Koopzondag in Lansingerland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Koopzondag in Lansingerland.


Gast

#26

2013-10-14 18:33

Winkels open op zondag!!!! Er zijn mensen die op zondag werken, dus die nemen een andere "rustdag".


Gast

#27

2013-10-14 20:55

Koopzondag is een prima oplossing voor mensen die op de andere dagen van de week geen tijd om de boodschappen, medicatie enz te halen. Wil vind ik dat een AH of Etos e.d. open moeten zijn, maar kleine ondernemers zelf aan mogen geven of zij wel of niet mee willen doen met de koopzondag.
Ieder zijn keus.

Gast

#28

2013-10-15 07:23

open die handel

Gast

#29 Oei..

2013-10-15 08:39

Mocht je als leek een petitie willen starten, zorg er dan wel voor dat je stuk herlezen en hier en daar herschreven wordt. Als de zinsopbouw kloppend is, leest dit net even wat makkelijker.

Om mijn mening te geven over de petitie; ik ben voor.

Gast

#30

2013-10-15 09:22

Graag zo snel mogelijk open op zondag, Lansingerland ligt echt achter wat dat betreft
Onzin

#31 Re:

2013-10-15 09:43

#14: -

Ook voor niet gelovigen is zondagsrust iets prettigs, wat waarschijnlijk ook weer verloren zal gaan. Alles moet vol, alles moet 365/24/7, alles moet hetzelfde. Zo'n dorpje behoudt nog iets dorps als je een paar dingen dorps houdt. Gooi desnoods 1 of 2 winkels open per kern voor mensen die aan 6 dagen per week incl. avonden niet voldoende hebben, maar alles altijd maar hetzelfde zonder break ... liever één dag rust.

David Byrne

#32 Road to nowhere

2013-10-15 09:52

Het zal nog 10 jaar duren, maar we gaan naar alles hetzelfde. Geen begin, geen einde, altijd maar door. Zondag wordt een dag waarop mensen geen toeslag meer krijgen als ze op die dag werken. Een hond die in zijn eigen staart bijt, nooit rust en maar door.
Daphne Bal
De auteur van deze petitie

#33 Re: Re:

2013-10-15 09:55

#31: Onzin - Re:

1 of 2 winkels wel toestemming geven om open te gaan en de anderen niet zorgt voor een oneerlijke concurrentie.
Het gaat er juist om dat de keuze om wel of niet open te gaan, bij de ondernemer komt te liggen. Zo kan hij/ zij zelf de keuze maken om wel of niet open te gaan.

 

Zowel Zoetermeer als Rotterdam hanteren al koopzondagen met als gevolg dat veel inwoners van hier daar hun centen uitgeven, dit willen we natuurlijk veel liever hier uitgegeven zien worden.

Ook zijn zorg en welzijnstellingen, attractieparken, restaurants etc gewoon op zondag geopend. Ook voor de kerken geld dat dominee's of pasto(o)rs diensten geven op zondag.

Wat is er dan mis mee om naast deze bedrijven/ organisaties ook de winkeliers de mogelijkheid te geven om open te gaan op deze dag.

 

 

Daphne Bal
De auteur van deze petitie

#34 Re: Road to nowhere

2013-10-15 10:04

#32: David Byrne - Road to nowhere

Zolang de 36 urige/ 40 urige werkweek niet uitgebreid wordt, blijven mensen nog net zoveel dagen vrij met zondagsopening als zonder zondagsopening. De dagen waarop je vrij bent zullen hooguit veranderen.

Mogelijk kunnen ook meer mensen in een baan voorzien worden met zondagsopening, dit omdat een winkel dan meer uren geopend is en dus ook grotere uurcontracten aan kan bieden aan mensen die voorheen bijvoorbeeld wel graag meer uren wilde werken maar niet meer uren konden krijgen, danwel dat er een part-timer extra ingezet kan worden. ( om dit effect na te gaan, zal er uitgebreid onderzoek gedaan worden, daarom presenteer ik dit als mening en niet als feit)


Gast

#35

2013-10-15 17:34

JAAA!!!
Road to nowhere

#36 Re: Re: Road to nowhere

2013-10-15 19:14

#34: Daphne Bal - Re: Road to nowhere Tja, als dat je wereldideaal is, meer, meer, meer, waarom dan 's nachts ook niet gewoon open of is dat de volgende stap als Zoetermeer dat straks eerst gaat doen? Ik dacht dat we juist eindelijk van de crisis geleerd hadden dat meer, meer, meer, uiteindelijk nergens toe leidt. Ja, het leidt tot meer, dat dan weer wel natuurlijk. Feit is dat het dorpse er definitief af is als jullie dit ook weer doorzetten, maar goed dat had de VVD natuurlijk al voor elkaar met die HSL dwars door het dorp. Het moet allemaal sneller en meer, dat is het enige dat men kan verzinnen. Hoef niet uit te leggen dat het daarmee voor kleine ondernemers lastiger wordt en voor gelovige ondernemers al helemaal. Ben zelf niet gelovig. Zal het laatste beetje rust missen, maar jullie denderen maar voort met z'n allen. Want tja, je zou eens een dagje iets missen of een dag iets niet kunnen kopen.

 

Rinus

#37 Ondertekenen moet wel gemeend zijn

2013-10-15 23:30

Onder de ondertekenaars trof ik een lid van de gemeenteraadsfractie Leefbaar 3B aan (Marjolein Gillis'). Zij heeft tijdens het debat in de gemeenteraad over het wel of niet openstellen van de winkels TEGEN openstelling gestemd. Je kan je afvragen hoe betrouwbaar Leefbaar 3B is of hoeveel waarde de handtekening heeft.

Gast

#38

2013-10-16 05:34

Succes!!!

Gast

#39

2013-10-16 06:50

Lansingerland moet meer met de tijd meegaan...winkeliers kunnen zelf bepalen open of dicht op zondag

Gast

#40 Re: Vrije keuze

2013-10-16 06:51

elisa

#41

2013-10-16 08:51

Moet iedereen die geen zondagrust houden daarmee opgezadeld worden dan ? Wie verzint zoiets nou ? Dus als mensen vroeger op een boerderij werken. Die voeren hun dieren niet op zondags ? Die gaan dan alleen maar zitten bidden ?
elisa

#42 Re: Re:

2013-10-16 08:56

#31: Onzin - Re:

Waar maak je je druk om ? Dan blijf je  toch lekker thuis ? dat alles wordt vol gepland dat mag toch ieder voor zich weten ? Of mensen nou in het dorp hun geld uitgeven op zondags of anders naar rotterdam gaan.  Want daar heb je wel meer winkels en is het zondags open. Dus denk even aan de werkgelegenheid en even meedenken voor de ondernemers.

Jur

#43

2013-10-16 09:22

Leef en laat leven.
Of moeten de niet-gelovigen in Lansingerland ineens héél dwars gaan doen om een stel kerkklokken? Nee toch?
MB

#44 Welke zondagrust?

2013-10-16 10:11

Sportvelden zijn open, café's zijn open, kerken zijn open, het OV rijdt, rozenkwekers werken, etc. Welke zondagsrust? Of gaat het alleen om de Heer. Dan neem ik aan dat meneer de Dominee ook geen dranken of snacks of voorverpakt eten in de winkel koopt. Deze producten worden namelijk ook oa op een zondag gemaakt/verpakt.


Gast

#45

2013-10-16 10:56

Zondag open is handig voor klanten!

Gast

#46 Joy

2013-10-16 12:59

Ik vind dat de winkels idd gewoon open moeten kunnen als zij dat willen,
Prettig zou ik het ook vinden want dan hoef ik niet naar de buur gemeentes en blijft het geld
bij ons in de gemeente!
Zondagsrust wil ik ook maar wordt elke zondagochtend toch vroeg wakker gemaakt
Door de kerk klokken maar dat hoort er ook bij en als de winkels open!
Sommige dingen horen er gewoon bij dus ook met de tijd meegaan !
Dat is heel belangrijk in het leven!
Persoonlijk tegen .....maar ik ben geen ondernemer.

#47 Laten we deze keuze bij de ondernemers leggen !!

2013-10-16 13:18

Er zijn voordelen en nadelen te verzinnen van een koopzondag. Maar de consument heeft al twee vrije dagen in het weekend. Maar het lijkt mij dat een zelfstandig ondernemer het ook wel eens lekker vind om 1 dag in de week vrij te zijn. Als nu de ondernemers gezamenlijk een besluit nemen of ze wel of niet open willen. Of allemaal open, of allemaal dicht !

Gast

#48

2013-10-16 15:42

Prima idee zouden er meer zo moeten zijn.
een gefrustreerde zondaghater

#49

2013-10-16 15:53

hoeveel woorden en tijd gaan we hier met z'n allen nog aan verspillen? in zo'n multicultureel land als Nederland inmiddels is, is het toch niet meer de vraag OF maar WANNEER wordt het algemeen gebruik dat we op alle dagen van de week kunnen winkelen, dus wanneer we dat zelf willen?

Gast

#50

2013-10-16 15:55

stop met praten erover. gewoon doen!