PETITIE VOEDING en GEZONDHEID

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie PETITIE VOEDING en GEZONDHEID.

Hartje

#26

2012-12-29 01:32

De levenswijze van de voedselzandloper samen met hartcoherentietraining heeft mij verlost van mijn levenslange migraine veroorzaakt door hormonaal onevenwicht. Ik voel me geweldig en voor het eerst 'afgekickt' van suiker. Bedankt. Ik ben fan.

Gast

#27

2013-01-02 22:29

Dit zou topprioriteit moeten zijn bij Min v VWS en alle anderen die zich zorgen maken over de toenemende zorgkosten. Persoonlijk maak ik me grote zorgen om onze kinderen, die het huidige voedingspatroon als normaal aannemen. Ik hoop op een grote ommekeer!
Noemi

#28 Eetstoornissen

2013-01-19 09:04

Sinds ik de richtlijnen van De Voedselzandloper volg heb ik geen last meer van (vr)eetbuien. Een ware opluchting. Langzaamaan verlies ik mijn overgewicht. Ik voel me opgewekt en blij! Dank aan de schrijver van het boek! Noemi
Jan veenstra

#29

2013-01-20 18:12

Sinds ik gebruik maak van de voedselpatroon uit het boek ben ik mij een ander mens gaan voelen. Ik voel mij energieker en in goede conditie, maar psychisch ben ik mij beter gaan voelen. Jammer dat juist gezonde voeding heel duur is, dat moet veranderen. Ik heb veel diëten gevolgd, sinds nu blijf ik op de juiste gewicht.
Trottinet

#30

2013-01-22 20:22

Vind persoonlijk de voedselreclame in de media, zeker op TV, bijna misdadig. Burgers worden, wetens en willens, totaal verkeerd voorgelicht. Hoog tijd voor bewustwording!!!
Huidcentrum Art de beaute hasselt

#31

2013-01-30 14:20

Zeer goed initiatief, hoog tijd voor meer aandacht hieromtrent. Wij dragen alvast ons steentje bij door o.a ons cliënteel te leren meer water of gezonde varianten te drinken, en dit zonder winstbejag!

Gast

#32 Re: absoluut!!

2013-01-30 14:23

#27: -  

 


Gast

#33

2013-02-01 14:04

Ik zou graag zien dat gezondheidsleer, met name gezonde voeding, een verplicht vak wordt op de middelbare scholen, vooral in de bovenbouw als de kinderen iets volwassener zijn!

Gast

#34

2013-02-01 22:40

Ja eigenlijk wist ik dit al van het eten eet geen koolhydraten ,wel veel fruit en groeten ,noten rozijnen, sinds een jaar weer ik na 20 jaar dat ik lactose allergie hebt ,en vermijd alle zuivel ,ben niet meer ziek en kom niet meer bij een dokter,en dat na 20 jaar dokteren en onderzoeken,

Gast

#35

2013-02-03 05:16

hoogtijd

Gast

#36

2013-02-08 19:25

Het is hoog tijd dat we veel meer aandacht aan voedsel geven. Onze eerste levensbehoefte!!!!!
En we denken en veel te weinig bij na wat we naar binnen schuiven

Gast

#37

2013-02-13 09:59

EINDELIJK DE WAARHEID OVER VOEDING!!!

Gast

#38

2013-02-18 12:24

Ben het helemaal eens wat Kris schrijft in zijn boek, het is schandalig dat wij zo voor de gek gehouden worden alleen maar omdat de industrie geld wil blijven verdienen! Geld daar draait alles om helaas! Ben al even bezig met het gezonder eten en voel me er steeds beter bij! Bijkomstigheid is dat je ook nog afvalt! Probeer nu mijn omgeving te informeren!

Gast

#39

2013-02-22 12:30

Bouillon Magazine, waar ik hoofdredacteur ben, steekt al jaren veel energie in deze materie. Kijk maar op www.bouillonmagazine.nl/will twittert. Wat mij betreft moeten we eerst maar eens beginnen het grote liegen uit de wereld te helpen als het gaat om ons eten. De overheid moet ziekteproducenten als Unilever verbieden om gezondheid te claimen, zoals goed voor hart en bloedvaten, voor een gezonde darmflora etc.


Gast

#40 Cholesterolervaring

2013-02-24 20:20

Mijn echtgenoot had een te veel te hoog slecht cholesterolgehalte en een te laag goed cholesterolgehalte. Hij las het boek "De voedselzandloper" en volgde de adviezen op. Drie maanden later liet hij alles opnieuw meten en de huisarts, die eerst cholesterolremmers wou voorschrijven, stelde vast dat het LDL (slechte) cholesterolgehalte sterk gedaald was. De HDL (goede) cholesterol daarentegen was gestegen. Zonder cholesterolremmers en met de adviezen uit het boek van Dokter Kris Verburgh.

Gast

#41

2013-03-02 10:56

Leraren scheikunde kunnen prima aandacht besteden aan de scheikundige impact van voeding op ons lichaam - ik voel het eigenlijk als een verplichting aan de jeugd! (Een leraar scheikunde)
Sarah

#42 Re: samen sterker

2013-03-06 20:06

#7: lindake - samen sterker

Hey Linda,

Ik ben ook op zoek naar wat steun i.v.m de voedselzandloper.

Als je wil kunnen we het samen doen?

Ik woon in Antwerpen

(FB: Sarah van Dijk)

Groetjes, Sarah


Gast

#43

2013-03-11 18:41

Ik wou dat ik het boek "de voedselzandloper" onderwezen had gekregen tijdens mijn artsenstudie.
Heerlijk hoe helder het is geschreven. Ik adviseer het veel van mijn patienten te gaan lezen. Logisch dus ook dat de petitie van groot belang is.

Gast

#44

2013-03-12 16:35

Voeding en leefstijl zijn de belangrijkste pijler van de gezondheid. Het is onvoorstelbaar dat hier niet allang meer aandacht aan gegeven is en de overheid zich meer gaat bezighouden met het welzijn van mensen middels voeding.

Gast

#45

2013-03-28 09:58

Geef zij die gezonde voeding aanbieden een eerlijke kans en zorg ervoor dat gezonde voeding goedkoper wordt!!

Gast

#46

2013-03-28 13:23


Gast

#47

2013-03-28 14:42

Preventie is belangrijk!

Gast

#48

2013-03-30 18:03

ik zie dagelijks mensen op het spreekuur(ik ben diabetesverpleegkundige) met diabetes mellitus type 2.bij de meeste mensen komt het door foute voeding.Ik probeer gezonde voeding voor te stellen,uw boek raadt ik zeker aan,zeer goed en duidelijk geschreven.Bedankt!

Gast

#49

2013-03-31 13:23

Ik zit nog maar op blz 44..
Dit boek bevestigt mijn intuitie :)

-betekenis FOD Volksgezondheid België: handel in ziekte
-supplementen & vit D
-geen rood vlees, niet te veel gekookte aardappelen & brood
-groente & fruit : bio of zelfgekweekt
-zwarte chocolade: gezond
-sappen: water, thee, zelfgemaakte groente- en fruitsappen, aloe vera, mangosteensap, gembersap..

Groeten,
Karine Van Waerebeek
mega-randdebiel (voor de overheid)

ook Moeder,
Kundalini ervaringsdeskundige en
ONafhakelijk onderzoeker senso-motorisch cortex syndroom

Noodzaak petitie is duidelijk, niet?

Gast

#50

2013-04-08 14:41

Het is van groot belang dat er meer aandacht aan voedsel versus gezondheid wordt geschonken vanuit overheidsniveau. Zaken als snoep/vettax etc. maar ook de link tussen prijs/ waarde. Goedkoop eten is vaak ongezond en goed voedsel is duur(der).