PETITIE VOEDING en GEZONDHEID

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie PETITIE VOEDING en GEZONDHEID.


Gast

#51

2013-04-15 09:35

een uitstekende actie voor een gezonde wereld

Gast

#52

2013-04-16 08:08

dit is belangrijk

Gast

#53

2013-04-16 08:08

erg

Gast

#54

2013-04-20 20:30

Goede voeding maakt mensen gelukkiger, spaart kosten op de gezondheidszorg en verhoogt de productiviteit van de werknemer.

Gast

#55

2013-04-24 16:48

Ik ben zelf arts. Ik vind het boek dus nuttig want ik heb graag zoveel mogelijk nuttige informatie voor mijn patiënten. Ook begrijp ik de hele heisa niet omdat de klassieke voedingsdriehoek ter discussie gesteld wordt?! Er zijn nog andere studies die bepaalde aspecten van de klassieke driehoek in vraag stellen zoals het boek The China Study door Campbell. Succes met het verder onderzoek.

Gast

#56

2013-04-27 20:10

Een korte reactie van een (bezorgde) tandarts.
Ik kan deze petitie volledig ondersteunen.
Ik hoorde voor het eerst van Mark in een radiointerview in mei 2012 en schafte nog dezelfde dag dit boek aan. Het vormt een indrukwekkend overzicht over het effect van voeding op onze gezondheid en een goede aanvulling op fragmentarische gegevens die vanuit allerlei verschillende vakgebieden dit aspect al eerder belicht hebben.
Vanuit mijn vakgebied, de Tandheelkunde, en meer specifiek vanuit het deelgebied Parodontologie, is er de laatste jaren veel bekend geworden over de relatie tussen lifestylefactoren (roken,voeding, beweging) en de vatbaaarheid voor tandvleesziekten.
En tevens over de associatie tussen het vóórkomen van tandvleesziekten en (h)erkende lifestyle gerelateerde ziekten zoals diabetesII en hart-en vaat ziekten.