Veilig fietspad N10

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Veilig fietspad N10.


Gast

#1

2013-12-13 13:15

Absoluut mee eens, levensgevaarlijk fietsen daar!!

Gast

#2

2013-12-13 14:01

Gaat nog een tijdje duren denk ik want er zou pas een fietspad komen als ring rond Berlaar-Heikant wordt uitgevoerd. Is een provincieweg waar de betrokken gemeenten niet veel over te beslissen hebben. Ik ben zelf de nonkel van een verkeersslachtoffer langs deze weg ( Van Dijck Ferenz), wij hebben ook al veel informatie en beloftes gekregen. Hopelijk komt er eindelijk vooruitgang in deze situatie. Groeten Danny.

Gast

#3 Re: Kathleen

2013-12-13 14:06

#2: -

Ik weet niet hoe die ring precies gaat lopen maar ik veronderstel dat die aan de lichten van Berlaar Heikant en de Isschotweg terug aansluiting vindt op de N10. In dat geval zie ik niet in waarom de rest van het fiestpad op de N10 daarop moet wachten. Ondertussen zijn mijn kinderen wel op een leeftijd gekomen dat ze met hun fiets van de oprit willen geraken en dat bezorgt mij nu al kippenvel.


Gast

#4

2013-12-13 14:58

Het fietspad langs de N10 is inderdaad absoluut niet veilig! Ik ken ouders die er voor kiezen om hun kinderen met de wagen naar school te voeren terwijl ze evengoed met de fiets langs de N10 zouden kunnen.
Maar ja, je laat je kinderen daar niet zo maar fietsen...

Gast

#5

2013-12-13 15:47

Ik kan er van meespreken, heb er ook een paar jaar gewoond, levensgevaarlijk! Als je nu op het zogenaamde fietspad rijd en er passeerd een vrachtwagen word je precies meegezogen.

Gast

#6

2013-12-14 16:51

Het zou zo de fietsers meer veiligheid geven. Iedereen zou hier voordeel aan hebben. Veiligheid is uiteraard iets onmisbaar in het dagelijkse leven. Dit zou ik zelf zeer appreciëren moest er op de N10 een fatsoenlijk ruim fietspad komen.

Gast

#7

2013-12-14 21:11

Hoog nodig

Gast

#8

2013-12-14 22:28

Wijzelf wonen op de Aarschotsesteenweg. Voor onze deur is er wel een veilig fietspad. Het gaat hier ook over de N10. Ik begrijp deze noodkreet maar al te goed. Ik zal mijn kinderen nooit met de fiets richting Heist o/d berg sturen. Levensgevaarlijk met het zwaar verkeer dat naast je raast!! Ik hoop mee met jullie dat hier verandering in komt, net zoals het stuk richting Lier ter hoogte van meubelen gero richting Lier.

Gast

#9

2013-12-15 12:02

hopelijk helpt deze petitie en wordt het veilig fietspad N10 vlug gerealiseerd.

Gast

#10

2013-12-16 08:07

Ik heb vroeger van uit Berlaar heikant dit traject gereden als 19 jarige richting industrie Heist-op-den-berg,

en het is echter al angstaanjagend dat ik zodanig rap trapte voor van die baan weg te geraken. Desondanks dat toch de meeste vrachtwagens opzei reden waar ging.(met alle respect voor de chauffeurs)
Maar enkele jaren geleden is er ook zo en ongeval gebeurt in berlaar heikant, waar en kind mee onder is gezogen. Ook al rijden ze maar 30 km per uur.

Heb ex collega's die zelf melden dat de oversteek plaatsen op de n10 met politie begeleiding niet altijd evident is als chauffeur. zodus laat staan als fietser.

Ik hoop dat ze er dan ook over na denken voor er noch meer ongevallen gebeuren.En er dan iets aan gaan doen ook.

Gast

#11 n10

2013-12-16 09:37

schrikaanjagend met zwaar verkeer langs de 40cm boord
waarop de fietsers moeten balanceren
D. Hoefkens

#12 Topprioriteit » Fietspad N10 en andere onveilige fietspaden

2013-12-16 11:29

Deze bal is al wel vaker aan het rollen gebracht, maar waarschijnlijk verdwijnen de papieren net zo goed in een oude stapelkast. Bovendien zijn de besparingen van diverse gemeentedistricten volop aan de gang, die natuurlijk voorrang verkrijgen.

Beloften zijn nog altijd géén verwezenlijkheden; ‘Should I wait until my coffee isn’t black anymore?’ Ik dacht dat veiligheid één van de prioriteiten was, die nèt gepropagandeerd werd voor de gemeentelijke verkiezingen.

Het is een zéér levensgevaarlijke weg voor zowel kinderen als volwassen, het wordt dringend tijd om mét grote spoed hier van werk te maken voor er (nog) slachtoffers vallen. Volgens mij zou als dit gerealiseerd zou zijn het béste kerstcadeau voor de families die daar wonen zijn en de mensen die daar fietsen. Maar het zal vast niet voor 2014, 2015 zijn? Maak hiervan dus eens jullie topprioriteit en ook de andere levensgevaarlijke wegen!

Gast

#13

2013-12-16 16:42

mijn kleinkinderen Hanne en Jari wonen op de Liersesteenweg.
Ik zou het op prijs stellen moesten ze op een veilige manier naar het Heilig Hartcollege kunne fietsen.Dat is nu onmogelijk(baan veel te druk..fietspad veel te smal!!

Gast

#14

2013-12-16 19:34

Is en blijft een zeer gevaarlijke baan !!!

Gast

#15

2013-12-16 20:37

Mooi initiatief en hoog nodig. Er zijn al teveel ongevallen gebeurd in het verleden en dit zal ook in de toekomst blijven gebeuren als er niets aan deze weg wordt veranderd.

Gast

#16

2013-12-18 11:00

Goed initiatief.

Gast

#17

2013-12-18 13:16

Deze weg al eens gefietst, bangelijk gevaarlijk.

Gast

#18

2013-12-18 20:13

Na meer dan 30 jaar onteigening van de bewoners wonende langs de liersesteenweg,voor het verbreden van voet/fietspad , wachten wij nog steeds op het resultaat ! Hoeveel ongevallen of dodelijke slachtoffers moeten er nog vallen? Wij wonen op 10 min fietsen van de school maar ik kan niet met 2 jonge kinderen deze weg trotseren ! Schande eigenlijk ! Moeten we nog 30 jaar wachten ? Doe er iets aan !!!!!

Gast

#19

2013-12-18 21:07

Eigenlijk is het onvoorstelbaar dat het fietspad er al zo lang zo gevaarlijk bij ligt. Dit zou prioriteit moeten zijn!


Gast

#20

2013-12-19 01:04

Budgetten zijn toegekend, maar vooraleer er effectief gestart wordt, dat duurt altijd een eeuwigheid. Zie http://heistleeft.be/nieuws/1851/n10-krijgt-deftige-fietspaden
Wendy

#21 Re: Re: Kathleen

2013-12-19 08:01

#3: - Re: Kathleen

Die komt - volgens de plannen - een halve kilometer verder dan de lichten aan het kruispunt van de Hei uit. Daar in het midden van de velden.


Gast

#22

2013-12-19 08:08

De N10 heeft bijna overal een redelijk fietspad, alleen grondgebied Heist-op-den-Berg blijft achter. Onbegrijpelijk.

Gast

#23

2013-12-19 19:08

Ik heb jaren met de fiets van Heist naar mijn werk in Lier gereden. Dit deed ik steeds met een omweg, om pas voorbij Berlaar-Hei op de Liersesteenweg te komen. Daar ligt een heel goed fietspad (tot aan Gero). Eénmaal heb ik geprobeerd om helemaal via de N10 naar huis te fietsen. NOOIT MEER! Toch niet zolang er geen fatsoenlijk fietspad ligt. Heb er de ganse tijd de schrik van mijn leven gehad! Een echt fietspad, gescheiden van de rijbaan, is gewoon een must!

Gast

#24

2013-12-20 10:10

Voor veel mensen zonder wagen zou het idd veel veiliger en handiger zijn om ,recht op recht richting Lier, op deze baan te kunnen fietsen. Dit ipv te moeten omrijden via kleine binnenwegjes. Als dit kan... Mijn dochter moet voor haar WEwerk vaak langs deze baan, in het donker, met geel vestje en goede verlichting op haar fiets. Maar ik hou mijn hart elke x vast tot ze veilig thuis geraakt is :-(

Gast

#25

2013-12-20 16:53

Geweldige actie voor meer veiligheid voor onze kinderen, die fietspaden zijn echt niet te doen.