SOOLvA zo willen wij niet samen verder

bezorgde ouder

/ #42 (on)duidelijkheid m.b.t. jaarrekening Soolva 2011 deel 2/2

2012-12-21 21:29

(vervolg van deel 1/2)
* Op pagina 8 van het bestuursverslag staat dat de meerkosten voor het administratiekantoor en de accountant € 78.000 zijn. Als ik weer uitga van een uurtarief van € 250,00 betekent dit ongeveer 310 uur werk, of te wel bijna 8 weken full-time werken. Deze uren komen dus bovenop de normale uren voor het administratiekantoor en de accountant. Wat hebben zij in deze tijd gedaan? Als de boekhouding in zijn geheel opnieuw ingeboekt moet worden zal dit door een goedkopere medewerker van het administratiekantoor of het accountantskantoor zijn gedaan. En dan lijkt 8 weken full-time mij nog steeds erg veel.
Ten slotte is bij nog de vraag naar boven gekomen, wat de penningmeester van de stichting eigenlijk precies doet. De salarisadministratie en de boekhouding zijn uitbesteed aan een administratiekantoor, en de heer Renders heeft aangegeven, dat hij de enige is die gemachtigd is om betalingen te doen. Ik heb het vermoeden dat de penningmeester dus niets doet.
Samengevat zijn er na het doornemen van de jaarrekening bij mij alleen maar meer vragen gekomen, en is het vertrouwen in het bestuur nog verder afgenomen, dan het al was.