no2morrowlandXL
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie no2morrowlandXL.
Ntone |
#276 Re:2014-01-31 18:07Dat laatste zinneke is nogal gevaarlijk... Ik neem aan dat u daar het nodige bewijs van hebt, indien niet is het grond voor een serieuze klacht. |
patje |
#277 Re: 90000 vs 600002014-01-31 18:08heel slim, en brengt ook veel geld op voor gemeente en provincie. |
patje weeral |
#278 Re:2014-01-31 18:10blaasveld is altijd onleefbaar bende marginale! |
Gast |
#279 Re:2014-01-31 18:11dit is eenmalig 2 keer, hebde al is gezien hoe de schorre verbeterd is door tml? |
patje |
#280 Re: Re: Tomorrowland2014-01-31 18:15ni liege in mei is er nix te zien in de schorre en ik wandel daar ELKE dag |
Jim |
#282 Trots.2014-01-31 18:20Als Bomenaar ben ik maar wat trots dat we een werelds evenement zoals TML te gast mogen hebben in onze gemeente. Zelf woon ik aan het station aan de andere kant van Boom. Over de overlast die de directe buurtbewoners ervaren kan ik niet meespreken, al kan ik mij wel voorstellen dat niet iedereen even oprecht klaagt. Ikzelf ervaar tijdens TML vooral een beetje 'geluidsoverlast', die echter na 1u ophoudt. Van een onmogelijke nachtrust kan ik dus al niet spreken. Tot enkele jaren geleden woonde ik in Kontich, en ook daar bleef de geluidsoverlast eerder beperkt. Er zal zeker overlast zijn, daar twijfel ik niet aan. Maar of de overlast van enkelen opweegt tegen het plezier van duizenden, daar heb ik mijn twijfels bij. Temeer omdat de organisatie reeds hemel en aarde beweegt om de overlast te beperken en de omwonenden zo goed mogelijk te informeren. Er zal altijd ruimte voor verbetering zijn op dit vlak, maar hiervoor is dialoog de oplossing, en niet de klaagmuur. Verder biedt TML een grote bron van inkomsten in de gastgemeenten, zet het ons kleine landje op de kaart en draagt het een wereldwijde boodschap van vrede en verdraagzaamheid uit. Het is dan ook jammer dat er geklaagd word, in plaats van geparticipeerd. Wees trots op wat er in uw achtertuin mag plaatsvinden en doe toch lekker mee in plaats van verbitterd te focussen op uw kleine offers ten voordele van een prachtig evenement. Tenslotte frons ik bij de ondergetekenden die niet woonachtig zijn in de directe omgeving van het festival. Sommige mensen maken van klagen bijna een hobby jammer genoeg. |
Gast |
#283 Re: Trots.2014-01-31 18:30Jim, correct betoog maar ..... Ik woon reeds 51 jaar in de Dirkputstraat (Boom), zeer kort tegen de Schorre. Er is overlast maar de buurt kon hiermee leven. Ieder diertje zijn pleziertje. Er was een mondeling akkoord met TML (Beers), de burgemeester van Boom en de wijk dat 1 weekend het maximaal haalbare was voor de buurt. Het is LUID. Nu maak men er plots 2 weekends van tegen alle afspraken in. Waarom moeten de buurtbewoners hier op dit forum dan als ....... afgeschilderd worden. RESPECT wordt in het TML2014 filmpje gezegd ..... Niet van TML en nog minder van de bezoekers.
|
Gast |
#284 Re: Re:2014-01-31 19:08Ik ken iemand die als aanspreekpunt binnen onze wijk het ongenoegen over de gang van zaken (buurtbewoners voor voldongen feiten zetten ...) uitte en dit in een rechtstreeks gesprek met een verantwoordelijke binnen de TML-organisatie. De reactie van de TML verantwoordelijke was een droog "wat moet je hebben?" Vanzelfsprekend is er hier geen tastbaar bewijs van gezien dit gebeurde tijdens een gesprek. Deze insinuatie is op zich minder belangrijk en er is geen sprake van enige malversatie aangezien de betrokken buurtbewoner hier absoluut niets van moest weten, wel toont het de arrogantie en minachting aan van sommige mensen binnen TML en tast het het vroeger onkreukbare imago van TML zwaar aan. De indruk wekken dat er wel dingetjes geregeld kunnen worden, strookt niet met de vroegere idealen van TML. Voor alle duidelijkheid, ik ben voor TML, maar de idealen die vroeger werden gehanteerd zoals gezamenlijk overleg, werderzijds respect, een onkreukbaar imago, inspanningen om de overlast te beperken, het betrekken van de omgeving in het grote TML-feest, de veiligheid van huizen en tuinen, … worden meer en meer achtergelaten ten voordele van massaal geldgewin …
|
Gast |
#2852014-01-31 19:16Als Boom en Rumst akkoord gaan met deze organisatie moeten zij er ook maar voor zorgen dat de overlast beperkt blijft tot hun eigen grondgebied. Helaas hebben wij uit vorige edities moeten ervaren dat het "kabaal" veel verder draagt en ook onze nachtrust er bij moet inboeten. |
Gast |
#286 Natuurdomein2014-01-31 19:21Een natuurdomein! Meer hoef ik daar niet over te zeggen. Het wordt eens tijd dat er grenzen gesteld worden, het betreft geen open lege weide zoals dat van graspop, pukkelpop, werchter, ... maar een natuurdomein!!! |
Gast |
#2872014-01-31 20:10Niet alleen Rumst en Boom lijden hieronder. De vorige editie was er geluidsoverlast tot in Wilrijk, Edegem, Antwerpen, Borgerhout, Edegem en Schoten!! Waarom niet het geluid wat minder ipv half Vlaanderen (festivalgangers incluis) met oordopjes te doen rondlopen? |
Gast |
#288 Re: Natuurdomein2014-01-31 20:11Geen natuurdomein maar een recreatiegebied. is iets helemaal anders |
Gast |
#2892014-01-31 20:19Wij willen ook al de mensen bedanken die niet van de directe omgeving zijn en onze petitie toch steunen |
Gast |
#290 Re:2014-01-31 20:22Ik woon in Kapellen en wij hebben elke week 2 maanden lang feest in het park??? Ik snap het probleem niet echt. |
Gast |
#291 Re:2014-01-31 20:34
Wa voor zever isda nu? Borgerhout en schoten? Ik woon in vogelvlucht 800m van schorre en ik heb er geen van! En ik ben geen TML bezoeker.
|
Gast |
#2922014-01-31 21:05Blij dat er een petitie komt, alhoewel ik in Edegem woon, waar ik dan ook tussen 2 festivals zit (Sfinks-Tommorowland). Sfinks kan ook behoorlijk lawaaierig zijn als de wind tegenzit, maar die bassen van Tommorowland tot bij ons horen en voelen en dus dit jaar twee weekends is me echt té veel. |
linneke |
#293 ge2014-01-31 21:09#280: patje - Re: Re: Tomorrowland je wandel daar elke dag maar zag niet dat er vanaf de lente vorigjaar gewerkt werd en in mei het gras gezaaid werd en het gras was afgezet met oranje gaas... dus ik lieg als ik zeg dat 1 van mijn honden er in mei met der poten in vast zat? noem mij geen leugenaar en koop een bril! |
Gast |
#294 Re: Grootste zeurkousen2014-01-31 21:19HOHOHO, niet IEDEREEN heeft dan vakantie! Hebben jullie daar al eens bij stilgestaan? |
linneke |
#295 Re: Re: Grootste zeurkousen2014-01-31 21:26#294: - Re: Grootste zeurkousen mijn buur van 2 deuren verder moest vorige editie met de vroege beginnen 's maandags en zondags hebben ze 's nachts nog op hun deur staan bonken die was woest en te begrijpen ook! |
Kill Bil |
#2962014-01-31 21:31Mano Munro kan of kon zonder veel lawaai en was een gezellig feest voor jong en oud,bruin of wit, rijk of arm. TML is een zeer winstgevende activiteit met veel teveel lawaai en overlast. als je luide muziek wil, doe dat dan binnen in een zaal. |
Gast |
#2972014-01-31 21:47Ben blij met deze petitie ik wil verdraagzaam zijn maar voor mij gaat twee weekends te ver een kanon in mijn hof niet gaan en staan waar ik wil en wanneer wil ik vind zoveel volk heel benauwd dit wordt toch gewoon veel te groot voor ons ! |
mamaatje en papaatje |
#298 gezond verstand en geweten laten spreken2014-01-31 21:47Niet alleen de muziek maar achteraf ook nog het naar huis gaande volk die hun vuil gewoon aan de voordeur of op de vensterbanken achterlaten en pissen op de opritten en dan ook nog de taxi's die hier door onze straat constant reden vorig jaar was er helemaal over. Gans het week-end tot zeker 03.00 uur 's nachts hebben wij geen oog kunnen dichtdoen... Helemaal overspannen was ik ervan... Hoe ver moet onze verdraagzaamheid dan wel niet gaan? En hoe kunt ge zo een bende in de gaten houden? Wat als er eens iets ernstigs zal gebeuren met zoveel volk? Is daar al eens aan gedacht? Willen jullie dat op je geweten? Niet iedereen is van goede wil, dat wordt elke dag bewezen...
|
Gast |
#2992014-01-31 21:53Als inwoners van de gemeente Reet, zijn wij de zware overlast door dat TML festival meer dan beu. Het gaat niet om 2 weekends, maar 2 weken, want de voorbereidingen en afbraak zorgen eveneens voor een hoop last/ Wij worden die dagen gegijzeld en de winkels worden volledig in beslag genomen door die luiddruchtige festivalgangers. Bovendien is er regelmatig lawaaihinder door de vele activiteiten in de Schorre, zoals ook in 2013 het kampioenschap hockey, Mano Mundo, of een helicopter evenement; om nog niet te spreken van de jaarlijkse motorcross. Al degenen die vinden dat wij onverdraagzaam zijn, weten niet waarover zij spreken; zij wonen hier niet en betalen hier ook geen belastingen. Als het festival afgelopen is, dan lijkt het hier op een gigantische vuilnisbelt; met een hoop zombies die zitten te wachten tot hun ouders hen komen oppikken; wij blijven achter met afval in de voortuin of een beschadigde brievenbus zoals 2 jaar geleden... om nog niet te spreken van de dieren; als het eindelijk terug wat rustiger wordt, hoor je een aantal dagen zelfs geen vogels meer... Voor ons mag heel het zootje van TML naar een minder bevolkte regio verhuizen... |
Gast |
#300 Re:2014-01-31 22:12Moest TML er niet zijn, betaalde je wellicht 3 dubbele van de belastingen! Denk daar maar eens bij na! |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Gort over de grens moet blijven.
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Open brief aan de Belgische regering - Leg de lat hoger: stop de blokkade, stop de genocide
Respecteer de euthanasiewet
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Castratie-/sterilisatieplicht huiskatten Nederland
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Hou IJsbaan DE PISTE Kortrijk open !
1057 Gemaakt: 2025-07-05
Bezwaar Windturbines Stad Kortrijk
246 Gemaakt: 2025-07-03
Behoud de NS JongerenDagkaart
2577 Gemaakt: 2025-06-24
Gort over de grens moet blijven.
5607 Gemaakt: 2025-06-16
Steun Poptempel De Kuip
9378 Gemaakt: 2024-10-12
Stop het visieloze RUP voor Schildestrand
310 Gemaakt: 2025-06-25
NEEN, geen zonnepanelen op "de Pit" in Nieuwkapelle!
577 Gemaakt: 2022-05-17
Geen windmolens op de Grashoek
90 Gemaakt: 2025-07-03
Pak ons buitenzwembad niet af!
1834 Gemaakt: 2025-06-02
NEEN aan de afbraak van de NEKKERHAL in MECHELEN
5283 Gemaakt: 2025-06-15
Stop de container MSNU9636101!
64 Gemaakt: 2025-07-04
🆘 Red voetbalvereniging Batavia’90 – Laat de gemeente niet wegkijken!
715 Gemaakt: 2025-06-28
Tegen het rookverbod op terassen
1282 Gemaakt: 2025-02-02
Betonstop Maria-ter-heide/ Brasschaat
273 Gemaakt: 2025-06-17
Laat de johannesschool bestaan
465 Gemaakt: 2025-06-16
Breng buslijn 461 en de sneltram terug op koers – genoeg omwegen, tijd voor oplossingen!
74 Gemaakt: 2025-06-23
Nee tegen een moskee
205 Gemaakt: 2025-06-20
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65786 Gemaakt: 2023-01-17
Widjai bezorger post nl
194 Gemaakt: 2025-06-25
❌ Petitie tegen de locatie van de nieuwe brandweerkazerne in Nieuwpoort
221 Gemaakt: 2025-06-18