Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium


Gast

#101

2013-07-17 14:35

Ik vind dat elke zwangere vrouw het recht heeft om normaal te kunnen bevallen in t ziekenhuis als dat nodig is.

Gast

#102

2013-07-17 14:59

Als Raadslid in de Gemeente Sittard-Geleen vind ik een centralisatie van de afdeling verloskunde een uitholling van de zorg. Ik ben van mening dat bij de huidige spreiding van ziekenhuizen in de regio ieder ziekenhuis over een eigen verloskundige afdeling moet beschikken.
Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken.

Robert Housmans
Raadslid gemeente Sittard-Geleen

Gast

#103

2013-07-17 15:35

Een prima protest. Je moet er toch niet aan denken dat je een ziekenhuis om de hoek hebt waar je niet terecht kan en eerst nog 30 moet rijden voordat je accute zorg krijgt als elke minuut telt

Gast

#104

2013-07-17 18:42

Belachelijk dit, dat de verloskamer van orbis die overigens beter staan aangeschreven dan atrium weg moeten! Een ziekenhuis zonder verloskamer is geen volwaardig ziekenhuis!
24uur

#105

2013-07-17 21:53

Vandaag de weg 2x gereden 1x via de snelweg en 1x binnendoor. Ik kan je nu al vertellen dat dit levens gaat kosten

Even een ander ding. As alles naar Heerlen moet neem ik aan dat dit nog extra kosten met zich meeneemt Heerlen heeft als een dikke schuld van 60 miljoen of meer.

Gaat er dan ook personeel gesaneerd worden? En vallen er ook ontslagen bij de raad van bestuur en andere dikkoppen?

Gast

#106 Re:

2013-07-17 22:47

#102: -  

 

Bedankt voor je reactie Robert! Met deze stemmen vanuit de politiek kunnen we iets. Hopelijk kun je dit nieuws verspreiden onder raadsleden, zodat we meer steun vanuit de politiek ontvangen. Met vriendelijke groet, Sarah Mathijs, verloskundige

Gast

#107 Re:

2013-07-17 23:15

#102: -  

 

Top reactie
Mama

#108

2013-07-18 12:54

ONGELOFELIJK !!!
Daar waar minister Schippers naar eigen zeggen,het aantal babysterfte in Nederland terug wil dringen,vraag ik mij af of dat niet voor onze gemeente hoeft te gelden.
Aangezien er niets zo onvoorspelbaar is als een bevalling,is het onacceptabel om bevallende vrouwen meer dan 25 km te laten reizen voor gyneacologische hulp.Dat zal in ieder geval niet het aantal babysterfte doen afnemen.Eerder sterk toenemen.
Dus in mijn ogen is deze beslissing van het Orbis (waar de OR tegen heeft gestemd) een grote vergissing.
Als Fractielid van de Stadspartij,wil ik mij sterk maken voor alle zwangere en toekomstige zwangeren van de gemeente Sittard-Geleen-Born.
Het zal toch niet gebeuren dat alle kinderen in de toekomst geboren worden in de gemeente Heerlen.

Mireille Zuiverloon-Schumans
Fractielid,
Stadspartij SG.

Gast

#109

2013-07-19 08:44

Dit is echt niet te realiseren. Het idee is eng dat zwangere vrouwen zo ver moeten reizen.
Gastofo Baronzelli

#110 Re: #102

2013-07-19 10:45

#102: -  

 

Als Raadslid in de Gemeente Sittard-Geleen vind ik een centralisatie van de afdeling verloskunde een uitholling van de zorg. Ik ben van mening dat bij de huidige spreiding van ziekenhuizen in de regio ieder ziekenhuis over een eigen verloskundige afdeling moet beschikken.
Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken.

Robert Housmans
Raadslid gemeente Sittard-Geleen
Ik zou zeggen kom in actie met de hele raad!
Gastofo Baronzelli

#111 Re:

2013-07-19 10:46

#108: Mama -  

 ONGELOFELIJK !!!
Daar waar minister Schippers naar eigen zeggen,het aantal babysterfte in Nederland terug wil dringen,vraag ik mij af of dat niet voor onze gemeente hoeft te gelden.
Aangezien er niets zo onvoorspelbaar is als een bevalling,is het onacceptabel om bevallende vrouwen meer dan 25 km te laten reizen voor gyneacologische hulp.Dat zal in ieder geval niet het aantal babysterfte doen afnemen.Eerder sterk toenemen.
Dus in mijn ogen is deze beslissing van het Orbis (waar de OR tegen heeft gestemd) een grote vergissing.
Als Fractielid van de Stadspartij,wil ik mij sterk maken voor alle zwangere en toekomstige zwangeren van de gemeente Sittard-Geleen-Born.
Het zal toch niet gebeuren dat alle kinderen in de toekomst geboren worden in de gemeente Heerlen.

Mireille Zuiverloon-Schumans
Fractielid,
Stadspartij SG.

 

Inderdaad ongelofelijk, kom in actie met uw partij en gemeenteraad!

Gastofo Baronzelli

#112 Re:

2013-07-19 10:48

#78: -  

 Het ziekenhuis van de 21 eeuw!!!!!!!!
Een lachertje. De kip met de gouden eieren wordt verkocht. Ongelooflijk.
Wens jullie alle mogelijk succes met deze actie.

Werd het maar verkocht, het wordt verkwanseld door de managers.

Gastofo Baronzelli

#113 Re:

2013-07-19 10:55

#67: gast -  

 Er wordt weer eens vergeten dat een kind krijgen een levensbedreigende situatie is, omdat het over het algemeen goed gaat.
operatie kamers, eerste hulp, etc worden toch ook niet gecentraliseerd?
los van het feit of men wel of niet tevreden is over de locatie, een operatiekamer, of een andere steriele ruimte is toch op alle locaties aanwezig, dus waarom dan centraliseren? als men daarmee hoopt te besparen... dat is een drogreden
wat is dan de volgende stap?
zullen we de ziekenhuizen dan maar meteen helemaal afschaffen

Ik vrees dat hier de spijker op de kop geslagen wordt. Eerst verdwijnt de verloskunde, daarna gaat de EHBO in de weekeinde nachten dicht, dan het hele weekeinde, dan door de week nacht dicht en vervolgens sluiten we de EHBO helemaal, de IC volgt direct daarna en over 5 jaar is het hele ziekenhuis in Sittard-Geleen gesloten, 380 miljoen € over de balk.


Gast

#114

2013-07-19 11:03

Wij zouden het heel erg vinden als de verlosafdeling in het Orbis zou verhuizen naar Heerlen! Dit mag niet gebeuren! Daarom deze handtekening

Gast

#115

2013-07-19 19:47

Je moet eens van Nieuwstadt naar Heerlen of naar Roermond rijden,
Dat is bijna niet te doen en vooral overdag niet dan ben je een half uur tot 3 kwartier onderweg en dat is onverantwoord.

Gast

#116

2013-07-20 10:23

10 maanden geleden bevallen. Aanvankelijk thuis willen bevallen maar gedurende de ontsluiting ervoor gekozen om naar het ziekenhuis in Sittard te gaan. Erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt en dat de afstand zo kort was,ik moet er niet aan denken dat ik toen helemaal naar Heerlen zou moeten rijden. Het is een geruststelling dat er een ziekenhuis dichtbij is. Goede medische zorg gehad en bevallen van een gezonde zoon.

Gast

#117

2013-07-23 08:55

Centralisatie van verloskundige zorg in Heerlen is zeker géén goede keuze. Buiten de (zeer belangrijke) argumentatie die in de petitie gegeven wordt, vind ik ook dat Orbis zkhs qua lokatie een centrale plek heeft in Zuid-Limburg. Patiënten komen niet alleen vanuit de oostelijke mijnstreek en Midden-Limburg, maar ook vanuit België en Duitsland bij ons bevallen. Bovendien staat de verloskunde afdeling hoog aangeschreven bij de patiënten. En is het niet ontzettend zonde en verspilling van geld als er nu weer een nieuw centrum in Heerlen gebouwd gaat worden, terwijl wij hier in huis een prachtige nieuwe verloskundige afdeling en kraamafdeling hebben?

Gast

#118

2013-07-23 13:16

Wie heeft dit nu weer bedacht,
Stom stom
We leven in 2013

Gast

#119

2013-07-23 13:56

Kom je uit de westelijke mijnstreek en dan als geboorteplaats Heerlen in je paspoort? Ik moet er niet aan denken!

Gast

#120

2013-07-23 19:49

Ook ik hoop dat verloskunde in Sittard blijft. denkt men wel na over spoedbevallingen?. Eenheel eind rijden vanaf Sittard naar Atrium Heerlen. Ben blij dat ik niet meer zal bevallen!!!

Gast

#121

2013-07-24 20:56

Ik steun jullie van harte veel succes verder

Gast

#122

2013-07-24 21:33

Belachelijk. Ik ben ziekenhuis Heerlen geboren en er zelf bevallen van mijn dochter. Een Familielid is vorig jaar bevallen in Orbis Sittard en wad erg tevreden. Mooie afdeling. Belachelijk om deze twee samen toevoegen. Helemaal als je vlakbij Sittard woont en dan eerst nog naar Heerlen moet. Met flinke weeën zal dat uren lijken te duren.

Gast

#123

2013-07-25 09:47

Verloskunde mag niet naar Heerlen! Het Atrium lacht zich kapot met deze indeling. Orbis wordt een sterfhuis op deze manier. Hopelijk gaan de banken uiteindelijk niet akkoord. Dan blijft alles zo als het is.
Desi

#124 GEEN centralisatie verloskunde!!!!

2013-07-26 13:07

Jeetje, waar gaat dit heen?
Sta je op het punt van bevallen, woon je in Sittard of omstreken en moet je eerst de afstand woonplaats naar Heerlen zien te overbruggen, terwijl je eigen ziekenhuis om de hoek ligt????
Toen ik dit hoorde dacht ik echt dat dit een grote grap was, echter helaas.....er bestaan mensen die daadwerkelijk dergelijke zaken bedenken. Onveilig en onverantwoord! Moeder en kind hebben recht op de beste, de snelste en veiligste zorg!

DIT KAN NIET, DIT MAG NIET, DIT WILLEN WIJ NIET!!!!

 

C.

#125 Orbis moet blijven!

2013-07-26 21:17

afgelopen mei bevallen in het orbis, na een vlekkeloze zwangerschap braken met net 37wk mijn vliezen, ik wilde heel graag thuisbevallen, maar omdat de baby,niet was ingedaald moest ik naar t ziekenhuis! maar goed ook want na de bevalling bleek dat hij een zeer ernstig glucose tekort in zijn bloed had! Ik woon op nog geen 5minuutjes rij afstand vh orbis maar als ik thuis was bevallen en ik naar t ziekenhuis had moeten racen had onze kleine man waarschijnlijk ernstige hersenbeschadiging eraan overgehouden!!! Als we naar heerlen hadden moeten gaan was het een verloren zaak geweest, dan was onze kleine man er niet meer geweest!! Dus moet er voor iedereen waar je ook woont verloskundige zorg in elk ziekenhuis aanwezig en beschikbaar zijn!!!!!