Petitie tegen centralisatie van verloskunde Orbis-Atrium

Gast

#51

2013-07-15 12:17

Bevallen moet in zowel Heerlen als Sittard kunnen. En als moeder en baby in het ziekenhuis zouden moeten blijven, kan papa en eventuele andere kinderen steeds op en neer gaan rijden terwijl die al zo veel moet regelen en het erg druk heeft.

Gast

#52

2013-07-15 12:18

Nieuw leven is toch zeker belangrijker da hoeveel geld dan ook

Gast

#53

2013-07-15 12:20

Bevallingen moeten overal plaats kunnen nemen, omdat niet alle bevallingen vlekkeloos gaan. En het risico mag niet genomen worden zodat het leven van kind en moeder in gevaar loopt.

Gast

#54

2013-07-15 12:28

Zorg moet bereikbaar zijn en zeker als je moet gaan bevallen. Dan wil je snel in het ziekenhuis zijn en niet nog een half uur moeten rijden. Tevens als moeder en kind moeten blijven dat papa elke dag op en neer moet rijden. Iedere stad zn eigen moeder en kind zorg binnen handbereik!!!!!!!!!!

Gast

#55

2013-07-15 13:30

Ik ben van mening dat vrouwen in elk ziekenhuis moeten kunnen bevallen, er kan immers spoed bij zijn waardoor het leven van zowel vrouw en kind anders niet meer gewaarborgd kan worden.

Gast

#56

2013-07-15 13:36

Kijk eens aan

Bereikbaarheid ambulancezorg
Er is een door de politiek en door het beleid aanvaarde norm dat 95% van de spoedeisende inzetten in de ambulancezorg binnen 15 minuten ter plaatse moet zijn. Om hieraan te kunnen voldoen, zijn er twee noodzakelijke voorwaarden: zowel de spreiding van de standplaatsen als de beschikbare capaciteit moet voldoende zijn. In dit kader zijn er rekenkundige normen die worden gehanteerd in het Landelijk Referentiekader Spreiding en Beschikbaarheid ambulancezorg (Kommer & Zwakhals, 2008). In dit referentiekader is het uitgangspunt dat voor elke RAV-regio 97% van de inwoners binnen 12 minuten rijtijd moet kunnen worden bereikt (spreidingsnorm). Daarnaast is ervan uitgegaan dat er voldoende ambulances beschikbaar moeten zijn om in 95% van de meldingen voor spoedeisende ambulancezorg een ambulance beschikbaar te hebben.


Dus als er iemand vanuit Sittard moet bevallen dan heb je als persoon(en ik rij dit bijna dagelijks en nee ik werk niet in het ziekenhuis) 20 minuten nodig terwijl acute zorg 12 minuten eist. Rij je over de snelweg dan kom je ook nog 4 flitsers tegen wat je dan snel ook alweer 400 euro's gaat kosten.

Moet je binnendoor dan wordt het 1 flitser maar rij je zeker 30 minuten.

Eens kijken of er bij unibet gegokt kan worden wanneer er een kindje en of moeder overlijd door dit soort onzin. Waar uiteraard het bestuur van beter wordt.

Ik heb dan nog niks gezegd over het rijgedrag van de ouders en het gevaar can de mede weggebruikers

Gast

#57

2013-07-15 13:48

Helaas, het heeft niets meer te maken met een goede zorg. Het gaat alleen maar nog om het geld !

Gast

#58

2013-07-15 13:52

Uiteraard heeft de zwangere recht op 24 uurs bereikbare zorg!

Gast

#59

2013-07-15 13:54

Zelf pas ervaren: 20 minuten rijden zonder file, en dan ben je pas tot aan de parkeergarage... De meeste zorg zou planbaar zijn. En wat te doen met die 'enkele' onplanbare situatie? Recht op thuis bevallen? Het lijkt er niet op!

Gast

#60

2013-07-15 14:00

Opmerkingen? Hier zijn toch geen woorden voor?!

Gast

#61

2013-07-15 14:00

Wat een onzin ! Sittard Geleen moet blijven!

Gast

#62

2013-07-15 14:08

het zou van de zotte zijn om mensen te verplichten dat ze buiten hun eigen woonplaats moeten bevallen terwijl er een spik splinternieuw ziekenhuis staat erg beschamend hoor

Gast

#63

2013-07-15 14:17

Dit kan toch niet mogelijk zijn....een ziekenhuis die 4 jaar oud is....miljoenen heeft gekost omdat zonodig de aller modernste apparatuur en eenpersoons kamers er moesten komen...een apparte afdeling voor moeder en kind en geweldige voorzieningen wat betreft deze afdeling,en die willen ze nu sluiten? dan zullen er zeker veel kinderen die in nood zijn tijdens een spontane bevalling het zeker niet redden....dat ziekenhuis zijn WIJ uit de westelijke mijnstreek nog steeds aan t betalen....

Gast

#64

2013-07-15 15:01

Waren zeer tevreden over de faciliteiten bij OMC bij de geboorte van onze zoon. Tijd om naar het Atrium te rijden is veel te lang vanuit de oude gemeente Born ! Deze bezuiniging is veel te gevaarlijk Voor moeder en kind.

Gast

#65

2013-07-15 15:36

Dit klinkt me bekend in de oren
Raad van Bestuur heeft niet goed nagedacht en dan druk ik me nog heel netjes uit

Gast

#66

2013-07-15 15:51

Goede actie ,westelijke zorg moet blijven
gast

#67

2013-07-15 16:22

er wordt weer eens vergeten dat een kind krijgen een levensbedreigende situatie is, omdat het over het algemeen goed gaat.
operatie kamers, eerste hulp, etc worden toch ook niet gecentraliseerd?
los van het feit of men wel of niet tevreden is over de locatie, een operatiekamer, of een andere steriele ruimte is toch op alle locaties aanwezig, dus waarom dan centraliseren? als men daarmee hoopt te besparen... dat is een drogreden
wat is dan de volgende stap?
zullen we de ziekenhuizen dan maar meteen helemaal afschaffen

Gast

#68

2013-07-15 16:51

Het moet bereikbaar blijven voor iedereen.

Gast

#69

2013-07-15 16:55

Wat een onzin! Als je moet bevallen wil je dit het liefst zo dicht mogelijk bij huis doen. Als je dan nog helemaal naar Heerlen moet rijden zal het nog vaak mis gaan. Je moet er niet aan denken wat er dan allemaal kan gebeuren met moeder en kind!

Gast

#70

2013-07-15 16:55

Als het mij gegeven is om ooit moeder te worden zou ik graag zien dat mijn kind in de regio westelijke mijnstreek geboren zal worden en zeker niet in Heerlen. Ik denk dat je het aantal thuisbevallingen onnodig omhoog zal jagen

Gast

#71

2013-07-15 17:21

De nieuwe "mensjes"MOETEN in ons fantastische ziekenhuis geboren worden.
gast voor sittard

#72 kan echt niet!

2013-07-15 17:22

Het is te belachelijk voor woorden dat ze de vk willen sluiten in sittard! Zo een goed lopende afdeling! En ik wil nog graag kinderen maar echt niet in heerlen!!! Sittard moet blijven top afdeling met top mensen die het recht moeten behouden daar te komen blijven punt.

Gast

#73

2013-07-15 17:35

Alles moet in sittard blijven

Gast

#74

2013-07-15 19:34

dit kan toch niet je moet ten alle tijden bij t korts bijzijnde ziekenhuis terecht kunnen.

Gast

#75

2013-07-15 19:41

Het zal de bestuurders zelf maar overkomen, dat hun familie in een hachelijke situatie belanden, waarbij de nadelen van deze centralisatie voor hun persoonlijk negatief voelbaar zijn. Dan zijn de rapen gaar maar hebben ze het geluk dat ze dicht bij het vuur zitten en voldoende achter deuren hebben om die nadelige gevolgen tot een minimum te beperken.