Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.

gipo

#1 Opdringen van geluid mag niet.

2012-11-17 14:42

Geweldig goed idee om nee te zeggen tegen de kongsie van feestindustrie en vergunningverleners. Evenementen waarbij geluid opgedrongen wordt moeten verplaatst worden naar een 'muziekgebouw'. Waarom bouwt Noord geen muziekgebouw?
Toos
Gast

#2 Te hard

2012-12-01 11:51

Ik heb niks tegen festivals, maar zulke enorm harde muziek is niet te harden. Als er festivals zijn dan lig ik s nachts wakker door de dreunende bassen, terwijl ik er best een flink eind vandaan woon!

Bootjesmens

#3 Het kan voor niemand gezond zijn.

2012-12-11 17:02

Wat ik niet begrijp is dat de mensen plezier van zo'n herrie hebben - ze zullen hersensdood zijn, of in ieder geval snel doof worden.
Overigens, dat doordreunende bas heeft een nadelig effekt op mijn hart, en op die van mijn vrouw. Het zal waarschijnlijk voor andere omwonenden ook zo zijn.
Het is onmenselijk dat vergunningen hiervoor verleend worden, en het is ook een schande dat de politie niet mogen optreden.
Barbaman

#4 Het gekke is?

2012-12-13 16:14

Dat wanneer je voor onderzoek het evenemententerrein oploopt het geluid bijna niet te horen is, terwijl je bij ons in de Ponsestraat er helemaal gek van wordt

Gast

#5

2012-12-13 16:17

Het werd een keer tijd
theover

#6

2012-12-13 21:44

Zonder evenement zijn er in een vrij groot deel van amsterdam machinegeluiden nadrukkelijk aanwezeig: ook dat hoort niet.

Gast

#7

2012-12-16 12:35

Eindelijk ook iemand die actie onderneemt! Wij zijn al jaren bezig dit te stoppen, tot de Raad van State aan toe. Helaas heeft de deelraad hier maling aan want het brengt geld op dus de omwonenden moeten niet zeuren. Ben hier blij mee met deze petitie, hoop dat er heel veel reacties op komt zodat we eindelijk eens verlost worden van deze t.... Herrie.

Gast

#8

2012-12-16 13:18

Sjonge jonge jonge wat een zeikerds hier allemaal.. die paar keer in de zomer periode dat er "Harde Muziek" wordt gedraaid valt nou ook wel mee dacht ik zo. Het wordt trouwens ook netjes aangegeven wanneer dit weer zo ver is. Die brief die we hebben gekregen slaat ook werkelijk waar helemaal nergens op.. stelletje oude wijven. Kom op mensen "grote stress en gezondheidsproblemen" laat me niet lachen. We doen nou net of het dagelijkse kost is. Ik ben het er totaal dus niet mee eens.
omwonende

#9

2012-12-16 19:52

Ik ben heel blij met deze petitie, en de overlast is precies zoals in deze petitie wordt gesteld!
Het is van april tot eind oktober zowat elk weekend.Zodra t mooi weer wordt en ik denk lekker in mijn tuintje te kunnen gaan zitten,begint t gedreun en kan ik weer binnen gaan zitten met de ramen en deuren dicht en dat gaat dan door van 11.00 tot 11.00.zelfs roosters moet ik sluiten.en dan nog is t te horen.
Zelfs vrienden in andere woonwijken hebben er last van.
We hebben nog geluk geloof ik ,want voor die tijd ging het tot s,morgens door tot een uurtje of 5 in de ochtend. toen was er asbest geconstateerd in de grote hal .Toen moesten de evenementen tijdelijk stoppen.Hiep hiep hoera voor omwonenden.Dit hoort niet in een woonwijk.
Regelmatig was door organisatoren in de Echo te lezen dat als het geluid nog minder moest ze hier niet willen zitten.Van mij mogen ze opdonderen.
Maar blijkbaar is t geluid toch voor hen aanvaardbaar want ze zitten er elke jaar weer bij.
Helaas mag met oud en nieuw weer de boel door gaan tot in de vroege ochtend uurtjes
En kunnen we ook weer van het dronkemansgelal door de microfoons meegenieten!

Voor al die overlast mag ik wel een vrije sector huur betalen,dan hebben we gelijk een volgend probleem.
Want al zou ik willen verhuizen kan dit niet.
Ik zou zeggen laat ze lekker in Spaarnwoude gaan zitten ,Rondom industriegebied en geen woonwijk!
bewoner in de naaste omgeving

#10

2012-12-17 20:23

Het is inderdaad heel leuk dat er van alles wordt georganiseerd op het NDSM terrein maar ik ben verschillende keren gevlucht van ellende. Hartje zomer zelfs je balkondeur niet open kunnen zetten vanwege de herrie is toch te gek. Geregeld wordt er op verschillende podia "muziek" gemaakt en dan van 's morgens 11.00 uur tot s'avonds 24.00 uur. Wonen de mensen die de vergunningen geven in de omgeving van het NDSM terrein??? Ben ik zeer benieuwd naar!!!
Oordopje

#11 Re: / #8

2012-12-19 18:26

Ben je een deelnemer aan deze evenementen? Woon je in de omgeving van de NDSM? Nogal cru om meteen te schelden en met namen te smijten. Wel eens gehoord van wederzijds begrip en de bereidheid om het voor iedereen leefbaar te maken? Dat is het doel van deze petitie. Al eens bedacht dat je wilt slapen en je buurman van boven zit de hele nacht te drummen? Dan lig je ook vast de hele nacht van plezier in je bed te lachen!

 

huisvader

#12 GEWELDIG !!

2012-12-19 18:27

Wat mij betreft mogen er nog veel meer van dit soort feesten georganiseerd worden. Het liefst elke maand. Ik woon met mijn gezin vlak naast het terrein en wij vinden het alle 4 geweldig om zo van de gezelligheid te kunnen meegenieten. De hele buurt leeft er van op. Helaas moeten er altijd weer klagers tussen zitten die dit soort fantastische evenementen proberen te verbieden. Als het je niet bevalt dan ga je toch lekker buiten de stad wonen in een hutje op de wei. Klagers horen niet in een stad thuis waar mensen wel zin hebben om te leven.
Kees

#13 Re: GEWELDIG !!

2012-12-19 18:54

#12: huisvader - GEWELDIG !!

Dan mogen in een stad volgens uw standpunt alleen maar jonge en gezonde mensen leven met alle neuzen dezelfde kant op. Er mogen geen kleine kinderen zijn, want die moeten een keer slapen. Allemaal dezelfde wensen en dezelfde mensen. Wat zal het een eentonige, saaie boel worden. Een soort bio-industrie. Maar je hoeft dan tenminste geen rekening te houden met anderen. Weet u, gaat u maar met uw soort feest gezellig in een hut op de Hei rampestampen, daar heeft dan niemand die in Amsterdam woont last van, dan wordt het een stad waar mensen heel veel zin en plezier hebben om te leven en waar men OOR heeft voor de ander.

Mamaatje

#14 Yes!!!

2012-12-30 19:38

Ook/zelfs in Banne 1 krijgen we veel (te veel) mee van de NDSM-evenementen. Jammer hoor, als je in de zomer met een raam open je EIGEN muziek wil horen maar alles wordt overstemd door het gedreun van ginds. Of de kinderen op tijd wil laten slapen. En het stopt niet om 22 uur maar gaat door tot middernacht. Wij horen hier vooral de lage en de hoge tonen, oftewel gedreun en gepiep; het werkt op de zenuwen. Ik heb het idee dat er ieder jaar meer lawaaierige evenementen op het NDSM-terrein worden gehouden, nu Noord als zogenaamd hip gebied steeds meer in trek komt. Daarom ben ik blij met deze petitie; hartstikke leuk allemaal, maar het mag en kan best wat zachter. Waar heb je anders moderne techniek voor. En als het niet zachter kan, dan korter of minder. Of ergens anders.
Betaler van gemeentebelasting
Gast

#15

2013-01-06 19:31

Prima initiatief! Misschien nog eens herhalen in de zomer als het geweld weer losbarst. Het is over het algemeen erg treurig dat bestuurders bij een leeg terreintje denken: 'evenement'!, en vervolgens: 'podium met grote speakers!' Wat een armoede.


Gast

#16

2013-02-21 17:37

Geen overlast en overmatig geluid in onze woonbuurt!
Doe dit maar voor de deur bij het deelraadskantoor
Tom Hilster

#17 Re:

2013-02-21 20:38

#8: -

Je mag best je eigen mening hebben hoor, maar ik ben hier aan de Buiksloterdijk 25 jaar geleden gaan wonen omdat het zo lekker rustig en landelijk was. Inmiddels is deze regio ( NDSM-terrein ) ontdekt door de juppen en deelraad die er een (geld) slaatje uit wil slaan ten koste van de bewoners. En stadsdeelvoorzitter Post vindt het allemaal best

Tom Hilster

#18 Re: GEWELDIG !!

2013-02-21 20:40

#12: huisvader - GEWELDIG !!

Na 25 jaar laat ik me niet mijn huis uit jagen......


Gast

#19

2013-02-26 14:05

Uiteraard zou dit moeten gelden voor heel Nederland!

Gast

#20

2013-02-26 16:44

Persoonlijk heb ik het stadsdeel, via e-mail, benaderd met mijn mening, dat ik in principe geen bezwaar heb tegen de evenementen, maar dat de geluisoverlast moest worden verlaagd met enekel dba's.

Gast

#21

2013-02-26 20:20

ook wij bewoners van Landsmeer hebben veel last ondervonden van de dancefeesten op het NDSM terrein
w75

#22

2013-02-26 20:51

regelmatig overlast, terwijl wij op ruime afstand van de ndsm werf wonen nl in Landsmeer, slecht als je zomers alle ramen dicht moet houden ivm geluidsoverlast

Gast

#23

2013-02-27 13:02

Prima actie.
Na bezwaarprocedures tot op het allerhoogste niveau( gevoerd door 1 enkele buurtbewoner, en gewonnen) het continue wegwuiven van de bezwaren van de bewoners, het niet nakomen van afspraken, enz enz is het nu tijd voor grootschalige actie. Het is te gek voor woorden dat dit nu al jaren een punt van discussie is. Dit soort feesten horen niet thuis in de directe omgeving van woonwijken. Het is een ordinaire kwestie van geld. De geluidsisolatie van de betreffende loods had al lang aangepakt kunnen worden.
Een hele grote dikke min voor de betrokken partijen!!

Gast

#24

2013-02-27 16:35

Begin jaren 90 was er WEL MOOIE MUZIEK, van de Dogtroep, als je dan al de wind mee had, kon je nog mooie operamuziek horen, maar die ongelooflijke BONKHERRIE kan gewoon niet langer meer op deze locatie. Ik moet alles sluiten, ook als het mooi weer is, dat is echt verschrikkelijk, daar wonen we ook VEEL te duur voor. M.vr.g.r G.M. Odinga

Gast

#25

2013-02-27 18:07

Het is niet normaal,dat je als bewoner van Amsterdam
noord en omgeving,je ramen gesloten moet houden en dan nog amper je eigen televisie kan horen.In de zomer met hoge temperaturen is het helemaal erg,als je alles dicht moet houden.Je kunt niet meer van je woonomgeving genieten,want die bestaat alleen uit herrie.