NEEN TEGEN DE NETVERGOEDING VOOR EIGENAARS VAN ZONNEPANELEN

Kwaad

#26 Bedrog

2013-03-25 17:15

Eerst de burger aanzetten tot investeren en eens dat deze niet meer terug kan de voorwaarden eenzijdig veranderen.
Anderzijds is de netvergoeding op basis van her vermogen van de omvormer onlogisch want het opgewekte vermogen hangt in de eerste plaats af van het vermogen van de PV-panelen,de plaatselijke situatie, de orientatie, het rendement dat normaal rond de 80% ligt en de ouderdom van de panelen. Tevens daalt het rendement ongeveer 1% per jaar.Het zou logischer zijn de vergoeding te berekenen op basis van de notering van de groene stroomteller of op basis van de gevraagde uitbetaalde groene stroom certificaten.
Het is hier zoals bij de banksector waar onvolledige en verkeerde informatie gegeven werdt. Bij de start van de campagne was het toch geweten dat er gebruik werd gemaakt van het electriciteitsnet en zo niet dan hebben ze hun huiswerk slecht gemaakt en is het niet aan de burgers hier voor op te draaien.

Gast

#27

2013-04-15 18:39

Het grootste bezwaar is m.i. dat de spelregels veranderd worden tijdens het spel: toen wij onze panelen installeerden was er geen sprake van een netvergoeding.
Freya ha

#28

2013-04-28 20:56

Hoe is het mogelijk dat men eerst zoveel mensen in de val lokt om veel geld te investeren in groene energie welke broodnodig is voor onze toekomst en kinderen , om dan deze mensen te bestraffen door een laffe nooit besproken belasting (netvergoeding :)) . In voetbal zou dit een rode kaart zijn voor natrappen . Niks is nog veilig of betrouwbaar ook de overheid niet. Welke idioot vindt zoiets uit ? Was er echt geen eerlijker idee te vinden om eerlijke burgers af te zuipen ? Is Europa hiermee akkoord ?Is dit wettelijk ? Zeg me niet dat ze vlug zo een laffe wet hebben in mekaar gestoken . Waarom nog eerlijk investeren om achteraf bedrogen te worden door valse beleidsmensen . Ik investeer in niks meer :) en zal ook geen last meer hebben van en door deze idiote denkwijzes .Een klein kind kan zien dat dit niet juist is .

Gast

#29

2013-09-16 09:13

Deze netvergoeding is een verdoken belasting

Gast

#30

2014-10-03 17:53

dank aan de inisiatiefnemers hierbij ook mijn steun

Gast

#31

2014-10-04 06:00

ben blij dat het hem iemand aantrekt hoed af op mij kan je rekenen bedankt

Gast

#32

2014-12-24 23:29

Wat kan een brave burger tegen deze extra kosten doen ? De overheid permitteert het de spelregels te wijzigen tijdens het spel. Ik moet mijn lening voor de zonnepanelen zijnde 21000 € afbetaald krijgen ook met de certificaten die hiervoor noodzakelijk zijn. Kunnen wij hiertegen überhaupt iets beginnen ?
klote

#33 alleen zakken vuilers

2015-07-07 20:26

schandig is het -- mensen leggen zonnepanelen ,, om er profijt uit te halen. en dan komen ze ginder van in brussel af dat er moet betaald worden. en wij moeten daar allemaal maar in toestemmen , en ons daar bij neerleggen ?  --- waarom heeft de gewone burger niks te zeggen ? alleen maar knikken . ik krijg al geen subsidies ook -- ook al omdat deze afgelast zijn. wij zijn alleen maar goed om te betalen. -- alleen maar jullie zakken vullen / de regering . om het geld aan nutteloze zaken uit te geven. -- wanneer ga ik dan vergoed worden ? om mijn elactriciteit terug te keren ?


Gast

#34 Re:

2015-07-16 14:32

#28: Freya ha -  

 Freya zal er geen boterham minder voor eten met haar loon en verleden


Gast

#35

2015-12-07 09:45

Betreffende de zonnepanelen begrijp ik niet dat iedereen zwijgt over de teveel geproduceerde elektriciteit die op het net verdwijnt en waarvoor de maatschappij de stroom weer verkoopt aan hun klanten, zonder daarvoor de particuliere leverancier daarvoor te vergoeden.
Ik heb zonnepanelen, geen subsidie, geen cheques en geen vergoeding voor teveel geproduceerde stroom. wel betalen voor het leveren aan het net.
Betalen voor het net oke, maar dan ook wel een vergoeding voor de extra overschot stroom. Bij mij is dat ongeveer 1000 kw per jaar.
Hierover heb ik nog geen enkele politieker horen spreken.
Gevolg
Ik versmodder nu de teveel aan stroom door extra lichten te laten branden etc

en nu mijn voorstel.

als je buren geen panelen hebben , maak een afspraak en leg zelf een stroomdraad naar het en voor de helft van de prijs de stroom leveren. zodoende ontvangt u nog iets voor de overcapaciteit
Sint-Truiden

#36 Re: Bedrog

2015-12-07 09:51

#26: Kwaad - Bedrog 

 een voorstel////

 

bepaal een datum van - tot

en alle partikulieren die zonnepannelen hebben zetten een week de omvormer uit. zodat er plotseling niets geen stroom meer op het net wordt gezet en daardoor een tekort ontstaat wat moet worden aangezuiverd door aankoop in het buitenland.

de periode zal het beste zijn in de maanden jan. of februari