Veilig fietspad N10

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Veilig fietspad N10.


Gast

#26

2013-12-23 07:07

Hoog tijd dat er daar iets verandert!

Gast

#27

2013-12-23 09:34

ik woon zelf aan deze baan en moet bijna iedere dag op de fiets hieroverheen. soms blijf ik gewoon thuis binnen zitten omdat ik niet durf te fietsen langs deze drukke baan. telkens als de kinderen hierover moeten fietsen om naar hun werk te geraken, ben ik bang dat hun iets overkomt. ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt

Gast

#28

2013-12-23 09:44

Ik passeer er dagelijks op weg naar het werk en vind het als autobestuurder een levensgevaarlijke situatie voor de fietsers. Zéker wanneer er trucks hen voorbij zoeven.
Gast

#29

2013-12-23 10:12

Ik heb zelf 25 jaar op de Liersesteenweg gewoond en het is levensgevaarlijk om met de fiets de baan op te komen. Ik heb daar gedurende die tijd meerdere ongevallen weten gebeuren, vaak met dodelijke afloop. Meer dan hoog tijd dat er eindelijk iets gaat gebeuren. 45 jaar geleden was er al spraken van een fietspad , dat er tot op heden nog steeds niet gekomen is.


Gast

#30

2013-12-23 13:50

Mijn kleinkinderen Hanne en Jari moeten dagelijks met de fiets naar school langs deze verschrikkelijke weg. Het is eigenlijk hallucinant dat we in deze tijden nog een petitie moeten opzetten om dit schandelijk probleem op te lossen. Als de politici uit Heist o/d Berg en omgeving regelmatig dit traject zouden moeten fietsen zou het probleem waarschijlijk al lang opgelost zijn ......

Gast

#31

2013-12-23 17:05

ik denk dat er eerst nog eens iets moet gebeuren voor dat ze er eindelijk iets aan doen !

Gast

#32

2013-12-23 17:12

waarom is er wel een goed fietspad in Begijnendijk,Berlaar Heikant en Koningshooikt? en tussen Berlaar Heikant en Begijnendijk ( Heist op den Berg dus ) niet ? ? ! ! is toch allemaal N10 of niet?

Gast

#33

2013-12-23 19:33

het wordt hoog tijd dat dit fietspad er komt! hoe lang wordt dat nu al aangekondigd? mijn hart staat telkens stil als ik met de auto een fietser passeer die op die smalle strook rijdt naast de drukke rijweg!!! Dodelijk!!!

Gast

#34

2013-12-23 21:34

ik rij elke dag langs de N10 naar mijn werk. Ik zie daar regelmatig kinderen fietsen die dan ingehaald worden door vrachtwagens. Dat is echt gekkenwerk, die vrachtwagens moeten rakelings langs die fietsers passeren omdat ze door de tegenliggers niet kunnen uitwijken. Er zullen eerst nog eens doden moeten vallen eer er iets veranderd

Gast

#35

2013-12-23 22:10

ga toch is kijken bij onze noorderburen hoe je wegen en fietspaden moet aanleggen. je kan er nog veel van leren

Gast

#36 Re: de N10 is een staatsbaan, geen provincieweg, das dus nog een pakske ingewikkelder..

2013-12-24 00:58


Gast

#37

2013-12-24 08:34

dit fietspad is levensgevaarlijk
ik rijdt deze weg elke dag .
steeds als ik een fietser zie rijd ik al
naar de middellijn om de fietser niet omver te blazen wat mij dan in gevaar brengt voor de tegenliggers dit moet veranderen of moet er eerst weer een slachtoffer vallen voor er iets gedaan wordt

Gast

#38

2013-12-24 09:27

Een goed initiatief.
Goede fietspaden waar liggen die in belgie!!!

Gast

#39

2013-12-24 13:09

Hallo
Ik ben Juliana ik heb heel mijn leven ervaren hoe gevaarlijk de weg is. Ik heb zware dodelijke ongevallen meegemaakt.
Een fietspad maakt het voor de voetgangers en de fietsers een stuk veiliger. In de jaren '60 lag er een fietspad langs dezelfde gewestweg.
De bomen die op de rand van de weg staan, zijn zeer gevaarlijk. Ik verwijs naar de ongevallen met in totaal 7 doden door deze.

Gast

#40

2013-12-24 14:55

Ik vind het toch straf dat zo iets nog bestaat, dit is gewoon zelfmoord om daar te fietsen. Een keer heb ik het gedaan,enkele kilometers, en was blij dat ik een zijweg kon nemen.En dit is niet het enige gevaarlijk fietspad.

Gast

#41 Re:

2013-12-24 14:58

#38: -

In Limburg zijn er de laatste jaren toch veel fietspaden bijgekomen er verbeterd. Zo ook in West-Vlaanderen.


Gast

#42

2013-12-26 12:56

Ontzettend blij dat er eindelijk iemand initiatief heeft genomen om met een petitie te starten. Ik hoop dat er woord wordt gehouden en er snel een verkeersveilig fietspad zal komen. Fietspaden in Heist-op-den-Berg zijn op veel plaatsen aan dringende herstelling of vervanging toe. Misschien moeten we ook een petitie starten voor de Bergstraat...

Anonymous

#43 werken fietspad

2013-12-26 14:53

Ik ga niet ontkennen dat de baan onveilig is en een veiliger fietspad noodzakelijk is. Maar ik heb mijn hele leven langs die baan moeten fietsen als kind naar school en mijn fietsongevallen gebeurde op het kruispunt aan jespers door brommers en fietsers die niet uit hun doppen kijken en het voetpad beter vinden dan het fietspad. Als zwakke weggebruiker weten wij ook hoe gevaarlijk de liersesteenweg is, extra uit je doppen kijken is dus zeker aangewezen, dat is mij er dan ook altijd ingewreven hoe erg ik daar moest opletten. Ik moest elke dag die drukke straat oversteken en er langsfietsen en ben zeker voorstander voor een degelijker fietspad. Vergeet echter niet dat je ook niet mag gaan reclameren over de eindeloos durende werken die dan zouden starten! En welke hinder dit voor iedereen gaat meebrengen. Een baan verhogen of ineens een degelijk breed fietspad er naast leggen gaat heel wat verkeershinder te weeg brengen. Ik ben zeker voor dat betere fietspad, maar vergeet niet dat wij ook niet gaan mogen klagen als we weer lange tijd moeten rondrijden met de wagen/fiets, dat we in andere straten plots meer verkeer gaan krijgen en dergelijke. Het is een enorm lange baan dus iets van lange duur lijkt mij ook. Bereid jullie daar dus ook maar op voor.


Gast

#44

2013-12-29 06:05

Ik fiets elke dag naar mijn werk en ben blij dat ik dit schandalig onveilige stuk nooit moet gebruiken. Levensgevaarlijk daar te fietsen. Ofwel haalt men die witte lijn weg en verbiedt men fietsers de baan te gebruiken, ofwel legt men een degelijk fietspad aan. Misschien moet men eerst politiekers verplichten is de fiets te nemen naar het werk voor er actie wordt ondernomen.

 

D.D.

#45

2013-12-31 18:31

Oh, dit noemt men dus een fietspad !

Gast

#46

2014-01-02 09:31

Ik ben een dagelijkse gebruiker van dit traject. Levensgevaarlijk ...

Gast

#47 Re: werken fietspad

2014-01-02 09:38

#43: - werken fietspad

Vergelijk het verkeer van destijds toen je kind was aub niet met de huidige omstandigheden. Ik ben gebruiker van dit traject met de fiets (dagelijks) en met de wagen (diverse keren per week). Vooral in de donkere wintermaanden valt het lange onverlichte stuk op door de onveilige toestand. en ja de werken wil ik erbij nemen, zoals we ook elders de lange werken moeten slikken.


Gast

#48

2014-01-02 22:09

Waarom moet het allemaal zo lang duren?
Reeds 25 jaar spreekt men over een veilig fietspad langsheen deze zeer drukke verkeersader. Schoolkinderen kunnen er absoluut niet fietsen. Op een repeltje van 50cm is dat onmogelijk met steeds maar zware vrachtauto's die je dan passeren!
Politici, doe eens moeite en laat een veilig fietspad aanleggen (breed genoeg) op veilige afstand van de auto's.
Ik kan het weten, rij alle dagen met de fiets van Heist naar Mechelen. Vanaf het kruispunt aan Fabiola richting Putte en verder Bonheiden is het heerlijk om fietsen. Een rijstrook voor de auto, dan een rij bomen en daarnaast een breed fietspad. In Nederland ziet men dat toch ook op heel veel plaatsen. Waarom kan het hier niet ?
We willen het toch allemaal gezonder, groener, minder CO, ecologisch, veilig.....enz.
Werk eraan !!!

Gast

#49

2014-01-03 01:02

goed dat er eens iemand dit aanpakt!

Gast

#50

2014-01-03 13:03

Ik kan de frustratie van de innitiatiefnemers zeer goed begrijpen. Er wordt al meer dan 10 jaar gesproken over de heraanleg van dit stuk N10 en het bijhorende fietspad.
Het is duidelijk dat we in onze regio geen politici hebben die hier hun schouders willen of kunnen onderzetten! Het huidige fietspad is een schande!!!