Logopedie communicatie verzekerd

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Logopedie communicatie verzekerd.


Gast

#276

2013-11-14 09:37

Logopedie is een basis voorziening waar niet aan gerommeld moet worden,ga verkwisting ten lijf om te bezuinigen.

Gast

#277

2013-11-14 10:20

Ik begin me te realiseren dat wij,als patienten, het gelag moeten betalen. Dit kan zo niet verder gaan en ik hoop dat u succes zult hebben met uw actie. Deze steun ik van harte.



Gast

#278

2013-11-14 10:37

Een heel goede actie!

Gast

#279

2013-11-14 10:46

In mijn werk op het Audiologisch Centrum met slechthorende kinderen en kinderen met spraak-taal problemen zie ik vaak 2 soorten gedrag ontstaan bij kinderen met communicatienood. Of ze worden "opstandig", of ze worden "onzichtbaar". Logopdedie is geen luxe, maar een investering in de toekomst van deze kinderen. Laten we dan ook inversteren in een eerlijke vergoeding van de logopedische behandeling zodat ook in de toekomst nog hbo-ers kiezen voor dit logopedievak met als resultaat voldoende adequate logopedisten om de toekomstige volwassenen optimaal te laten communiceren in deze communicatiemaatschappij.

Gast

#280

2013-11-14 10:46

Logopedie is zelfs dringend nodig!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-11-14 11:47



Gast

#282

2013-11-14 12:38

Prima actie van de logopedie!
Communicatie is zo belangrijk in de dagelijkse omgang voor iedereen en zeker als daar problemen mee zijn.

Gast

#283

2013-11-14 13:19

Prima initiatief!!
Logopedie kan gedrags- en leerproblemen bij kinderen voorkomen. Het is dus een op lange termijn een prima investering, die daardoor ook als bijkomend effect heeft dat het kostenbesparend is in de toekomst en het leven van mensen kwalitatief verbetert.

Gast

#284

2013-11-14 13:37

Er kan niet nóg meer bezuinigd worden! Als iedereen op een acceptabele manier met anderen wil communiceren, is logopedie wel degelijk hard nodig.

Gast

#285

2013-11-14 13:39

Mijn zoon heeft logopedie. Hij is nu 5 jaar en kon met zijn 3 nog niet goed praten of sprak helemaal niet. Dank zij logopedie gaat hij nu steeds meer praten. Hij kan ook al een beetje rijmen en zinnen maken van ongeveer 4 worden. Als hij die niet had gehad dan zou hij nu ontzettend achterlopen vergeleken met leeftijds genoten. Hij is er nog lang niet. Maar het is wel zeer noodzakelijk. Als ze in de logo gaan snijden dan zouden wij op een gegeven moment moeten stoppen, omdat wij het gewoon weg niet kunnen betalen.

mvg Monica van Heck

Gast

#286

2013-11-14 14:13

Zonder logopedie zullen veel kinderen een taalontwikkelingsachterstand niet kunnen inhalen en daardoor niet goed mee kunnen op school en later minder goed functioneren in de maatschappij.
Veel mensen denken dat logopedie alleen "spraakles" is, maar het is veel meer dan dat!

Gast

#287

2013-11-14 14:44

het is van groot belang dat de logopedie voor iedereen toegankelijk blijft. de nederlandse taal in nederland is momenteel ver beneden peil. het is daarom erg belangrijk dat de kinderen die er al moeite mee hebben, ondersteunt blijven. zodat ook zij verder kunnen komen.
brt

#288

2013-11-14 15:07

logopedie is belangrijk voor mensen die een herseninfarct hebben gehad en proberen om er weer bovenop te komen; in mijn geval ik heb er baat bij dus moet logopedie blijven en voor degenen die het uitvoeren een normaal honorarium voor betaald worden

Gast

#289

2013-11-14 15:27

Heeft u enig idee wat het betekend niet te kunnen praten??????

Gast

#290

2013-11-14 16:12

Het is voor normaal horende mensen moeilijk zich voor te stellen wat het is om niet met te kunnen praten over onderwerpen die je belangrijk vind.
Logopedie geeft je weer vertrouwen dat je mee kunt blijven doen.

Gast

#291

2013-11-14 16:54

iedereen heeft recht om goed te kunnen spreken en als daar aangeboren of andere afwijkingen in zijn dan moet daar iets aangedaan worden. communicatie is de basis van ieder mens. Hij mof zij kan zich daardoor uiten in woord en gebaar.

Gast

#292

2013-11-14 16:57

stop eens met al die bezuinigingen in de z\org maar met name logopedie als we geen logopedisten hadden waren mijn kinderen nooit zover gekomen

Gast

#293

2013-11-14 17:33

Een goede logopediste is goud waard.
Goede behandelingen die helaas wat langer kunnen duren leveren op termijn toch grote winst op.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit.
En ik spreek uit ervaring.
Wordt er ook naar de competenties van de logopedisten gekeken?
Mijn logopediste met specifieke kennis en kunde wordt haar contract kwijt, terwijl zij de enige in de provincie is die bepaalde technieken beheerst. De patiënt zal zwaar moeten gaan bijbetalen terwijl de meeste patiënten al tot over de oren in de zorgkosten zitten.
Dit is toch niet voor te stellen!!!!!!!

Gast

#294

2013-11-14 18:03

Ondertekenen!!; logopedie moet voor iedereen betaalbaar blijven.

Gast

#295

2013-11-14 18:18

Hier zien we de afschuwelijke gevolgen van marktwerking in de zorg. Logopedie is weliswaar van levensbelang, maar redt geen levens, dus afknijpen maar.

Gast

#296

2013-11-14 20:08

Wat is de bekostiging van de gezondheidszorg toch krom. Verzekeraars mogen hoge winsten halen over nu weer de ruggen van de hardwerkende logopedisten die zich met hart en ziel inzetten om mijn kind te leren communiceren. Dankzij hun en mijn harde werken heeft hij bijna zijn gebarentaal niet meer nodig en kan hij nu ook met vreemden praten. Daar bloeit hij zo van op.

Gast

#297

2013-11-14 20:57

Mijn vader heeft in 2011 een herseninfarct gehad waar hij na 6 maanden aan overleden is. in deze moeilijke periode heb ik ervaren hoe belangrijk logopedie is.

Gast

#298

2013-11-14 21:04

Door de bezuinigingen worden belangrijke behandelingen die nodig zijn niet uitgevoerd(vaak op jeugdige leeftijd) en dat geeft op latere leeftijd problemen en brengt meer kosten met zich mee. En wat te denken van de problemen voor de cliënt zelf?

Gast

#299

2013-11-14 21:19

Wellicht kunnen de salarissen van het management van de verzekeringsmaatschappijen ook 25% worden verlaagd in 1 keer.

Gast

#300

2013-11-14 22:19

Ik vind het belangrijk dat kinderen geholpen worden met logopedie als ze dat hard nodig hebben en daarmee zich zelf kunnen ontwikkelen en verbeteren. Hier mogen geen extra kosten voor het gezin gerekend worden , want we betalen al genoeg premie voor de zorgverzekeringen per gezin en eigen risico dat het een schande is als hier ook nog extra geld voor wordt gevraagd.