SOOLvA zo willen wij niet samen verder
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie SOOLvA zo willen wij niet samen verder.
gast |
#26 onderzoek gemeenten2012-12-14 14:37 |
tiswa |
#27 Re: Boze ouders naar burgemeester Naterop2012-12-14 18:41 |
gast |
#28 infomr2012-12-15 14:11 |
Jeremy Husmann |
#29 Re: Re: Discussie voeren2012-12-15 17:52#24: betrokkene - Re: Discussie voeren Ik zie niet in hoe wanbeleid inherent zou moeten zijn aan Stichting Openbaar Onderwijs Land van Altena? Het is pleonasme noch tautologie. Maar bedankt voor het meedenken. |
gast |
#30 brief bestuur aan alle medewerkers2012-12-16 15:23Het bestuur heeft aan alle medewerkers een brief gestuurd waarin zij aangeeft het jammer te vinden dat het onrustig is rondom onze scholen, omdat dat slecht is voor de beeldvorming rondom het openbaar onderwijs in de regio... |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2012-12-16 15:24- Date of removal: 2012-12-16
- Reason for removal:
betrokkene |
#32 Re: rapport inzake het jaarverslag 20112012-12-17 10:00#9: betrokkene - rapport inzake het jaarverslag 2011 Ah, pagina 30, 31 en 32 zijn inmiddels boven water. Pagina 35 ontbreekt nog steeds. Jammer dat pagina 8 en 9 van het bestuursverslag (met daarin onder andere de toelichting bij de jaarrekening) opeens verdwenen zijn. |
gast |
#33 Re: Re: rapport inzake het jaarverslag 20112012-12-17 11:44#32: betrokkene - Re: rapport inzake het jaarverslag 2011 Heb je wel gezien dat pagina 30 een leeg vel is geworden en pagina 31 en 32 genummerd zijn als pagina 1 en 2 ziet er uit als creatief met Acrobat! |
betrokkene |
#34 Re: Re: Re: rapport inzake het jaarverslag 20112012-12-17 12:10#33: gast - Re: Re: rapport inzake het jaarverslag 2011 gelukkig staat de stempel van Maarten Verschoor (de accountant van Ernst & Young) erop... |
betrokkene |
#35 Re: Re: Re: Re: rapport inzake het jaarverslag 20112012-12-19 14:35#34: betrokkene - Re: Re: Re: rapport inzake het jaarverslag 2011 oeps, de handtekening van de accountant staat in deze versie opeens niet meer op de accountantsverklaring |
betrokkene |
#36 Re: Re: Re: Discussie voeren2012-12-20 09:44#29: Jeremy Husmann - Re: Re: Discussie voeren
Een pleonasme (afkomstig van het Griekse woord πλεονασμóς, pleonasmós, dat 'overvloed' betekent) is het expliciet vermelden (met een bijvoeglijk naamwoord of bijwoord) en daardoor benadrukken van een eigenschap die reeds in een zelfstandig naamwoord of werkwoord besloten ligt. Het verschil tussen een tautologie en een pleonasme is dat bij de eerste stijlfiguur het hele begrip met andere woorden wordt herhaald, terwijl bij de laatste alleen iets wordt herhaald dat al inherent is aan het begrip zelf. We weten bijvoorbeeld allemaal dat gras groen is, dus komt groen in het zinsdeel het groene gras overbodig op ons over, tenzij de taalgebruiker hiermee een of ander stilistisch effect beoogt. Pleonasmen komen dus eerder over als een stijlfout dan als een stijlfiguur, maar in het laatste geval is het gebruik meestal versteend of dient het om een gevoel te versterken. |
betrokkene |
#37 Democratie2012-12-20 13:13In Nederland leven we in een democratie. Dat betekent o.a. vrijheid van meningsuiting. Blijkbaar denkt men bij SOOLVA daar anders over. Wanneer personeelleden, deze petitie ondertekenen, krijgen ze van de bovenschoolse directeur de opdracht hun naam te verwijderen. Is dat democratie? |
Gast |
#38 Re: Re: Re: Re: Discussie voeren2012-12-20 18:23#36: betrokkene - Re: Re: Re: Discussie voeren Dus slecht / geen beleid en SOOLvA is dus gewoon een pleonasme |
gast |
#39 cijfers soolva2012-12-21 13:09 |
Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)
2012-12-21 21:22- Date of removal: 2012-12-21
- Reason for removal: Zie volgende opmerkingen 1/2 en 2/2. Blijkbaar te veel 'onduidelijkheden' om in één opmerking geplakt te worden
bezorgde ouder |
#41 (on)duidelijkheid m.b.t. jaarrekening Soolva 2011 deel 1/22012-12-21 21:27Ik heb de jaarrekening 2011 van de Soolva bekeken en de volgende punten gezien, die bij mij vragen oproepen. Misschien kan iemand deze vragen voorleggen aan de algemeen directeur of aan het bestuur: * Op pagina 6 van de jaarrekening staat dat de inkomsten in 2011 ongeveer € 300.000 hoger waren dan begroot, en toch is er een verlies van bijna € 600.000 gerealiseerd. Dus ten opzichte van de begroting is ongeveer € 900.000 meer uitgegeven. Dat vind ik een heel groot verschil. * Op pagina 6 van de jaarrekening staat in de begroting voor 2011 geen sociale lasten en pensioenen opgenomen / uitgesplitst. Dit staat overigens in de begroting voor 2012 ook zo vermeld. Zijn deze kosten opgenomen in de post personeelslasten? * Op pagina 6 van de jaarrekening staat dat de pensioenlasten ten opzichte van 2010 met ongeveer 70% zijn gestegen. Ik kan me niet voorstellen dat dit alleen te maken heeft met een stijging die is opgelegd door het pensioenfonds. Zijn er bijvoorbeeld aanvullende pensioenregelingen afgesloten voor personeelsleden? (bestuur of directie?) Naar mijn mening kan dit niet te maken hebben met de ingehuurde mensen, want zij blijven bij hun eigen werkgever op de loonlijst staan. * Op pagina 13 van de jaarrekening staat dat de overlopende passiva in 2011 € 300.000 hoger zijn dan in 2010. Hoe komt dit? Welke extra kosten moesten er nog betaald worden in 2012 over 2011. * Op pagina 18 van de jaarrekening staat een vrijval van de voorziening jubilea. Wat is het verschil tussen vrijval en onttrekking? * Op pagina 19 van de jaarrekening staat bij de kortlopende schulden bij NOG TE BETALEN BEDRAGEN een bedrag van € 150.000. Ik vind dit een heel fors bedrag en ik zou daar graag een specificatie van zien. * Op pagina 19 van de jaarrekening staat bij NOG TE BETALEN AAN PROSCO een bedrag van € 90.000. Volgens mij is dit het oude administratiekantoor. Ik wil dan ook graag weten, waar dit bedrag voor is. * Op pagina 19 van de jaarrekening staat bij OSG JAARREKENING (RAMING) een bedrag van € 35.000. Waar is dit voor? Is dit het nieuwe administratiekantoor? * Op pagina 19 van de jaarrekening staat bij Ernst & Young jaarrekening 2011 een bedrag van € 20.825. Wat doen zij/hebben zij gedaan, voor dit geld? * Op pagina 23 van de jaarrekening staat bij Overige baten in de jaarrekening 2011 een bedrag van ongeveer € 50.000 ten opzichte van ongeveer € 3.000 in zowel de jaarrekening 2010 als de begroting 2011. Is dit eenmalig of iets structureels? De uitleg die eronder staat vind ik erg summier. * Op pagina 25 van de jaarrekening staat bij Overige lasten BIJDRAGEN ONDERWIJS BUREAU EN ACCOUNTANTSKOSTEN een bedrag van € 193.000. Hoe is dit verdeeld? En waarvoor dient de bijdrage aan het onderwijs bureau? * Op pagina 25 van de jaarrekening staat dat de controle van de jaarrekening 2011 € 36.378 heeft gekost. Hierover heb ik twee vragen. Ten eerste wie stelt de jaarrekening op. Moet de controle van de opgemaakte jaarrekening zoveel geld kosten? Als ik uitga van een uurtarief van € 250 voor een accountant, dan betekent dit dat het controleren van een al opgestelde jaarrekening ongeveer 144 uur (= 18 DAGEN) heeft gekost. Dat lijkt mij wel erg veel. * Op pagina 29 van de jaarrekening staat dat de personeelskosten van het bestuur over het jaar 2011 in totaal € 4.568 was. Ik mis in dit overzicht alleen wel de personeelskosten voor de heer Renders en zijn management assistente. Deze zitten waarschijnlijk in de directie. * Op pagina 3 van het bestuursverslag staat dat naast de heer Renders (0,6 FTE) er ook een management-assistente (1,0 FTE) is. Wat zijn de taken van de management assistente en kunnen deze niet door één van de bestuurders of één van de directeuren van de scholen opgevangen worden? * Op pagina 4 van het bestuursverslag staat bij Doelstellingen en kernactiviteiten 2011 bij de doelstellingen dat in 2020 een groei van minimaal 30% in elke gemeente gerealiseerd moet worden. Het wordt mij niet duidelijk wat de visie is om dat te bereiken. Een klein stukje verder staan de aantallen leerlingen op de teldata 1-10-2010, 2011, 2012 en 2013 en dit overzicht laat een krimp zien. Hoe wil het bestuur dit ombuigen naar een groei? Volgens het stukje tekst zouden de ouders kiezen voor het openbaar onderwijs vanwege de hoge kwaliteit, maar volgens mij gaat de kwaliteit van het onderwijs achteruit als de klassen groter worden en er minder onderwijzend personeel in de klassen aanwezig is. Verder staat er in dat openbaar onderwijs voor leerlingen in alle kernen bereikbaar moet zijn. Maar als er kleine scholen in de toekomst gesloten gaan worden, dan is het denk ik maar zeer de vraag of de ouders nog steeds voor de openbare school zullen kiezen. Zeker als het overkoepelende bestuur niet gewijzigd is. (zie verder deel 2/2 bij volgende opmerking) |
bezorgde ouder |
#42 (on)duidelijkheid m.b.t. jaarrekening Soolva 2011 deel 2/22012-12-21 21:29(vervolg van deel 1/2) * Op pagina 8 van het bestuursverslag staat dat de meerkosten voor het administratiekantoor en de accountant € 78.000 zijn. Als ik weer uitga van een uurtarief van € 250,00 betekent dit ongeveer 310 uur werk, of te wel bijna 8 weken full-time werken. Deze uren komen dus bovenop de normale uren voor het administratiekantoor en de accountant. Wat hebben zij in deze tijd gedaan? Als de boekhouding in zijn geheel opnieuw ingeboekt moet worden zal dit door een goedkopere medewerker van het administratiekantoor of het accountantskantoor zijn gedaan. En dan lijkt 8 weken full-time mij nog steeds erg veel. Ten slotte is bij nog de vraag naar boven gekomen, wat de penningmeester van de stichting eigenlijk precies doet. De salarisadministratie en de boekhouding zijn uitbesteed aan een administratiekantoor, en de heer Renders heeft aangegeven, dat hij de enige is die gemachtigd is om betalingen te doen. Ik heb het vermoeden dat de penningmeester dus niets doet. Samengevat zijn er na het doornemen van de jaarrekening bij mij alleen maar meer vragen gekomen, en is het vertrouwen in het bestuur nog verder afgenomen, dan het al was. |
Jeremy Husmann |
#43 Re: Re: Re: Re: Discussie voeren2012-12-23 17:17#36: betrokkene - Re: Re: Re: Discussie voeren Leuk dat je Wikipedia ook kent, maar wat bedoel je nou eigenlijk? |
betrokkene |
#44 Re: Re: Re: Re: Re: Discussie voeren2012-12-23 21:28#43: Jeremy Husmann - Re: Re: Re: Re: Discussie voeren Wat ik bedoel: het verschil duidelijk maken tussen een pleonasme en tautologie. Niet meer en niet minder. Dat alles heeft uiteraard niets te maken met de discussie waar het daadwerkelijk over gaat. Laten we ons daarop concentreren en niet verzanden in details. |
Betrokkene |
#45 Re: Wat een onzin allemaal!2012-12-24 13:05#16: Een positieve ouder. - Wat een onzin allemaal! En welke directeur was die het eerste is weggepest en door wie? Niet door de oudergeleding in ieder geval. Met het wegwerken van een prima functionerende directeur die meerdere scholen onder zijn hoede had, die goed lag bij ouders, kinderen en leerkrachten is de toon door het bestuur en directie van de stichting meteen gezet. In ieder geval kan deze directeur niet verantwoordelijk gehouden worden voor het verkwanselen van alle vertrouwen en het spelen van schimmenspelletjes. En het verkwanselen van alle tegoeden. Iets wat van zijn navolgers en van het bovenschoolse bestuur niet gezegd kan worden. |
RA |
#46 Wie neemt zijn verantwoordelijkheid?2012-12-27 14:00Ik heb ook even zitten rekenen: Uit de jaarrekening van Soolva blijkt dat men in 2009 gestart is met een eigen vermogen van 1.635.941 euro. Uit gegevens van de Gemeente Aalburg blijkt dat van 2009 t/m 2012 door gemeente Aalburg in totaal 262.000 euro bruidsschat betaald is. In dezelfde periode is ook door de gemeente Werkendam een bruidsschat betaald. Ik kan nergens vinden hoeveel dit exact is, maar dat lijkt me een leuke taak voor de gemeenteraad van Werkendam. Afgaande op de begrote bedragen in 2010 en 2011 (d.w.z. 120.000 en 85.000) schat ik het bedrag voor de gemeente Werkendam op 330.000 voor de periode 2009 t/m 2012. De soolva zou in theorie, per 1-1-2013 over ‘extra geld’ kunnen beschikken van (1.635.941 + 262.000 + 330.000) = 2.227.941 euro Op de meerjarenbegroting 2013-2017 (van oktober 2012; type bij Google ‘meerjarenbegroting 2013-2017 soolva’; zie document van www.woudrichem.nl met de naam: “06- Advies GMR op begroting Stichting Openbaar Onderwijs Land van Altena dd 31 oktober 2012”) is aangegeven dat de stand van het eigen vermogen van soolva per 1-1-2013 nog maar 24.916 euro bedraagt. Waar is dus 2.227.941 euro - 24.916 euro = 2.203.025 euro gebleven???? Welke nuttige dingen zijn hiervan gedaan? Wat hebben de leerlingen hiervan gemerkt? Ik heb echt lang zitten denken of ik deze vragen zelf kon beantwoorden. Dat is niet gelukt. Ik kwam niet verder dan de aanschaf van digiborden. Na enig zoekwerk blijkt dat de digiborden geleased zijn....... Ik denk dat niemand weet waar dit geld heen is en dat er hier overduidelijk sprake is van een incapabele directeur die gemandateerd is door een bestuur met oogkleppen op. Dit kan zo toch niet langer doorgaan? Hoeveel erger moet het nog worden? Daarom vraag ik u: geachte bestuurders, wethouders en gemeenteraadsleden: Wie grijpt er in en neemt zijn verantwoordelijkheid? |
Initiators |
#47 Update2013-01-08 11:49De ontwikkelingen na het opstellen van de petitie: |
Initiators |
#48 Re: (on)duidelijkheid m.b.t. jaarrekening Soolva 2011 deel 2/22013-01-08 12:15#42: bezorgde ouder - (on)duidelijkheid m.b.t. jaarrekening Soolva 2011 deel 2/2 We hebben uw vragen doorgestuurd naar een aantal GMR-leden. Hopelijk gaan zij deze vragen stellen en krijgen wij meer duidelijkheid. |
gast |
#49 weer een tekort2013-01-11 09:26http://www.bd.nl/regio/werkendam/openbaar-onderwijs-land-van-altena-heeft-ook-over-2012-een-tekort-1.3601322 Nu maar hopen dat de uitkomsten van de jaarrekening 2012 niet weer verbijsterend zijn voor het bestuur. |
gast |
#50 opzeggen vertrouwen door MR Wijk en Aalburg2013-01-11 17:49Op de gemeentepagina van de gemeente Woudrichem staat bij de griffieberichten week 2 onderaan de pagina, bij 'te downloaden' een brief van de MR van de Henri Dunantschool uit Wijk en Aalburg waarin zij laat weten het vertrouwen in bestuur en de algemeen directeur op te zeggen. |
|
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Tegen uitbereiding van parkeer vergunningen in hilversum
2237 Gemaakt: 2024-04-23
Blaas de plannen voor Windpark Vletgaarsmaten af
697 Gemaakt: 2024-04-28
Petitie bestemmingsplan Vijfde Dorp
717 Gemaakt: 2024-04-25
Oneens met de geëiste straf voor HPCOMEBACK
9818 Gemaakt: 2024-04-05
Petitie Groen blauwe zone tussen Moordrecht en Westergouwe
268 Gemaakt: 2024-04-28
Tong Tong Fair Malieveld Den Haag is cultureel erfgoed
264 Gemaakt: 2024-05-03
De inwoners van Losser willen de gekleurde koeien behouden in en om Losser
236 Gemaakt: 2024-04-27
Openbare basisschool Baanbreker blijft
242 Gemaakt: 2024-04-26
AZC DOKKUM NEE
129 Gemaakt: 2024-04-28
Permanent hondenpark Winterswijk
109 Gemaakt: 2024-04-30
Veilig oversteken Leenderbos
210 Gemaakt: 2024-03-14
Boscafé het Maasdal moet blijven!
2606 Gemaakt: 2024-02-26
Tegen het besluit om ligfietsen en tandems in de trein te verbieden.
65 Gemaakt: 2024-04-28
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
21139 Gemaakt: 2023-01-17
GESTOLEN INHEEMSE BABY OP STERK WATER MOET TERUG WORDEN GEGEVEN NAAR KALINYA TEREWUYU GEMEENSCHAP SURINAME!
186 Gemaakt: 2024-04-15
Wimar is onze burgemeester!
372 Gemaakt: 2024-04-21
Vrijwaar de Oostendse Gaanderijen en het Thermae Palace van hoogbouw!
2506 Gemaakt: 2024-03-19
Houd spoedpoli 24/7 open in hoofdstad Lelystad
107 Gemaakt: 2024-04-23
Help mee om kringloop/pakket-afhaalpunt/ontmoetingsplek 't Bruishuis in de binnenstad van Harderwijk te creëren
44 Gemaakt: 2024-04-30
Stop de Bellinga’s en gun de kinderen rust!
686 Gemaakt: 2024-03-06