Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.


Gast

#26 Re:

2013-02-27 18:56

#8: -

Ben jij een van die 'hersensdode onmensen' of woon je ver genoeg weg om geen last ervan te hebben? Het is wel bewezen dat dit soort 'muziek' met dreunende bas aggressie bij mensen opwekt - bij jou ook schijnbaar.

Kan het je echt niet schelen dat sommige mensen echte gezondheidsproblemen hierdoor krijgen?

Het is gewoon asociaal. Jij ook.


Gast

#27 Re: GEWELDIG !!

2013-02-27 19:00


Gast

#28

2013-02-27 20:00

Zelfs achterin Amsterdam-Noord heb jee (te) vaak last van de harde donkere dreunen.

Gast

#29

2013-02-27 22:04

Ik vind het vreemd dat je met een vergunning van de deelraaad de wet geluidshinder mag overtreden.
Elk ander bedrijf zou,als men de wet op deze wijze overtreedt, ter plekke worden gesloten.
Wie gaat de komende kosten van de gehoorbeschadigingen betalen??
Geen ontheffing van de wet geluidshinder!!!!

Gast

#30

2013-03-01 08:45

Goed actie, deze petitie. Schande dat het nodig is. Als je een beetje verstand hebt, dan geef je geen toestemming voor deze herrie. Ben benieuwd of dit WEL help. Ik heb al zoveel aan de telefoon gehangen 's nachts. Duimen maar.
Manoe 86

#31

2013-03-01 14:52

Wij konden in eigen tuin vorig jaar soms geen gesprekken meer voeren omdat het geluid van het festivalterrein zo hard stond. Het wisselt nogal, afhankelijk van de wind, hoe hard het is, maar we werden zelf door de klachtenlijn erop gewezen dat ze zich niet aan de normen houden. En dat gesprek met de klachtenlijn verliep ook moeizaam omdat ze ons vanwege het lawaai nauwelijks konden verstaan.

Gast

#32

2013-03-02 13:49

Zelfs hinder in de Circus-en Kermisbuurt,vooral bij zuid-westen wind

Gast

#33

2013-03-03 08:44

Goede actie, het is soms tergend hoe indringend de geluiden zijn over een relatief grote afstand. Ontwikkeling van NDSM is noodzakelijk maar dan wel zonder overlast.

Ben benieuwd of de signalen gehoord worden door het politieke bestuur van Noord. Kiest het bestuur voor de bewoners of voor de bezoekers?

Gast

#34

2013-03-03 13:57

Mij kwam ter ore dat er nog meer festivals worden georganiseerd dit jaar met vooral van die vreselijke herrie "muziek'.
Wat wordt er aan gedaan ???

Gast

#35

2013-03-03 16:47

Wij hebben niets tegen festivals, maat als het buiten wordt gehouden, is het alsof het in de achtertuin plaatsvindt. Hemelsbreed wonen we ong. 1km van de NDSM, maar het geluid draagt heel goed hier in Noord, omdat er veel veel laagbouw is. Er gebeuren heel veel leuke dingen in noord, maar laten we wel rekening met elkaar houden er wonen ook heel veel mensen.


Gast

#36

2013-03-06 10:49

Evenementen zijn leuk, maar een lawaaiig event mag niet langer dan een paar uur duren. Dance duurt een dag of een weekend, dat is te gortig.
Buurtbewoner

#37

2013-03-06 10:52

Het feit dat het 9 van de 10 dagen zuidwesten wind is in NL is hier relevant. De NDSM ligt hierdoor qua 'geluidstemperatuur' vaak op een steenworp afstand van de huizen.

Gast

#38

2013-03-06 11:58

ik woon bij het zonnehuis en hier trillen de lampen mee op het ritme van de bas.

Gast

#39

2013-03-06 17:02

ik woon in tuindorpoostzaan aangezien als laat op de avond dan kan freselijk galmenover het dorp
Theo50

#40

2013-03-06 18:03

Ze houden ook nooit rekening met mensen in onregelmatige dienst die moeten kunnen slapen tijdens zo'n geluid "feestje".
Als er een machinist door een rood sein rijdt of een buschauffeur tijdens het rijden in slaap valt zijn de werkgevers er altijd als de kippen bij om te verklaren dat er aan de wettelijke rusttijd is voldaan.
Wanneer en hoe  men dan moet slapen zeggen ze er dan niet bij.
Ik praat uit eigen ervaring en heb menig keer met oordoppen in en een kussen op mijn hoofd proberen te slapen omdat ik WEL vroeg op moest de volgende dag.


Gast

#41 geluidsoverlast

2013-03-08 12:43

In de bewonersbrief die we kregen over de evenementen staat dat ze maatregelen hebben genomen om de overlast te beperken, buitenevenementen tot 23.00 uur in 2012.
Verbaasd dat er nu in de echo staat dat er nu toch weer een evenement komt dat tot 07.00 uur duurt. Klachtenlijn bellen heeft geen zin, er wordt niet opgenomen. Je kunt wel wat inspreken maar wordt niet terug gebeld. Vind muziek op vrijdag en zaterdagavond helemaal niet erg, als het maar niet te hard is (dat eentonige gebonk)en tot een redelijke tijd.
Jodokus Pindakaas

#42 Boem, Boem, Boem

2013-03-08 16:30

Waarom kunnen die festivalgangers geen koptelefoons opzetten.
Horen ze de herrie nog beter en hoeven wij niet de hele zomer met de deuren en ramen dicht te zitten. Omdat die infantielen door het boem boem lawaai al een gehoorbeschadiging hebben gelopen moet de "muziek" ook steeds harder.

Gast

#43

2013-03-09 11:07

Zo maar een suggestie:

als bezoekers graag "het dreunen" willen ervaren, zou de organisatie houten vloeren kunnen neerleggen dan voel je het dreunen. En eventueel iedereen een ballon geven,voel je ook het dreunen.
Dove mensen ervaren op deze manier muziek.
Zo kan de muziek een paar decibellen lager, plezierig/acceptabel voor omgeving.

Gast

#44

2013-03-09 12:04

: http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-de-gemeente-amsterdam-of-mijn-stadsdeel/?caseid={806F6947-743F-44EB-A614-DB807049CA28}&parentproductid={249D3A8E-ED07-4E4C-BFAD-49F174342FD5} .



Desgewenst kan ik uw klacht doorzenden naar het stadsdeel. Indien u dat wilt, kunt u mij dat per mail of telefonisch laten weten.

Het stadsdeel heeft zes weken de tijd om uw klacht te behandelen. Indien een reactie uitblijft of u bent niet tevreden over de reactie, kunt u opnieuw contact met de ombudsman opnemen.

U kunt dan een afschrift van uw klacht en van de reactie van het stadsdeel toezenden met daarbij aangegeven op welke punten u de reactie van het stadsdeel niet correct vindt.



Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,






werkdagen: di-woe-do-vrij

Gemeentelijke Ombudsman

Amsterdam-Almere-Diemen-Landsmeer-Waterland-Weesp-Zaanstad-Stadsregio Amsterdam

Bezoekadres: Singel 250 (hoek Raadhuisstraat)

Postadres: Postbus 11131, 1001 GC Amsterdam

Algemeen (020) 625 9999

Internet: www.gemeentelijkeombudsman.nl



Blijf op de hoogte van de uitgebrachte rapporten en ontwikkelingen en meld u aan voor de digitale nieuwsbrief via www.gemeentelijkeombudsman.nl.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-03-09 23:58


buurtbewoner

#46 Herrie NDSM werf

2013-03-11 12:52

Evenementen op de NDSM werf zijn gezellig, maar die keiharde muziek is belachelijk.
Nou las ik ergens dat de bezoekers van de dance feesten oordopjes dragen. Als dit waar is, zouden zij die dan niet uit kunnen laten zodat de muziek wat zachter kan?
Een petitie tekenen vind ik een uitstekend initiatief maar ik heb maar in 1 buurtkrant hier iets over gelezen. Internet wordt niet door oudere bewoners gebruikt en de bibliotheek in de Molenwijk wordt verbouwd. Het buurthuis de Evenaar is niet altijd open evenals de bibliotheek in de Banne. Het wordt voor oudere mensen niet gemakkelijk gemaakt om te tekenen. Ik denk dat er dus veel mensen niet tekenen omdat zij het niet weten of niet kunnen tekenen. En juist deze doelgroep heeft last van dat gedreun.

Gast

#47 Re:

2013-03-16 19:17

#8: - U behoord dus duidelijk niet tot de doelgroep. Gaat een beetje ver om andere mensen als 'oude zeurs' af te schilderen. Lees de folder gemeente Zaanstad maar eens:http://www.ggdzw.nl/ufc/file2/ggdzw_sites/sevgiextra/4f177ec0bbaaa543b3686230171576c8/pu/Folder_Laagfrequent_geluid_GGD_Zaanstreek_Waterland.pdf  of http://geluid.startpagina.nl/prikbord/read.php?787,4240803,10808970

 


Gast

#48 Re: Herrie NDSM werf

2013-03-19 22:55

#46: buurtbewoner - Herrie NDSM werf

Beste buurtbewoner,

U heeft helemaal gelijk. Daarom willen wij binnenkort met de petitie langs de deuren. Alle hulp is welkom.

 

Hartelijke groet,

Saskia van den Heuvel


Gast

#49

2013-03-24 10:26

Goed idee,hoog tijd voor actie.

Gast

#50

2013-03-26 13:36

Heel goed initiatief!!!!!!!!!!!!!Voor geluid kan je je nauwelijks afsluiten en daarmee maakt geluid een enorme inbreuk op de privacy van mensen