ONZE BIB MOET OPENBLIJVEN

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie ONZE BIB MOET OPENBLIJVEN.


Gast

#26

2013-11-21 11:19

Misschien kan men voor groot stekene een modernere BIB aanbieden waardoor er minstens één dan sluit wat ook een besparing op termijn is.
Liza
Gast

#27

2013-11-21 11:28

Waar moeten we dan met de school naar de bib?!

Aljosha
Gast

#28

2013-11-21 11:34

IK PROTESTEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aljosha

Dante
Gast

#29

2013-11-21 11:39

Ik protesteer keihard!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gaat er dan een bibliotheekbus rondkomen op alle scholen? Dante


Gast

#30

2013-11-21 15:08

Wat ik in de opmerkingen helemaal niet terug vind,is hoe de gang van zaken zijn gegaan. De adviesraad krijgt normaal 6 weken tijd om "advies" uit te brengen. Dit werd tot 1 dag gebracht door de gemeente (medegedeeld op 21 november 2013, advies tegen 22 november :) ). Is dit niet een rare gang van zaken dan?
xxx

#31

2013-11-21 16:20

Oei, willen jullie de Kerk nadoen????
Kom toch naar de wereld i.p.v. omgekeerd.
Procentsgewijze worden de meeste boeken in KLS gelezen. (Ditto voor de kerk : meeste mensen kwamen in KLS naar de kerk)
Maar ja, sommigen hebben voor hun eigen ego een stoel nodig...

Gast

#32

2013-11-21 16:23

Waar moet ik dan strips lezen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gast

#33

2013-11-21 17:36

Als de adviesraad hun mening niet kunnen (mogen) geven wil dat zeggen wij (ik) ben baas.
is dat Stekense democratie

Gast

#34

2013-11-21 17:55

Door deze sluiting "bezuiniging"? komt de burger weer eens in de kou te staan ongelofelijk.

Gast

#35

2013-11-21 18:30

Hou deze super afdelingen open alstublieft!
Als deze sluiten, zal er nog minder gelezen worden. De stap naar boeken wordt te groot dan.

Gast

#36

2013-11-21 18:38

Deelgemeentes zijn onbelangrijk?
Totaal niet stimulerend en veilig om kinderen naar de hoofdbibliotheek te moeten laten gaan.

Gast

#37

2013-11-21 19:40

Goed initiatief! Er is democratie en onze stemmen moeten gehoord worden!

Gast

#38

2013-11-21 20:12

Moet ik nu met de bus naar Stekene in plaats van met mijn fiets?

Gast

#39

2013-11-22 07:18

waar zijn jullie in godsnaam mee bezig ?????
Leo de Clerck
De auteur van deze petitie

#40 Re:

2013-11-22 07:25

#39: -

Dat is inderdaad de vraag die wij ons ook stellen : 'Waar is bestuursmeerderheid van Stekene momenteel mee bezig ?'. Het is spijtig vast te stellen dat daar geen duidelijk en constructief antwoord op komt. Al is dat op zich alweer veelzeggend.

Wij kiezen alvast voor de actie 'Onze bib moet open blijven' en hopen dat de bestuursmeerderheid zich nogmaals buigt over deze kwestie. Wij willen alvast advies geven en helpen zoeken naar een oplossing !


Gast

#41

2013-11-22 08:26

Deze petitie is een voorbeeld van inspraak door de burger. De filialen dienen open te blijven, niet alle mensen zijn voldoende mobiel om naar Stekene Centrum te gaan, denk maar aan (lagere)schoolkinderen en oudere mensen.

Gast

#42

2013-11-22 09:40

Laat de bib open dat verrijkt de geest en dwalen we niet af

Gast

#43

2013-11-22 10:01

Pak ons alles af dan worden we nog dommer
Hilde Quisquater
Gast

#44

2013-11-22 11:40

Hé Nonkel Dop, waarom zouden mensen die zelf niet naar de BIB gaan de petitie niet mogen tekenen?
Juist heel fijn om te zien dat mensen die zelf wel boeken kopen (hier dus de centen voor hebben), zoals ikzelf, het de jeugd, ouderen en mensen met iets minder centen gunnen om in hun buurt een boek te kunnen lenen. (trouwens ik ga wel eens hoor).
Zelf tekende ik ook een petitie om een veiligere oversteekplaats te vragen voor blinden, maar zelf ben ik niet blind. Mochten alleen de blinden van die gemeente deze vraag stellen dan?

Dat er alleen mensen van de oppositie tekenen (wat ik betwijfel, maar alla), is dan heel schrijnend. Zijn er geen lezers en BIB-bezoekers onder de leden van de meerderheid dan? Of mogen zij niet vragen de BIB te behouden, omdat enkelen van hun partij een beslissing genomen hebben?

Wanneer de meerderheid een petitie start over een onderwerp wat ik belangrijk vind, dan garandeer ik je dat ook mijn handtekening er onder zal staan. Meerderheid of oppositie, dat doet er dan niet toe. Het is de mens die telt en niet de vlag waar hij onder staat !!!

De gebouwen zijn er, de boeken zijn er , de lezers zijn er, de vragen van de inwoners om het open te houden zijn er, ... dus de BIB, die moet blijven !


Gast

#45

2013-11-22 12:21

De bib is heel belangrijk als cultureel erfgoed.
de scholen spelen erop in door jaarlijks een bibbliotheekbezoek te organiseren zelfs mt de kleuters.Er is geen speciaal vervoer voor nodig. De bib in Kemzeke ligt vlakbij de school.Gezien voorgaande besparingen(busvervoer) zullen de lln. niet meer in Stekene geraken. Gaan de ouders zich opofferen om hun kroost na een lange werkdag nog tot Stekene te vervoeren?
Marianne De Witte

#46

2013-11-22 13:19

Beste politici,
Ik herinner me nog al te goed de verkiezingscampagne van de gemeentebelangen. Gunther Van Campenhout verklaarde via diverse kanalen ( folders, youtube filmpjes) hoeveel belang zijn partij aan de deelgemeenten hecht. Ik citeer hier enkele uitspraken: 'elke inwoner van elke deelgemeente is belangrijk', ' er wordt aan de jeugd gedacht, jeugd is toekomst', 'er wordt geluisterd naar de deelgemeenten',...
Wel, beste Gunther en co, het valt mij dik tegen dat uitgerekend jullie nu net de deelgemeenten en de jeugd in de deelgemeenten in de kou laten staan. Beeld je nu maar eens in dat je als jongere in een deelgemeente als Klein-Sinaai, zonder rijbewijs, graag leest of regelmatig boeken moet raadplegen voor school en dat je ouders met 2 full time werken. Hoe ga je als pakweg -12 jarige nu nog om je boeken geraken? Als jullie dan toch wilden besparen, konden jullie even goed geopteerd hebben om nog 1 dag per week open te blijven, in plaats van meerdere.
Helaas is het nu nog maar eens duidelik geworden dat politiek een lelijk spel is van loze beloften.
kokonera

#47 Re:

2013-11-22 13:21

#21: Nonkel dop -

Sorry nonkeltje, ik denk niet dat er hier veel zijn die jouw logica zullen volgen om in de oppositieschoenen te kruipen! Ik vind hier weinig politiek voer om te kunnen scoren. Het gaat hier wel zéér zeker om een verlies aan fijne accomodatie ! Ik zie mezelf ook niet wekelijks over de expresweg te begeven om een boek te gaan lenen.  Tussen de buien door met de fiets naar de bib in de buurt is geen probleem, maar niet als je 6 km heen en 6km weer, door weer en wind in ons "klimaat" met kuren van formaat moet peddelen. Pfffft ik zou het bijzonder zielig zijn dat de gemeente dit besluit zou verzilveren en definitief zou goedkeuren!


Gast

#48

2013-11-22 13:37

Elke deelgemeente heeft zeker het recht op een eigen bibliotheek,Hoe gaan de kinderen van de deelgemeenten daar geraken??? Nogal veilige fietspaden die naar Stekene centrum leiden.

Gast

#49

2013-11-22 14:46

boeken en kennis gaat hand in hand waarom dit afnemen ?? Voor ieder mens is lezen zo belangrijk en als ik denk aan het sluiten van de bib ( juist zo mooi vernieuwd !! kosten ? ) is het vooral de ouderen (geen vervoer moeilijk te been ) die zo terug een stuk in hun isolatie komen want lezen is training van het geheugen!!! De jeugd de kans geven een boek te leren waarderen !!! Dichtbij om met de fiets even langs de bib te gaan;
Stekene die zo fier is op ZIJN cultuur ??

Gast

#50

2013-11-22 16:36

Vooral voor de kinderen