VerkeerJozefVerboven&ArthurMatthys

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VerkeerJozefVerboven&ArthurMatthys.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-11-03 16:00


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-11-03 16:01


Peter

#3

2012-11-06 13:44

Ik woon in die straat en weet hoe gevaarlijk de situatie nu al is.

Anonymous

#4 Re:

2012-11-06 17:01

#3: Peter -

bedankt voor je reaktie. als je zoveel mogelijk ruchtbaarheid kan geven bij buren over deze petitie, dan hebben we des te meer stemmen om hier tegen te protesteren. ik vind nu al dat de.voorrang van rechts niet goed wordt nageleefd.

mvg

Herwig


Gast

#5

2012-11-11 11:55

Naar mijn gevoel wordt er inderdaad veel te snel gereden in deze straten.
Dirkj

#6 voorrangsweg Jozef Verbovenlei

2012-11-11 12:43

Ik heb zelf ook reeds aan de bel getrokken dmv een artikel in de GVA met een andere dame die in nde buurt woon en steun 100% jouw initiatief. We hebben nood aan snelheidsremmende maatregelen en niet aan een voorrangsbaan ingegeven door een bureaucraat van het stadsbestuur zonder de bewoners hierin te betrekken. Doe zo voort... grtn, Dirk De Boeck
Martine

#7

2012-11-11 14:23

Ze gaan investeren in het aanleggen van verkeersplateaus om de veiligheid te verhogen. Daarnaast gaan ze er een voorrangsweg van maken? Dat zijn 2 tegenstrijdige beslissingen. Het geven van voorrang van rechts is duidelijk voor alle burgers. Uitzonderingen maken op die wet zorgt voor onveiligheid. Zeker als de betreffende voorrangswegen geen grote invalswegen zijn. Jongeren weten op den duur niet meer wat juist of fout is. Zij gebruiken voornamelijk de fiets en de wetgeving ivm voorrang geld ook voor hen.


Gast

#8

2012-11-11 15:06

Meer veiligheid? Goed idee. Voorrangswegen? Op zich niet slecht, maar dan zullen ze de snelheid ook van 50 naar 30 moeten terugbrengen en/of vertragende drempels moeten aanbrengen en de wegbelijning overduidelijk moeten aanpassen. Zonder die extra maatregelen gaat het verkeer juist onoplettender en sneller rijden, waarmee het een averechts effect krijgt.

Mertine

#9 Re:

2012-11-11 15:15

#5: -

Volgens mij wordt er niet te snel gereden. Maar deze weg moet zijn voorrang van rechts behouden omdat heel veel jongeren, zwakkere weggebruikers de hoofdgebruiker is van deze wijk.

Martine

#10 Re:

2012-11-11 15:18

#8: -

Wie gaat dat controleren? De snelheid van 50 naar 30? Dat is een bevoegdheid van een ander niveau van politie en deze straat is niet prior. Omdat deze straat niet echt een invalsweg is.

een mama

#11

2012-11-11 15:50

Een overvloed aan fietsende scholieren tijdens de piekuren kan je niet linken aan een voorrangsweg. De auto's rijden nu reeds véél te snel ! Moeten we misschien eerst wachten op de eerste dodelijke ongevallen ?

Gast

#12

2012-11-11 23:45

Ik heb jarenlang in deze buurt gewoond en ben zelf als kind daar op het voetpad overhoop gereden door een snelheidsduivel....
Ook nu nog passeer ik minstens 1x per week deze buurt en zie geregeld snelheidsovertredingen. Bij het in voege brengen van een voorrangsweg zal de snelheid er nog toenemen en wordt het er erg gevaarlijk om de straat (zelfs op voetpaden) veilig over te steken. Door de lichte bochten op de Jozef Verbovenlei is ook de zichtbaarheid beperkt wat een extra gevaar betekend voor zowel voetgangers als autobestuurders.

Gast

#13

2012-11-12 13:23

In de praktijk was het altijd al gevaarlijk om je voorrang te nemen op het verkeer van de Jozef Verbovenlei en Arthur Matthyslaan, maar dan moeten er maar verkeersremmers in voornoemde straten voorzien worden en een behoud van de voorrang van rechts.

Gast

#14

2012-11-12 16:59

Ik heb over deze nieuwe verkeersregeling onmiddellijk geprotesteerd bij het districtscollege en ik heb hierop een vrij uitgebreid antwoord gekregen van schepen van Dorst, waarbij wordt verwezen naar de dienst mobiliteit van de stad Antwerpen:"De beide districten (Deurne en Borgerhout) kregen de vraag om de verkeerssituatie te wijzigen van de dienst mobiliteit en stadsontwikkeling van de stad Antwerpen." Ik vraag mij af waar die mensen mee bezig zijn. Zij kunnen hun tijd en ons geld beter aan nuttige zaken besteden. Bovendien was er reeds een zware oververzadiging van verkeersborden. Nu nog extra's.
mama

#15

2012-11-13 18:19

Als het school is mag men maar 30 km/u rijden en dan gaat men er een voorrangsweg van maken?????
Hoe intelligent is dat?
Maman van 3 :)

#16 Re: Re:

2012-11-14 10:21

#9: Mertine - Re:

Niet te snel ??? Ik woon op de Arthur Matthyslaan zelf ... dagelijks zie ik mensen passeren aan meer dan 60km/u, remmen, roepen, ongeluk.

Mijn kind is deze morgen bijna onder een auto geweest, omdat mijnheer geen tijd had, sorry maar word tijd dat hier iets dringend gebeurt ! Ik heb deze petitie naar politie gestuurd met een document dat ik van hun moest invullen voor een snelheid control en hoop ik dat het iets gaan veranderen !

Stef

#17 petitie verkeer J. Verbovenlei-A. Mattijslaan

2012-11-15 11:49

Proficiat met dit initiatief. Het gebeurt veel te dikwijls dat beleidsvoerders boven de hoofden van de echte betrokkenen en zonder overleg of inspraak, regelrechte voorrang geven aan koning auto. Een buurt zou vooral voor mensen moeten zijn en die hun veiligheid hoort op de eerste plaats te komen. De beleidsvoerders mogen dan wel door onszelf verkozen zijn, dit neemt niet weg dat zij beslissingen horen te nemen VOOR ons en niet TEGEN ons.
Super en bedankt.
Een bezorgde ouder van kinderen die in het park school lopen.
Ilona Plichart

#18 en de verantwoordelijkheid van de ouders?

2012-11-15 12:23

Beste allemaal

Uiteraard kan het een goed plan zijn om de verkeerssituatie opnieuw te wijzigen. Maar laten we eerlijk zijn: veel gevaar op deze straat en de andere straten rond het parkt, wordt veroorzaakt door ouders die met de auto hun kind(eren) naar school brengen. Ouders parkeren waar het niet mag, parkeren op zebrapaden, op kruispunten, zijn gehaast en rijden zelf net iets sneller dan we willen (want we vertrekken vaker dan we willen, later dan we willen). Ik stel dus voor om niet alleen actie te voeren bij het district, maar allereerst ons eigen gedrag aan te passen: respecteer de regels van snelheid en parkeren, geef voetgangers en fietsers voorrang, én kom vaker niet met de auto naar school. Hoe meer fietsers en voetgangers op de Jozef Verbovenlei, Arthur Matthyslaan en andere straten rond het het park, hoe sterker auto's deze groepen zullen respecteren.
cindy

#19 re:

2012-11-15 13:32

mijn kinderen gaan daar naar school en gebruken deze weg steeds om naaar huis te gaan
auto's rijden daar veel te snel zone 30 kent daar niemand!!!!
Maarten Peeters

#20 FLITSPALEN

2012-11-15 13:51

Dit lijkt mij een van de weinige locaties in Vlaanderen waar flitspalen gerechtvaardigd zouden zijn.
De gemiddelde snelheid ligt in de betreffende straten hoger dan bv op de Ruggeveldlaan (een 2 rij-strooksbaan buiten een woonwijk mét flitspalen)
Het is een goedkoop, weinig ingrijpend alternatief.
Zou dit geen petitie waardig zijn!?
F1Help.be PC-Herstellingen

#21 Autosnelweg

2012-11-16 13:34

De Verbovenlei wordt nu een autosnelweg... het is een ramp gewoon; "De Lijn" zal wel tevreden zijn, hun bussen hoeven niet meer te remmen als er een auto van rechts komt. Zouden zij een zak geld hebben toegestopt aan de dienst mobiliteit?? Ik woon zelf in de Karel van de Woestijnelei, ik moet dus heel vaak de Jules Verbovenlei door om mijn eigen straat in te rijden. Aan de ingang van mijn straat is er een belangrijke toegangsweg van het park waar veel fietsers en kinderen passeren...
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren eer er een ongeluk gebeurt omdat er iemand nog met z'n voorrang in gedachte zit en te snel de straat komt ingereden...
Zoals gewoonlijk komen de goede beslissingen in België meestal pas als het te laat is, helaas...
Ik hoop daarom echt voor een keertje dat deze petitie iets uithaalt; dat men die borden die van de verbovenlei een snelweg maken terug wehaalt zodat kinderen die naar school gaan / gaan spelen in het park niet onnodig risico's hoeven te lopen.
Dirk

#22

2012-11-16 16:04

met de voorrang van recht was het al gevaarlijk, dus wat zal het nu dan worden !

Gast

#23 Greet

2012-11-17 19:33

Voor al die hier vroeger al veel te hard reden is dit weeral een openbaring!!!!!!
Lang leven diegenen die meedoen om DOMME beslissingen te nemen.Bedankt voor het veilig gevoel op straat!!!!!!!

Sylvie

#24

2012-11-18 23:36

Sinds de asfaltlaag vernieuwd is hoor je wagens veel minder goed aankomen op de J. Verbovenlei en de A. Matthyslei! Snelheidsgrenzen worden er nu al veelvuldig genegeerd. Met deze maatregel er bovenop om er ook nog eens voorrangswegen van te maken wordt het alleen nog maar gevaarlijker! In een "woon-buurt" zou het verkeer in eerste instantie moeten afgestemd worden op de mensen die er wonen en moet leefbaarheid primeren. In een "zorgzame" maatschappij spreekt het voor zich dat de veiligheid van kinderen, ouderen, de zwakke weggebruiker in het algemeen voorrang krijgt!
Als inwoner van Deurne durf ik dan ook te vragen aan verkozen vertegenwoordigers in de gemeente- en districtsraad dat zij daadwerkelijk opkomen voor de belangen van onze woonbuurt en alles in het werk zullen stellen om deze maatregel ongedaan te maken.
Sylvie

Gast

#25

2012-11-22 11:04

Toen ik de infobrief kreeg kon ik het echt niet geloven dat ze deze straten in voorrangswegen gingen veranderen. Ze rijden hier nu al zo hard en geven geen voorrang, wat gaat dat geven als het officieel 'mag'? De zone 30 wordt er zowieso al niet gerespecteerd, dit is om ongelukken vragen...