ONZE BIB MOET OPENBLIJVEN

Marianne De Witte

/ #46

2013-11-22 13:19

Beste politici,
Ik herinner me nog al te goed de verkiezingscampagne van de gemeentebelangen. Gunther Van Campenhout verklaarde via diverse kanalen ( folders, youtube filmpjes) hoeveel belang zijn partij aan de deelgemeenten hecht. Ik citeer hier enkele uitspraken: 'elke inwoner van elke deelgemeente is belangrijk', ' er wordt aan de jeugd gedacht, jeugd is toekomst', 'er wordt geluisterd naar de deelgemeenten',...
Wel, beste Gunther en co, het valt mij dik tegen dat uitgerekend jullie nu net de deelgemeenten en de jeugd in de deelgemeenten in de kou laten staan. Beeld je nu maar eens in dat je als jongere in een deelgemeente als Klein-Sinaai, zonder rijbewijs, graag leest of regelmatig boeken moet raadplegen voor school en dat je ouders met 2 full time werken. Hoe ga je als pakweg -12 jarige nu nog om je boeken geraken? Als jullie dan toch wilden besparen, konden jullie even goed geopteerd hebben om nog 1 dag per week open te blijven, in plaats van meerdere.
Helaas is het nu nog maar eens duidelik geworden dat politiek een lelijk spel is van loze beloften.