PETITIE VOEDING en GEZONDHEID

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie PETITIE VOEDING en GEZONDHEID.


Gast

#76

2013-09-28 15:58

Ik heb zonder aarzeling de petitie ondertekend. Eindelijk is er een begin gemaakt met kennis van voeding door en voor artsen. Het werd hoog tijd!!
Na mijn pensionering heb ik me verdiept in gezonde voeding, omdat "genieten van je pensioen" sterk afhankelijk is van je gezondheid. En dat is bij ouderen juist een groot probleem. Inmiddels ben ik stukken wijzer en ik hoop vurig dat (huis-)artsen zich niet slechts bezighouden met symptoombestrijding doch met genezing van ziekten.
Dit betekent dat bij de opleiding tot (huis-)arts aandacht wordt besteed aan voedsel die het menselijk lichaam afbreken i.p.v. ondersteunen. Tot nu toe heb ik nog geen enkele arts ontmoet die een verband legt tussen je voedingspatroon en je lichamelijke klachten. Ze zijn wel bereid om je direkt te opereren en/of je "medicijnen" voor te schrijven waarvan de bijwerkingen weer nieuwe lichamelijke klachten veroorzaken. Dit patroon moet worden doorbroken. Via de media en op scholen moet voorlichting worden gegeven over foute en goede voeding, zodat de verantwoordelijkheid voor gezondheid bij de mens zelf kann worden gelegd. Alleen op deze wijze kann worden bezuinigd op de gezondheidszorg.

Gast

#77

2013-09-28 20:32

Een gezond mens is een gelukkig mens.
De gezondheidszorg kan met gezonde mensen heel veel geld besparen.

Gast

#78

2013-10-07 15:52

Omdat we alleen worden voorgelicht door belangen van de voedselindustrie.
Eindelijk zijn er andere die het belang van de consument behartigen.

Gast

#79

2013-10-20 13:11

.
gast
Gast

#80

2013-11-24 18:38

Heb de 2 boeken gekocht op aanraden van anderen.
Ga ze deze helemaal uitlezen er staan veel goede
raadgevingen in en goed en duidelijk geschreven.


Gast

#81

2013-12-27 14:58

ik heb zelf veel gezondheid ontvangen door goede voeding

Gast

#82

2013-12-27 15:01

allexanderinstituut in venlo helpt je erbij---perfect

Gast

#83

2014-01-04 13:26

Als psycholoog en klassiek homeopaat zie ik veel mensen die klachten hebben ontwikkeld, oa door verkeerde voedingsgewoonten. Ik steun deze actie dan ook van harte!

Gast

#84

2014-02-13 19:54

Deze petitie is meer dan noodzakelijk...voor mij persoonlijk heeft het volledig omgooien van mijn voedingspatroon een positieve invloed gehad.Nooit had ik voor mogelijk gehouden dat na jaren van alleen maar achteruitgang door mijn SLE en Syndroom van Sjögren...zoveel winst kon boeken!!! Met name de SLE heeft mijn centraal zenuwstelsel aangetast. Ook mijn spijsverteringsorganen hebben hieronder geleden. Prof.dr.Smout hoofd motiliteitscentrum van de MLD afdeling in het AMC heeft via vele onderzoeken...veel medicatie en zelfs 2 darmoperaties...alle "klassieke" methodes uit de kast getrokken. Diverse malen heb ik aangegeven of het een goed idee zou zijn eens een diëtiste te raadplegen of dat ik iets kon aanpassen rond mijn voedingspatroon. Hierop werd telkenmale negatief gereageerd...en kwam er weer een pilletje of een poedertje bij. Nu ruim 4 maanden na mijn start van een gezond voedingspatroon...voel ik me fit...zo fit had ik nooit meer voor mogelijk gehouden! Alle medicijnen van mijn MDL arts zijn
de deur uit...werken mijn spijsverteringsorganen stukken beter! Kortom voor iedereen is goede voeding van groot belang. Voor mij persoonlijk is het van groot belang dat er tijdens de studie geneeskunde veel meer aandacht komt voor voeding en gezondheid!!!

Gast

#85

2014-02-26 20:42

Het wordt tijd dat de overheid de mensen eens goed informeert en mensen leren wat gezond is voor hun.

Gast

#86

2014-02-27 14:33

Ze zouden beter het light voedsel en snoep enz. zonder suiker beter goedkoper maken sommige light producten zijn tot 4x duurder dan gewone producten ik kan het weten want ben sinds kort diabeet en ben ik verschoten van de prijs van deze producten

Gast

#87

2014-03-01 12:43

Na het voedselplan van Bodywatch gelezen en toegepast te hebben heb ik ook het boek van de Voedselzandloper aandachtig gelezen en pas ook de aanbevelingen daarvan toe. Beiden hebben grotendeels dezelfde gedachtengang. Bijna een jaar doe ik dat nu, ben na Bodywatch een kilo of 10 afgevallen en ook na de aanbevelingen van Verburgh niet aangekomen. Ik voel me zeer goed en regelmatig algemeen onderzoek bij de huisarts geeft steeds een zeer positieve uitslag.
De negatieve commentaren door o.a. het voedselcentrum vind ik erg eenzijdig en weinig echt onderbouwd.
Ik sta volledig achter de ideeën van de voedselzandloper, je mag alles eten, alleen van het een beter minder en van het ander beter wat meer. Als iedereen dit zou snappen waren er minder zieke mensen, hadden we minder medicijnen en ziektekosten en zouden we in het algemeen prettiger leven. De overheid zou hierin een grotere rol moeten spelen en de industrie een kleinere, ook zou er  veel meer gecontroleerd en ingegrepen moeten worden.

 

groentje

#88

2014-03-05 18:00

Ik eet al jaren gelijkaardig. Met de uitzondering dat ik volledig vegetarisch eet.
Ik voel me zo een stuk beter. Ik wordt nu zelfs ziek als ik junk food eet :)
De overheid moet dringend maatregelen nemen om mensen objectieve info te geven over voeding maar wat zullen de boeren en de industrie zeggen .... en de pillenfabriek ....
Bovendien wordt het ook eens tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan het gebruik van pecticiden. Groenten eten is wel gezond, maar je krijgt ook de pecticiden binnen. En wassen is niet genoeg zoals in het boek staat. Je kan met natriumbicarbonaat wassen maar soms zit het ook in de vrucht zelf. Kies daarom eerder bio of nog beter, leg een biotuintje aan. Goed tegen te stress en je weet wat je eet!

Gast

#89

2014-04-12 15:30

omdat gezonde voeding ongelooflijk belangrijk is voor iedereen; omdat aangetoond is dat, bij het niet nastreven ervan je gezondheid een behoorlijke deuk krijgt (is het niet nu, dan later ...)

Gast

#90

2014-05-02 19:34

Ik sta achter de petitie omdat ik zelf redelijk wat moeite moet doen om er achter te komen wat nu echt goed voor je is en wat niet. De voedsel zandloper is een begin en ik ben geschokt dat vooral het geld bepaald wat goed voor ons is en niet de waarheid.

Gast

#91

2014-05-03 13:19

A. Er is echt wat mis met onze wereldwijd ingeburgerde voeding. Om dat te bewijzen hoef je geen statistieken aan te slepen (mag wel, natuurlijk). Je hoeft maar om je heen te kijken, gewoon op straat, of -waar ik nog wel eens kom- op het strand, en je ziet het: opvallend veel mensen zijn echt (dikwijl veel) te dik, al meer en meer jongeren ook.
B. Niet los daarvan staat dat je in de supermarkt al bijna geen product meer kan vinden of er zit suiker in. Je komt er al lang niet meer door eenvoudig alle koekjes en ander snoep er te laten liggen. Bijna alles wat je toch niet kunt missen om een maaltijd samen te stellen is ingepakt tesamen met suiker, of anders wel transvet.
C. Maak de optelsom van bovenstaande A en B en luidt de noodklok!

Gast

#92

2014-06-30 10:13

prima boek, prima verwoord en van levensbelang!

Gast

#93

2014-07-02 14:34

het boek heeft voor mij giga eyeopeners, ik dacht ene redelijke basiskennis te hebben over voedsel en de invloed hiervan op je lijf, maar het is veel extremer!

Gast

#94

2014-07-13 14:58

In mijn omgeving is er nog niet veel interesse te merken. Men is wel jaloers dat mijn man en ik elk al 10 kg minder wegen.

Gast

#95

2014-11-27 12:20

Gezond eten loont !! In het begin kost het wat moeite, meestal is dit met vallen en opstaan, maar eens je inziet en voelt wat het met je lichaam doet, is het niet zo moeilijk meer. Je krijgt veel meer energie terug dan het kost. Alleen duurt dit even. Meer voorlichting zou de mensen motiveren om hun levensstijl te veranderen, want te veel mensen zijn onwetend door te weinig of verkeerde informatie. Dit zou een goede zaak zijn voor de volksgezondheid en dus ook voor onze economie (kosten mutualiteit, werkverlet... ) Feit is dat gezond eten meestal duurder is .. Verse groenten en fruit, vis, noten, bessen zijn duur in vergelijking met bv fast food, brood, past, koekjes, goedkoop vleesbeleg, worst. Dit maakt het voor veel mensen (bv alleenstaanden (een steeds grotere groep) ) niet makkelijker.. Ik zou het absoluut een goede zaak vinden om een soort belasting op ongezonde voeding te heffen, de zogenaamde vettaks; maar vooral om de opbrengst daaruit te gebruiken om groenten en fruit goedkoper te maken. Misschien op korte termijn een nul-operatie voor onze staatskas maar op lange termijn alleen maar voordeel !! De nieuwe regering durft nu toch vrij veel beslissingen nemen die voor een ommekeer zouden moeten zorgen, hopelijk durven ze dit ook op vlak van volksgezondheid wat dus ontegensprekelijk ook op termijn op economisch vlak een invloed zal hebben. Dergelijke beslissingen vergen moed, want een groot deel van de bevolking is nog niet genoeg op de hoogte om begrip te hebben voor deze belasting. Campagnes en voorlichting zouden veel kunnen helpen ! Hopelijk is deze regering moedig genoeg en kunnen ze later bestempeld worden als DE regering die voor een ommekeer zorgde (op vele vlakken) Ik blijf er alvast vertrouwen in hebben !!

Gast

#96

2015-01-12 21:48

gezond voedsel zou een basisrecht moetenzijn. Vooral gifvrij voedsel zonder chemicaliën is hierbij belangrijk.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-01-16 07:39



Gast

#98

2015-03-28 15:27

Omdat de standpunten van deze petitie keer op keer wetenschappelijk als valide is beschouwd. Meer nadruk op gezonde voeding zou prioriteit nummer 1 moeten zijn van een overheid die om mensen geeft. Het feit dat gezonde (bijv biologische) voeding in een tijd als deze nog steeds duurder geprijsd is verbaasd mij zeer. Stimuleer als overheid gezonde voeding door je te baseren op feiten. Laat je niet beïnvloeden door bijvoorbeeld de lobby van de suikerindustrie. Stel goede richtlijnen op over suiker en eis bijvoorbeeld van bedrijven dat het voedsel ook suikervrij of arm geproduceerd kan worden en het toevoegen van ladingen suiker onnodig is en leg hier accijnzen op.

Gast

#99

2015-05-22 14:22

Voor het belang om deze gezondheids bevorderende ideeen te laten weten aan een groot publiek.

Gast

#100

2015-05-30 15:50

Mijn kindje gaat volgend jaar naar school. Elke dag krijgen ze een koek ik maak me daar wel zorgen om. Waarom geen rijstkoek, boekweitkoek of wat rozijntjes. Mijn kindje heeft nog nooit gesnoept hij maakt er geen problemen van want hij kent het niet. Maar de buitenwereld heeft er meer problemen mee en krijg veel commentaar! Ik weet dat ik goed bezig ben maar als het zoverder gaat op school zal ik het niet meer denk ik kunnen tegen houden!