Re: Re: Re: Re: oh my god

2014-02-01 11:05

#343: - Re: Re: Re: Re: Re: oh my god

Vergelijkt het bericht #338 nu net tomorrowland en z'n organisatie met het fascisme!? :o haha laat me niet lachen, weet die wel wat dat betekent? Ik zou zeggen lees eerst eens de geschiedenis, kijk naar de film 'novecento' en neem dan maar flink die vergelijking terug.

OHO die vuile geldwolven nemen 10weken(!) mijn Schorre af. MIJN Schorre godver! En dat ik er niemand anders zie lopen daar of ik start een petitie! Die omgeving is van ons!
-> Bemerk ik hier enige vorm van hypocrisie?

En waar slaat ' Jij neemt dan gewoon een andere trein, bus of auto. Is dat nu zo moeilijk?' op, ik volg niet?

Gast

2014-02-01 11:06

Voor een leefbaar Boom

Gast

#349 Re:

2014-02-01 11:07

#336: -

Dit is wat men noemt een redelijk voorstel. Gemeend proficiat.

Gast

#350 Re: Trots.

2014-02-01 11:10

#282: Jim - Trots.

Sorry, maar in Boom wonen al een kleine 18.000 mensen en op 3 dagen tijd komen er hier wel 180.000 mensen

doorgewalsd.... 60.000 per dag dus + de 18.000 van Boom zélf = 78.000 .... als ge goed kunt rekenen....

Dus elk jaar in een ander land organiseren is DE oplossing, toch? Dat daar nog niemand aan gedacht heeft???? Is toch niet zo moeilijk, hé? Maar neen, in het kleinste landje van Europa moeten ze elk jaar zijn... terwijl er ook nog Nederland, Frankrijk, Spanje is, enz.... waar er veel méér plaats is.