Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium.
Gast |
#1012013-07-17 14:35Ik vind dat elke zwangere vrouw het recht heeft om normaal te kunnen bevallen in t ziekenhuis als dat nodig is. |
Gast |
#1022013-07-17 14:59Als Raadslid in de Gemeente Sittard-Geleen vind ik een centralisatie van de afdeling verloskunde een uitholling van de zorg. Ik ben van mening dat bij de huidige spreiding van ziekenhuizen in de regio ieder ziekenhuis over een eigen verloskundige afdeling moet beschikken. Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken. Robert Housmans Raadslid gemeente Sittard-Geleen |
Gast |
#1032013-07-17 15:35Een prima protest. Je moet er toch niet aan denken dat je een ziekenhuis om de hoek hebt waar je niet terecht kan en eerst nog 30 moet rijden voordat je accute zorg krijgt als elke minuut telt |
Gast |
#1042013-07-17 18:42Belachelijk dit, dat de verloskamer van orbis die overigens beter staan aangeschreven dan atrium weg moeten! Een ziekenhuis zonder verloskamer is geen volwaardig ziekenhuis! |
24uur |
#1052013-07-17 21:53Vandaag de weg 2x gereden 1x via de snelweg en 1x binnendoor. Ik kan je nu al vertellen dat dit levens gaat kosten Even een ander ding. As alles naar Heerlen moet neem ik aan dat dit nog extra kosten met zich meeneemt Heerlen heeft als een dikke schuld van 60 miljoen of meer. Gaat er dan ook personeel gesaneerd worden? En vallen er ook ontslagen bij de raad van bestuur en andere dikkoppen? |
Gast |
#106 Re:2013-07-17 22:47Bedankt voor je reactie Robert! Met deze stemmen vanuit de politiek kunnen we iets. Hopelijk kun je dit nieuws verspreiden onder raadsleden, zodat we meer steun vanuit de politiek ontvangen. Met vriendelijke groet, Sarah Mathijs, verloskundige |
Mama |
#1082013-07-18 12:54ONGELOFELIJK !!! Daar waar minister Schippers naar eigen zeggen,het aantal babysterfte in Nederland terug wil dringen,vraag ik mij af of dat niet voor onze gemeente hoeft te gelden. Aangezien er niets zo onvoorspelbaar is als een bevalling,is het onacceptabel om bevallende vrouwen meer dan 25 km te laten reizen voor gyneacologische hulp.Dat zal in ieder geval niet het aantal babysterfte doen afnemen.Eerder sterk toenemen. Dus in mijn ogen is deze beslissing van het Orbis (waar de OR tegen heeft gestemd) een grote vergissing. Als Fractielid van de Stadspartij,wil ik mij sterk maken voor alle zwangere en toekomstige zwangeren van de gemeente Sittard-Geleen-Born. Het zal toch niet gebeuren dat alle kinderen in de toekomst geboren worden in de gemeente Heerlen. Mireille Zuiverloon-Schumans Fractielid, Stadspartij SG. |
Gast |
#1092013-07-19 08:44Dit is echt niet te realiseren. Het idee is eng dat zwangere vrouwen zo ver moeten reizen. |
Gastofo Baronzelli |
#110 Re: #1022013-07-19 10:45
Als Raadslid in de Gemeente Sittard-Geleen vind ik een centralisatie van de afdeling verloskunde een uitholling van de zorg. Ik ben van mening dat bij de huidige spreiding van ziekenhuizen in de regio ieder ziekenhuis over een eigen verloskundige afdeling moet beschikken.
Verloskunde valt wat mij betreft onder de basiszorg die een ziekenhuis behoort te verstrekken. Robert Housmans Raadslid gemeente Sittard-Geleen Ik zou zeggen kom in actie met de hele raad! |
Gastofo Baronzelli |
#111 Re:2013-07-19 10:46 ONGELOFELIJK !!!
Inderdaad ongelofelijk, kom in actie met uw partij en gemeenteraad! |
Gastofo Baronzelli |
#112 Re:2013-07-19 10:48 Het ziekenhuis van de 21 eeuw!!!!!!!! Werd het maar verkocht, het wordt verkwanseld door de managers. |
Gastofo Baronzelli |
#113 Re:2013-07-19 10:55 Er wordt weer eens vergeten dat een kind krijgen een levensbedreigende situatie is, omdat het over het algemeen goed gaat. Ik vrees dat hier de spijker op de kop geslagen wordt. Eerst verdwijnt de verloskunde, daarna gaat de EHBO in de weekeinde nachten dicht, dan het hele weekeinde, dan door de week nacht dicht en vervolgens sluiten we de EHBO helemaal, de IC volgt direct daarna en over 5 jaar is het hele ziekenhuis in Sittard-Geleen gesloten, 380 miljoen € over de balk. |
Gast |
#1142013-07-19 11:03Wij zouden het heel erg vinden als de verlosafdeling in het Orbis zou verhuizen naar Heerlen! Dit mag niet gebeuren! Daarom deze handtekening |
Gast |
#1152013-07-19 19:47Je moet eens van Nieuwstadt naar Heerlen of naar Roermond rijden, Dat is bijna niet te doen en vooral overdag niet dan ben je een half uur tot 3 kwartier onderweg en dat is onverantwoord. |
Gast |
#1162013-07-20 10:2310 maanden geleden bevallen. Aanvankelijk thuis willen bevallen maar gedurende de ontsluiting ervoor gekozen om naar het ziekenhuis in Sittard te gaan. Erg blij dat ik deze keuze heb gemaakt en dat de afstand zo kort was,ik moet er niet aan denken dat ik toen helemaal naar Heerlen zou moeten rijden. Het is een geruststelling dat er een ziekenhuis dichtbij is. Goede medische zorg gehad en bevallen van een gezonde zoon. |
Gast |
#1172013-07-23 08:55Centralisatie van verloskundige zorg in Heerlen is zeker géén goede keuze. Buiten de (zeer belangrijke) argumentatie die in de petitie gegeven wordt, vind ik ook dat Orbis zkhs qua lokatie een centrale plek heeft in Zuid-Limburg. Patiënten komen niet alleen vanuit de oostelijke mijnstreek en Midden-Limburg, maar ook vanuit België en Duitsland bij ons bevallen. Bovendien staat de verloskunde afdeling hoog aangeschreven bij de patiënten. En is het niet ontzettend zonde en verspilling van geld als er nu weer een nieuw centrum in Heerlen gebouwd gaat worden, terwijl wij hier in huis een prachtige nieuwe verloskundige afdeling en kraamafdeling hebben? |
Gast |
#1192013-07-23 13:56Kom je uit de westelijke mijnstreek en dan als geboorteplaats Heerlen in je paspoort? Ik moet er niet aan denken! |
Gast |
#1202013-07-23 19:49Ook ik hoop dat verloskunde in Sittard blijft. denkt men wel na over spoedbevallingen?. Eenheel eind rijden vanaf Sittard naar Atrium Heerlen. Ben blij dat ik niet meer zal bevallen!!! |
Gast |
#1222013-07-24 21:33Belachelijk. Ik ben ziekenhuis Heerlen geboren en er zelf bevallen van mijn dochter. Een Familielid is vorig jaar bevallen in Orbis Sittard en wad erg tevreden. Mooie afdeling. Belachelijk om deze twee samen toevoegen. Helemaal als je vlakbij Sittard woont en dan eerst nog naar Heerlen moet. Met flinke weeën zal dat uren lijken te duren. |
Gast |
#1232013-07-25 09:47Verloskunde mag niet naar Heerlen! Het Atrium lacht zich kapot met deze indeling. Orbis wordt een sterfhuis op deze manier. Hopelijk gaan de banken uiteindelijk niet akkoord. Dan blijft alles zo als het is. |
Desi |
#124 GEEN centralisatie verloskunde!!!!2013-07-26 13:07Jeetje, waar gaat dit heen? DIT KAN NIET, DIT MAG NIET, DIT WILLEN WIJ NIET!!!!
|
C. |
#125 Orbis moet blijven!2013-07-26 21:17afgelopen mei bevallen in het orbis, na een vlekkeloze zwangerschap braken met net 37wk mijn vliezen, ik wilde heel graag thuisbevallen, maar omdat de baby,niet was ingedaald moest ik naar t ziekenhuis! maar goed ook want na de bevalling bleek dat hij een zeer ernstig glucose tekort in zijn bloed had! Ik woon op nog geen 5minuutjes rij afstand vh orbis maar als ik thuis was bevallen en ik naar t ziekenhuis had moeten racen had onze kleine man waarschijnlijk ernstige hersenbeschadiging eraan overgehouden!!! Als we naar heerlen hadden moeten gaan was het een verloren zaak geweest, dan was onze kleine man er niet meer geweest!! Dus moet er voor iedereen waar je ook woont verloskundige zorg in elk ziekenhuis aanwezig en beschikbaar zijn!!!!! |
|
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Gerechtigheid voor Francis en alle andere verkeersslachtoffers
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
De St. Victorkerk behouden voor ontmoetingen.
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Behoud Losloopgebieden voor Honden op de Utrechtse Heuvelrug, in Austerlitz, en Zeist
Geen Noodopvang / AZC op het Hocrasterrein te Bussum
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Red Nederland: Heropen de Gaswinning!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Laat de Turnsport in Ridderkerk niet in hun hemd staan!
1067 Gemaakt: 2025-05-03
Voor een realistische snelheid van 90km/u op de Houtlaan in Wijnegem!
1871 Gemaakt: 2025-03-19
Stop het hoofddoekenverbod in provinciale scholen van Oost-Vlaanderen
405 Gemaakt: 2025-05-04
Meer veiligheid in Rotselaar-Heikant
241 Gemaakt: 2025-05-07
Krachten bundelen voor behoud gespreide zorg
208 Gemaakt: 2025-04-16
Nee, tegen meer AZC’s in Lansingerland
912 Gemaakt: 2025-04-16
Behoud onze ijsjes op de zeedijk! Zeg ja tegen de ijskiosken van Knokke-Heist!
484 Gemaakt: 2025-04-29
Help de handelaars op de Ninoofsesteenweg
721 Gemaakt: 2025-04-25
Laat deel van beschermd stadsgezicht Hulst niet verdwijnen!
133 Gemaakt: 2025-05-02
Neen tegen nieuwe industriezone Lepelboomstraat - Blauwe Zwaanstraat - Vichtseweg (PRUP)
359 Gemaakt: 2025-04-22
Freerunparkje Meerland
104 Gemaakt: 2025-05-06
Bescherm de Wolf
114 Gemaakt: 2024-08-14
Meningen over het voorgestelde Asielzoekerscentrum in Venlo.
1931 Gemaakt: 2024-07-07
Huurdersinitiatief voor meer picknicktafels op de Sterre
66 Gemaakt: 2025-05-03
Breng STAR FM terug naar de Brugse Meifoor!
173 Gemaakt: 2025-04-29
STOP het hoofddoeken verbod
50 Gemaakt: 2025-05-06
Ahmed Marcouch, Moet Aftreden Als Burgemeester!
50 Gemaakt: 2025-05-05
Laat Musical Blijven!
44 Gemaakt: 2025-05-05
STOP het hoofddoekenverbod
42 Gemaakt: 2025-05-08
Crossbar challange video Lela Lindsey Sandy
33 Gemaakt: 2025-05-08