Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken.
Robert Housmans
Raadslid gemeente Sittard-Geleen
Even een ander ding. As alles naar Heerlen moet neem ik aan dat dit nog extra kosten met zich meeneemt Heerlen heeft als een dikke schuld van 60 miljoen of meer.
Gaat er dan ook personeel gesaneerd worden? En vallen er ook ontslagen bij de raad van bestuur en andere dikkoppen?
Re:
Bedankt voor je reactie Robert! Met deze stemmen vanuit de politiek kunnen we iets. Hopelijk kun je dit nieuws verspreiden onder raadsleden, zodat we meer steun vanuit de politiek ontvangen. Met vriendelijke groet, Sarah Mathijs, verloskundige
Daar waar minister Schippers naar eigen zeggen,het aantal babysterfte in Nederland terug wil dringen,vraag ik mij af of dat niet voor onze gemeente hoeft te gelden.
Aangezien er niets zo onvoorspelbaar is als een bevalling,is het onacceptabel om bevallende vrouwen meer dan 25 km te laten reizen voor gyneacologische hulp.Dat zal in ieder geval niet het aantal babysterfte doen afnemen.Eerder sterk toenemen.
Dus in mijn ogen is deze beslissing van het Orbis (waar de OR tegen heeft gestemd) een grote vergissing.
Als Fractielid van de Stadspartij,wil ik mij sterk maken voor alle zwangere en toekomstige zwangeren van de gemeente Sittard-Geleen-Born.
Het zal toch niet gebeuren dat alle kinderen in de toekomst geboren worden in de gemeente Heerlen.
Mireille Zuiverloon-Schumans
Fractielid,
Stadspartij SG.
Re: #102
Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken.
Robert Housmans
Raadslid gemeente Sittard-Geleen
Re:
ONGELOFELIJK !!!
Daar waar minister Schippers naar eigen zeggen,het aantal babysterfte in Nederland terug wil dringen,vraag ik mij af of dat niet voor onze gemeente hoeft te gelden.
Aangezien er niets zo onvoorspelbaar is als een bevalling,is het onacceptabel om bevallende vrouwen meer dan 25 km te laten reizen voor gyneacologische hulp.Dat zal in ieder geval niet het aantal babysterfte doen afnemen.Eerder sterk toenemen.
Dus in mijn ogen is deze beslissing van het Orbis (waar de OR tegen heeft gestemd) een grote vergissing.
Als Fractielid van de Stadspartij,wil ik mij sterk maken voor alle zwangere en toekomstige zwangeren van de gemeente Sittard-Geleen-Born.
Het zal toch niet gebeuren dat alle kinderen in de toekomst geboren worden in de gemeente Heerlen.
Mireille Zuiverloon-Schumans
Fractielid,
Stadspartij SG.
Inderdaad ongelofelijk, kom in actie met uw partij en gemeenteraad!
Re:
Het ziekenhuis van de 21 eeuw!!!!!!!!
Een lachertje. De kip met de gouden eieren wordt verkocht. Ongelooflijk.
Wens jullie alle mogelijk succes met deze actie.
Werd het maar verkocht, het wordt verkwanseld door de managers.
Re:
Er wordt weer eens vergeten dat een kind krijgen een levensbedreigende situatie is, omdat het over het algemeen goed gaat.
operatie kamers, eerste hulp, etc worden toch ook niet gecentraliseerd?
los van het feit of men wel of niet tevreden is over de locatie, een operatiekamer, of een andere steriele ruimte is toch op alle locaties aanwezig, dus waarom dan centraliseren? als men daarmee hoopt te besparen... dat is een drogreden
wat is dan de volgende stap?
zullen we de ziekenhuizen dan maar meteen helemaal afschaffen
Ik vrees dat hier de spijker op de kop geslagen wordt. Eerst verdwijnt de verloskunde, daarna gaat de EHBO in de weekeinde nachten dicht, dan het hele weekeinde, dan door de week nacht dicht en vervolgens sluiten we de EHBO helemaal, de IC volgt direct daarna en over 5 jaar is het hele ziekenhuis in Sittard-Geleen gesloten, 380 miljoen € over de balk.
Dat is bijna niet te doen en vooral overdag niet dan ben je een half uur tot 3 kwartier onderweg en dat is onverantwoord.
Stom stom
We leven in 2013
GEEN centralisatie verloskunde!!!!
Jeetje, waar gaat dit heen?
Sta je op het punt van bevallen, woon je in Sittard of omstreken en moet je eerst de afstand woonplaats naar Heerlen zien te overbruggen, terwijl je eigen ziekenhuis om de hoek ligt????
Toen ik dit hoorde dacht ik echt dat dit een grote grap was, echter helaas.....er bestaan mensen die daadwerkelijk dergelijke zaken bedenken. Onveilig en onverantwoord! Moeder en kind hebben recht op de beste, de snelste en veiligste zorg!
DIT KAN NIET, DIT MAG NIET, DIT WILLEN WIJ NIET!!!!
Orbis moet blijven!
| This discussion has been closed. |